2012-03-09, 20:17
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HexFlex
Du måste fan skämta?

Måste jag?

Citat:
Ursprungligen postat av what-IF
Ni som bor i Oskarshamn, sätt upp lappar. Lägg lappar i hans grannars bevlådor. Varna omgivningen för den sjuka pedofilen som bor där!

Dumheten gör sig påmind här ser jag.

Det är ett uppenbart fall av förtal att sprida info av det slaget, om nämnda "konsumentupplysning" är formulerad på samma symptomatiskt sätt som ditt inlägg. Om ni ska imponera så lägg hellre ned tid på att diskutera hur liknande "dödsincidenter" som denna tråd handlar om kan undvikas i framtiden.
Senast redigerad av Quoter 2012-03-09 kl. 20:31.
Citera
2012-03-10, 14:57
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
"Olycka" eller inte. Jag förbannar dig för att du lät en femårig flicka dö denna ovärdiga död. Hon dog fullproppad med amfetamin, visade tecken på vanvård och det fanns en stark misstanke om att hon blivit våldtagen i analen. Hon dog på detta vidriga sätt när hon var under ditt ansvar. En liten oskyldig femårig flicka. Jag vill inte ens tänka på hur fruktansvärda hennes sista timmar i livet måste ha varit.. föreställ er hennes utsatthet..

Jag har läst dina inlägg i tråden och du låter ungefär som alla andra missbrukare jag någonsin har träffat. De är alla offer för omständigheterna, ingenting är någonsin deras ansvar, de bara skyller på alla runtomkring. Går något riktigt snett, säg ett barn dör eller de begår annat brott av mindre vidrig karaktär. Ja, då minns de helt enkelt inte. Undermeningen är; det var egentligen inte mitt fel.

Precis så låter du när du pratar om det som hänt. Det var bara en tragisk olycka, enligt dig. Du råkade bara vara där, hade egentligen kunnat hända vem som helst. Så resonerar du. Och det gör det svårare för mig att tro att du har förändrats, att du har mognat, tagit ditt ansvar, sonat ditt brott. Det som hände flickan var extremt, det var helt jävla vidrigt faktiskt och inget jag eller någon som läst om hennes tragiska öde någonsin kommer glömma. Imponerande att du själv lyckas glömma henne och ledsen att du nu blir påmind eftersom du tycker det är "jävligt jobbigt"..

Och snälla. Använd inte dina barn i din kamp att framstå som en "normal" människa. Vem som helst kan bli förälder. Men vet du vad föräldraansvar innebär? Med ditt trackrecord i åtanke.. har du försökt att göra något åt ditt uppenbara problem med ansvar? Jag är allvarligt oroad över att höra att du har barn. Antar att det är jag som kommer få problem med mardrömmar nu.

Det här är helt klart det bästa inlägget i hela tråden, jag skriver under på allt du har skrivit, tack för det inlägget
Citera
2012-03-10, 15:05
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasstruten
Flickan dog i en olycka. Under väldigt tragiska omständigheter. Han må inte ha fått passa barnet då han inte var kapabel till detta om det fanns knark i hemmet och så vidare. Givetvis ska man inte få passa barn i ett sånt tillstånd. Men han var väl för fan inte ensam ansvarig om flickan. Han var ju inte ens hennes biologiska förälder! Han hade inte ensam ansvar över att det fanns en 5-åring i ett icke fungerande hem för ett barn. Han var inte ensam ansvarig över det! Han var inte ens hennes biologiska förälder.

Så nu bör man kanske släppa den här stackars människan? Som har sonat sitt "brott" i 16 år och som har tagit sin andra chans och ordnat upp sitt liv. Bara att komma ur ett missbruk är något väldigt svårt.

