• 1
  • 2
2005-01-11, 15:41
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Art
Noll koll.

Orkar inte förklara varför.

Det var ju ett fint sätt att göra bort dig själv!

Och han skriver "han kom tillbaks med en 5a"
Då drar jag naturligtvis att han kom tillbaks med hasch, och inte grönt. En femma grönt är alldeles för mycket, och skulle kosta mycket mer än 400
Citera
2005-01-11, 19:19
Medlem
Nemesis1s avatar
  • Eftersom du aldrig testar syran får du aldrig veta om den är riktig eller fake
  • Om den är riktig så får du sitta och se på en färggrann lapp som så småning om blir för gammal och förlorar all potens...
  • Om den är fake så får du sitta och se på en färggrann lapp som aldrig haft någon potens...
Citera
2005-01-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren

Då drar jag naturligtvis att han kom tillbaks med hasch, och inte grönt. En femma grönt är alldeles för mycket, och skulle kosta mycket mer än 400

...det kan vara en 5:a bushweed, dem är inte mycket större än en femma hasch, kan också vara supertighta buds -allt hänger på hur det är torkat och eventuellt pressat efteråt -och måste absolut inte kosta mer än 400, förvisso är det mest vanligt att bushweed säljs för 300 spänn femman medans skunk oftast säljs för 500spänn femman, mellantinget brukar vara kompis-skunk, eller överdrivet dyrt bushweed.

Sen kan det ju vara så att han sålde någon sorts dyrare bubbel, men ofta folk säljer det på gatan. I och för sig inte ofta folk säljer skurre på gatan heller.
Citera
2005-01-11, 21:08
Bannlyst
Skrev fel.

Citat:

Skämtar du med mig? Går det plötsligt inte att säga en femma grönt? Vad fan ska man annars säga?

Förövrigt så har du fel vilket fall, det går inte att sätta ett pris på någon drog eftersom kvalité / efterfråga o s.v avgör. Kan du förklara för mig varför man inte kan punga ut mer än 300 spänn för en femma hasch?

Men..eftersom du missförstod honom så förstår jag dig.

Mvh
Citera
2005-01-12, 00:10
Medlem
Kias avatar
Citat:

Jag har betalat 400 för en femma grönt flera gånger. Är väl ganska vanligt pris har jag för mig.
Citera
2005-01-12, 02:38
Medlem
crassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
  • Eftersom du aldrig testar syran får du aldrig veta om den är riktig eller fake
  • Om den är riktig så får du sitta och se på en färggrann lapp som så småning om blir för gammal och förlorar all potens...
  • Om den är fake så får du sitta och se på en färggrann lapp som aldrig haft någon potens...

Har aldrig sagt att jag inte även använder min samling! =)

Hur som helst, jag slutade inte ens med en färggran lapp utan med en avriven bit av en Nokia-broschyr i ett vitt kuvert... 750 spänn fattigare och en erfarenhet rikare. Ska faktiskt rama in pappersbiten, skriva "Never trust people you don't know" över den och hänga upp så att jag ser den varje gång jag vaknar.
Idiotiskt av killen faktiskt, han hade tjänat mer i längden på att sälja äkta vara till mig. Rätt korkat av mig också dock, känner en riktig horse-pundare som hänger på plattan jämnt och är hur nice som helst, borde gått via honom... Fan vad blåögd man är efter att ha dealat med pålitliga människor...

Ja, mycket skoj hobby att samla knark... Riskabelt dock, rätt dyrt samt så fort man slutar så tenderar samlingen att börja minska.
Citera
2005-01-12, 10:48
Medlem
crassys avatar
BTW, det var en femma grönt jag menade.
Citera
2005-01-13, 03:56
Medlem
Spliffes avatar
L0daren: du har verkligen noll koll.
Jag har betalt alltifrån 30-200 kr grammet för hasch och gräs i sverige.
Oftast brukar jag få kvalite efter vad jag betalar för.
Men dom gångerna jag betalat 200kr grammet(2) har jag inte blivit besviken, fyfan vilket dunderröka allså. 1 gram räckte en kväll på fyra personer.
Hade det varit standard som brukar kosta ca 60kr grammet så hade 1 gram räckt till en 2 personers meck.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in