2011-12-15, 14:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Min externa HDD är trasig. Den går igång, men den låter inge vidare och det går inte läsa nåt från den. Vill hemskt gärna reparera den då den innehåller massor av foton.

Förslag på reperatör?
Citera
2011-12-15, 14:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Innan du lägger in HDD för felsökning och åtgärd hos en aktör som förutom kan kostar skjortan, har du provat med något recoveryprogram?

Det låter nog lite dumt, men det kan även fungera. Lägg HDD i en fryspåse och förslut påsen och lägg in i frysen i ca 30-40 min. Monterar in HDD igen och se om du kommer åt dina filer.
Citera
2011-12-15, 14:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Innan du lägger in HDD för felsökning och åtgärd hos en aktör som förutom kan kostar skjortan, har du provat med något recoveryprogram?

Icke testat. Är rädd för att starta igång den, ifall den skulle gå sönder än mer.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Det låter nog lite dumt, men det kan även fungera. Lägg HDD i en fryspåse och förslut påsen och lägg in i frysen i ca 30-40 min. Monterar in HDD igen och se om du kommer åt dina filer.

Låter märkligt. Vad är det som sker när man går såhär?
Citera
2011-12-15, 15:21
Medlem
slemmigsnigels avatar
Om du inte har backup så var det uppenbarligen ingen viktig data.

Det du kan göra är att anlita någon data recovery-firma. Det är kanske 50/50 att de lyckas rädda dina filer och kostar några tusenlappar.
Citera
2011-12-15, 17:10
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Om du inte har backup så var det uppenbarligen ingen viktig data.

Det du kan göra är att anlita någon data recovery-firma. Det är kanske 50/50 att de lyckas rädda dina filer och kostar några tusenlappar.

Grattis till världens sämsta inlägg.
Citera
2011-12-15, 22:05
Medlem
Jag lämnade in en disk till en recovery firma. Priserna började på 16000. Så om du vill hosta upp 16k

Edit: Lämnade in den förra veckan
Citera
2011-12-15, 23:10
Medlem
FittLisas avatar
Ahlbergs data.
Men det kostar som sagt skjortan.
Citera
2011-12-16, 01:30
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Grattis till världens sämsta inlägg.

Grattis till att sakna kunskap om vad backup är för något.

Backup är engelska för säkerhetskopia och du kan hitta mer information om hur man gör sådana genom en söktjänst på World Wide Web.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in