2011-12-16, 15:20
Medlem
Ozirys avatar
Jag har fått i uppgift av en kompis att ta reda på så många fördelar och nackdelar som finns inom SL.
Så, vad tycker DU är bra/dåligt med SL?

Tex.
"Jag tycker att SL är bra för det minskar utsläppen av farliga gaser"
eller kanske
"Jag tycker att SL är dåligt för att deras priser är för höga"

Det skulle självklart uppskattas om ni gick in lite djupare i frågan men simpla svar uppskattas det också!

(till MOD: jag misstänker att jag har placerat den här tråden fel så hjälp gärna till!)
Citera
2011-12-16, 15:29
Medlem
RazorTattoos avatar
Negativa

Dyra biljettpriser
Inställda tåg
Förseningar
Oftast ostädade tåg med rester av spya m m

Enda positiva är väl man kan ta sig från Nynäshamn till Hallstavik så det täcker nästan hela Stockholm
Citera
2011-12-16, 15:36
Medlem
Substantials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorTattoo
Negativa

Dyra biljettpriser
Inställda tåg
Förseningar
Oftast ostädade tåg med rester av spya m m

Enda positiva är väl man kan ta sig från Nynäshamn till Hallstavik så det täcker nästan hela Stockholm

Glöm inte heller dålig bevakning av plankare och ett löjligt sätt att hantera vintrarna de senaste 3 åren.
Citera
2011-12-16, 15:51
Medlem
SingleStars avatar
SL är värdelöst för att de tar bara in avdankade militärer som VD sedan några år. Ingen logistik i tänkande hos dessa mediokra idioter.
Citera
2011-12-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Substantial
...och ett löjligt sätt att hantera vintrarna de senaste 3 åren.
I princip alla problem som påverkar spårtrafiken på vintern är snö och kyla. Spår, växlar och signaler är inte SLs ansvar utan ligger på trafikverket/infra nord så där kan man inte skylla på SL då de inte förvaltar eller underhåller spår och kringutrustning. Det som ligger på SLs (och självklart deras underentrepenörers) ansvar är egentligen bara själva vagnarna och de funkar jäkligt bra förutom alla dörrfel (som har berott på fabrikationsfel hos tillverkaren) men de "barnsjukdomarna" är åtgärdade till den här vintern.
Citera
2011-12-17, 04:47
Medlem
Substantials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D87
I princip alla problem som påverkar spårtrafiken på vintern är snö och kyla. Spår, växlar och signaler är inte SLs ansvar utan ligger på trafikverket/infra nord så där kan man inte skylla på SL då de inte förvaltar eller underhåller spår och kringutrustning.

Då är det just dessa som är gravt handikappade...
Citera
2011-12-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Substantial
Då är det just dessa som är gravt handikappade...
Det är möjligt men nu handlade tråden om just SL så din punkt var helt OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in