Skojar du med oss nu eller, kan man verkligen vara så otroligt korkad så man tycker så här?
Det är väl självklart att han vat den som hade ansvaret att vara i bra skick när han skulle passa ett litet barn, nu tycker jag att mamman har ett ansvar i vem hon lämnar barnet till men det tar tusan inte bort hanns ansvar.
Sen att skriva "han var ju inte ens biologisk pappa" är så otroligt dumt så det finns inte, så om man tar sig an att passa en annans barn så har man inget ansvar att barnen är säkra när de ör under ens vård?
Sen att kalla det en olycka är patetiskt, jag struntar i vad domstolen och lagen säger här, har man droger framme så en fem åring får tag i dem då kommer jag att tycka att man faktiskt är skylldiga till barnets död.
Citera
2012-03-10, 15:33
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Vad ska du skriva? "Här bor en person som för 16 år sen blev dömd för vållande till annans död"?
Det är väl i så fall smartare att bifoga relevanta delar ur domen som återger det väsentliga -- och låta folk dra sin egen slutsats kring "olyckan", eller hur?
Citera
2012-03-10, 15:39
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackhoran
Skojar du med oss nu eller, kan man verkligen vara så otroligt korkad så man tycker så här?
Det är väl självklart att han vat den som hade ansvaret att vara i bra skick när han skulle passa ett litet barn, nu tycker jag att mamman har ett ansvar i vem hon lämnar barnet till men det tar tusan inte bort hanns ansvar.
Sen att skriva "han var ju inte ens biologisk pappa" är så otroligt dumt så det finns inte, så om man tar sig an att passa en annans barn så har man inget ansvar att barnen är säkra när de ör under ens vård?
Sen att kalla det en olycka är patetiskt, jag struntar i vad domstolen och lagen säger här, har man droger framme så en fem åring får tag i dem då kommer jag att tycka att man faktiskt är skylldiga till barnets död.
Bra inlägg men en liten rättelse. Det här snacket om "olyckan" är inget annat än skitsnack enbart ifrån GM´s sida. DOMSTOLEN HAR DÖMT HONOM FÖR ATT HAN DÖDAT HENNE, domstolen köpte givetvis ej hans olycksnack.

Må pedofilen och barnamördarn brinna långsamt i helvetet
Citera
2012-03-10, 15:48
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Vad ska du skriva? "Här bor en person som för 16 år sen blev dömd för vållande till annans död"?

Här bor barnamördarn och pedofilen Håkan Johansson, han våldtog och mördade den femåriga lilla flickan Emmelie Marie Axelsson.

Jon Axel Håkan Johansson, personnr 641103-3019
Nygatan 1 lgh 0901
572 75 Figeholm
Citera
2012-03-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackhoran

Jag är inte mer korkad än att jag kan läsa en dom. Korkad är man om man leker domare, går emot ett domslut och dömer själv. Du var väl ändå inte där när det hände? Så du vet ingenting om någonting då. Precis som alla andra som inte var där. Det kan lika gärna vara olycka. De mest märkliga händelser har hänt förut.

Nu menade jag inte så med ansvaret som du antyder. Sen vem vet hur mycket ansvar han hade. Hon kanske bara gick? När han låg drogad på soffan.. Tydligen hade ju barnet sprungit runt där ensam innan och öppnat dörren åt en massa folk medan dom låg och sov eller hur det var. Vem som hade ansvaret är väldigt diffust tycker jag.
Senast redigerad av Glasstruten 2012-03-10 kl. 16:15.
Citera
2012-03-10, 17:28
Medlem
Citat:
Jag är inte mer korkad än att jag kan läsa en dom. Korkad är man om man leker domare, går emot ett domslut och dömer själv. Du var väl ändå inte där när det hände? Så du vet ingenting om någonting då. Precis som alla andra som inte var där. Det kan lika gärna vara olycka. De mest märkliga händelser har hänt förut.

Nu menade jag inte så med ansvaret som du antyder. Sen vem vet hur mycket ansvar han hade. Hon kanske bara gick? När han låg drogad på soffan.. Tydligen hade ju barnet sprungit runt där ensam innan och öppnat dörren åt en massa folk medan dom låg och sov eller hur det var. Vem som hade ansvaret är väldigt diffust tycker jag.

Är det vanligt i dina kretsar att barn stryker med?
Tycker du det ör okey att en knarkare blir så wasted att hann inte fattar att en femåring dör?
Du kan dra nå´t gammalt över dig din satans pundarpatrask, Håkan har rövknullat ett barn till döds och du försvarar det, hoppas du inte har egna barn eller barn i din närhet...
Citera
2012-03-10, 17:30
Medlem
Citat:
Det kan lika gärna vara olycka.

