Citat:
Ursprungligen postat av Glasstruten
Flickan dog i en olycka. Under väldigt tragiska omständigheter. Han må inte ha fått passa barnet då han inte var kapabel till detta om det fanns knark i hemmet och så vidare. Givetvis ska man inte få passa barn i ett sånt tillstånd. Men han var väl för fan inte ensam ansvarig om flickan. Han var ju inte ens hennes biologiska förälder! Han hade inte ensam ansvar över att det fanns en 5-åring i ett icke fungerande hem för ett barn. Han var inte ensam ansvarig över det! Han var inte ens hennes biologiska förälder.
Så nu bör man kanske släppa den här stackars människan? Som har sonat sitt "brott" i 16 år och som har tagit sin andra chans och ordnat upp sitt liv. Bara att komma ur ett missbruk är något väldigt svårt.
Skojar du med oss nu eller, kan man verkligen vara så otroligt korkad så man tycker så här?
Det är väl självklart att han vat den som hade ansvaret att vara i bra skick när han skulle passa ett litet barn, nu tycker jag att mamman har ett ansvar i vem hon lämnar barnet till men det tar tusan inte bort hanns ansvar.
Sen att skriva "han var ju inte ens biologisk pappa" är så otroligt dumt så det finns inte, så om man tar sig an att passa en annans barn så har man inget ansvar att barnen är säkra när de ör under ens vård?
Sen att kalla det en olycka är patetiskt, jag struntar i vad domstolen och lagen säger här, har man droger framme så en fem åring får tag i dem då kommer jag att tycka att man faktiskt är skylldiga till barnets död.