2011-12-20, 09:56
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Hmmm hur gick det för Bard då, räddade bögkortet honom.
Haha, för att ta reda på det måste vi se hur vänsterhierarkin ser ut i vilken grupp som är mest värd:

1. Judar (antisemitkortet)
2. Muslimer (islamofobikortet)
3. Negrer (afrofrobkortet)
4. Bögar (homofobkortet)
5. Kvinnor (kvinnoförtryckarkortet)

Osv... Jag tror faktiskt negerkortet har högre värde än bögkortet i vänsterns värld, och sen kan man ju alltid kombinera alla dessa faktorer, ex: homosexuell muslimsk negerkvinna och då ökar ditt värde mycket, och i den aspekten så har Bard dåliga odds som vit man. Angående judar så var det lustigt en gång när någon judisk intresseorganisation till lobbygrupp anklagade muslimska intresseorganisationer för att inte vara så samarbetsvilliga när det kom till att stävja antisemitism, och då besvarade den muslimska organisationen med att kalla den anklagelsen för islamofobisk!
Citera
2013-12-31, 08:00
Medlem
bergochdals avatar
Richard Sseruwagi är gift med Anne Sseruwagi som är ansvarig utgivare på Sveriges Radio. Länken nedan tror jag skulle uppskattas av Alexander Bard. Kanske RS och AB ägnar sig åt samma aktivitet?

Anal fisting:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3940&artikel=5209634

Anne Sseruwagi:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4185&artikel=5090001

Richard Sseruwagi:
http://www.musicseruwagi.com/photos.html

Klippet med Bard, där han talar om negrer, är vasst då han attackerar en helt annan grupp av människor (folkpartistiska Brommabor) än den grupp som brukar anklagas för att vara rasister (outbildade arbetslösa). Bard anklagar dem för att vara de farligaste rasisterna. Tittar man på hur Bromma ser ut (vitt vitt VITT!) så har han en poäng.

Allra käraste Jan Helin (Aftonbladet) bor ju i Bromma - om han inte har flyttat ty han har skaffat sig hemlig adress, den gubbtjuven. Honom minns vi mycket väl eftersom han kom med en idiotförklaring till varför han bodde som han bodde (vitt vitt VITT!). Undrar förresten varför Jan (Karlsson) bytte till sin farmors flicknamn Helin. För att passa in bättre i sin folkgrupp?
Citera
2013-12-31, 08:12
Medlem
LucNNs avatar
Använd inte ordet, om folk tar illa upp. Hur svårt ska det vara. Och Bard har inte gjort något moraliskt fel, förutom att han framför ett idiotiskt argument.
Citera
2013-12-31, 08:22
Medlem
Vad jag inte fattar är hur ett litet superäckel till fjolla som Alexander Bard går runt och snackar skit om folk och kränker dessa i ansiktet. Om en neger inte vill bli kallad neger så borde han väl fatta bättre. Skulle vara bra att gå efter bardfittan och skrika bögjävel bögjävel bögjävel, mediahora mediahora mediahora.
Citera
2013-12-31, 08:27
Medlem
Såg ett program i går kväll om den fantastiska sångerskan Monika Z från en tid när människor tydligen kunde använda ordet utan att det blev en laddad stämning.

http://www.youtube.com/watch?v=dchcg_rf3Pc
Citera
2013-12-31, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Använd inte ordet, om folk tar illa upp. Hur svårt ska det vara. Och Bard har inte gjort något moraliskt fel, förutom att han framför ett idiotiskt argument.

Negrer har ingen rätt att vara i Sverige.
Citera
2013-12-31, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Negrer har ingen rätt att vara i Sverige.

Stick från mitt land då!
Citera
2013-12-31, 09:18
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StammandeRyttaren
Skulle vara kul och veta vad som hänt om detta vissats idag.

http://www.youtube.com/watch?v=XmDIqcPKVTk

Det mest slående är vilket enormt efterblivet land Sverige var för inte allt för länge sedan. Att man så sent som på 90-talet kunde man göra komedi av det där slaget känns helt bisarrt i backspegeln.

Å andra sidan så ska man komma ihåg att när Rena Rama Rolf gjordes så var Sverige fortfarande en liten provins i världens ytterkant som yrvaket blickade ut mot en ny, global värld. Det har hänt så otroligt mycket på bara 20 år.
Citera
2013-12-31, 10:15
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
''Neger'' har svenskar sagt i åratal, det är ju egentligen allmänt känt. Sen började det att poppa upp massa negrer till Sverige från andra länder och nu har negrerna bestämt att man inte får säga så. Allt det här får mig bara att vilja använda ordet ännu mer.

Spelar ju ingen roll vad man kallar dom de blir ju kränkta tom. för att man kallar dom färgade. Jävla lipsillar. Jag blir inte sur för att någon kallar mig vit direkt.
Citera
2013-12-31, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Stick från mitt land då!

Tyvärr jag är född här och jag är vit. Så är landet är mitt.
Citera
2013-12-31, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Det mest slående är vilket enormt efterblivet land Sverige var för inte allt för länge sedan. Att man så sent som på 90-talet kunde man göra komedi av det där slaget känns helt bisarrt i backspegeln.

Å andra sidan så ska man komma ihåg att när Rena Rama Rolf gjordes så var Sverige fortfarande en liten provins i världens ytterkant som yrvaket blickade ut mot en ny, global värld. Det har hänt så otroligt mycket på bara 20 år.

Det finns väl massor med exempel ifrån 60 och 70 talet..Tom vänstermänniskor kallade negrer för negrer.

Gå ej och ha det tråkigt. Kom in till oss!
Så får ni se i färg när två negrer slåss.
I femton starka ronder med magen bar
slår dom varann fördärvade i självförsvar.

Cornelis Vreeswijk - Perfect Time Killer . Cornelis var värsta kommunisten, som öppet spelade på VPKs torgmöten.
Citera
2013-12-31, 10:33
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN

Man kan inte anpassa sig efter halvt efterblivna personers uppfattning om vad ett ord betyder. Är det så att någon inte gillar ordet neger får de väl resa till ett land som passar dem bättre, varför inte i arabvärlden?

Nu använder ju arabiskan samma ord för neger och slav, men det måste ju vara lättare att bära än den strukturella nazismen i Sverige. Annars får de väl klaga hos saudiska diskrimineringsombudsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in