Om olycka är det ena som "Det" kan vara, vad är i så fall det andra?
Citera
2012-03-10, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solo-Lars
Är det vanligt i dina kretsar att barn stryker med?
Tycker du det ör okey att en knarkare blir så wasted att hann inte fattar att en femåring dör?
Du kan dra nå´t gammalt över dig din satans pundarpatrask, Håkan har rövknullat ett barn till döds och du försvarar det, hoppas du inte har egna barn eller barn i din närhet...

Och här är en som inte kan diskutera utan att attackera folk..... Moget.

Åter igen: Hur vet du att han ville vara barnvakt? Hur vet du det? Hon kanske bara lämnade barnet där när han låg avdäckad på soffa. Var nånstans står det att Håkan har sagt "Ja, jag vill jättegärna vara barnvakt så kan vi måla och baka och leka". Han kanske inte ville vara barnvakt? Hur vet du hur någonting såg ut? Han kanske vaknade upp och så plötsligt satt flickan där bara. Eller så dog hon medan han låg avdäckad. En barnvakt har väl för fan inte ansvar över ett barn som inte ens är deras. Det ansvaret ligger väl för helvete på föräldrarna? Har inga här barn eller? Om man lämnar över sitt barn självmant till en barnvakt. Då har man HELA ansvaret själv. Barnvakten kan aldrig få ansvaret. Barnvakten har inte vårdnaden. DET ÄR FÖRÄLDRARNAS FEL VEM DOM LÄMNAR ÖVER BARNET TILL. Så nu höjde jag rösten och blev omogen jag med. Va fan? En barnvakt ansvarar väl inte för barnets liv! Det gör föräldrarna NÄR dom lämnade över barnet till barnvakten. Blir barnet illa behandlat hos barnvakten så har barnvakten gjort fel med ANSVARET FÖR ATT BARNET RÅKADE ILLA UT HOS BARNVAKTEN ligger HELT OCH HÅLLET på föräldrarna.
Citera
2012-03-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Om olycka är det ena som "Det" kan vara, vad är i så fall det andra?

Det som andra påstår. Jag läser endast domen. Domslutet. Det är det som jag går på och jag tycker man ska lämna en person ifred som inte är dömd för vare sig våldtäkt eller mord. Jag går på fakta. Jag går på vad människor med utbildning, erfarenhet och kunskaper i juridik har gett Håkan för dom. Det är det enda jag går efter.
Citera
2012-03-10, 18:06
Medlem
Citat:
Och här är en som inte kan diskutera utan att attackera folk..... Moget.

Åter igen: Hur vet du att han ville vara barnvakt? Hur vet du det? Hon kanske bara lämnade barnet där när han låg avdäckad på soffa. Var nånstans står det att Håkan har sagt "Ja, jag vill jättegärna vara barnvakt så kan vi måla och baka och leka". Han kanske inte ville vara barnvakt? Hur vet du hur någonting såg ut? Han kanske vaknade upp och så plötsligt satt flickan där bara. Eller så dog hon medan han låg avdäckad. En barnvakt har väl för fan inte ansvar över ett barn som inte ens är deras. Det ansvaret ligger väl för helvete på föräldrarna? Har inga här barn eller? Om man lämnar över sitt barn självmant till en barnvakt. Då har man HELA ansvaret själv. Barnvakten kan aldrig få ansvaret. Barnvakten har inte vårdnaden. DET ÄR FÖRÄLDRARNAS FEL VEM DOM LÄMNAR ÖVER BARNET TILL. Så nu höjde jag rösten och blev omogen jag med. Va fan? En barnvakt ansvarar väl inte för barnets liv! Det gör föräldrarna NÄR dom lämnade över barnet till barnvakten. Blir barnet illa behandlat hos barnvakten så har barnvakten gjort fel med ANSVARET FÖR ATT BARNET RÅKADE ILLA UT HOS BARNVAKTEN ligger HELT OCH HÅLLET på föräldrarna.

Jag hoppas verkligen att ECT-behandligen hjälpt dig...
Håkan var styvfar, hade gemensamt ansvar om femåringen, de bodde som en familj... vad är problemet i din lilla hjärna?
På vilket sätt känner du Håkan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in