2005-01-10, 22:30
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Det är oftast fixed size, precise pixels och absolute position som ställer till det.
Glöm inte border och padding som IE räknar fel på.
Citera
2005-01-10, 22:34
Bannlyst
Fan, är det verkligen nån som sitter i IE nuförtiden? Personligen skulle jag inte klara mig utan tabbed browsing... (Ja, lite off topic, men...)
Citera
2005-01-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Fan, är det verkligen nån som sitter i IE nuförtiden? Personligen skulle jag inte klara mig utan tabbed browsing... (Ja, lite off topic, men...)
Jag hatar tabbar. Jag har tagit bort precis allt i min browser förutom adressfältet. Kunde jag klara mig smidigt utan det så skulle jag ta bort det också. Allt som tar upp plats i fönstret är extremt störande. Att sen Firefox med sina ikoner och krafs ser ut som nåt som kommer från Duplo gör ju inte saken bättre.
Citera
2005-01-10, 22:37
Medlem
oGGos avatar
Caine, skall jag vara helt ärlig mot dig så tycker jag du skall börja om från början.
När sidan är byggd som denna är (no offense) så är ändrignar i efterhand ett minne blott iaf. om man vill göra det enkelt.

Alltid när jag bygger siter så börjar jag med ett stort element <div> / <table> / mfl. och bygger in mindre komponenter i denna varpå jag bygger in mindre komponenter i de mindre komponenterna.
När jag då vill ändra något, säg ex. placeringen av hela innehåller på sidan så ändrar jajg bara den största av dom och allt annat följer med.

Är du med på hur jag tänker då?
Citera
2005-01-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
detta var nog bland det mest pundigt skriva html & css dokument jag sett.
Riktigt rörigt olch svårt att editera.

Jag håller dock på att försöka hitta det exakta felet, återkommer om jag lyckas.
Skriv till Macromedia och klaga.
Citera
2005-01-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Caine, skall jag vara helt ärlig mot dig så tycker jag du skall börja om från början.
När sidan är byggd som denna är (no offense) så är ändrignar i efterhand ett minne blott iaf. om man vill göra det enkelt.

Alltid när jag bygger siter så börjar jag med ett stort element <div> / <table> / mfl. och bygger in mindre komponenter i denna varpå jag bygger in mindre komponenter i de mindre komponenterna.
När jag då vill ändra något, säg ex. placeringen av hela innehåller på sidan så ändrar jajg bara den största av dom och allt annat följer med.

Är du med på hur jag tänker då?
Visst är jag det, men jag har inte en aning om hur man gör.

Äh, det här var så jävla komplicerat så jag lägger ner skiten.
Citera
2005-01-10, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jag hatar tabbar. Jag har tagit bort precis allt i min browser förutom adressfältet. Kunde jag klara mig smidigt utan det så skulle jag ta bort det också. Allt som tar upp plats i fönstret är extremt störande. Att sen Firefox med sina ikoner och krafs ser ut som nåt som kommer från Duplo gör ju inte saken bättre.

Men, Firefox är så otroligt fint. Ja, man blir nästan tårögd när man navigerar omkring i det. Ladda ner, testa... Jag lovar, du är fast inom 12 timmar...
Citera
2005-01-10, 22:43
Medlem
Citat:
Men, Firefox är så otroligt fint. Ja, man blir nästan tårögd när man navigerar omkring i det. Ladda ner, testa... Jag lovar, du är fast inom 12 timmar...
Men va fan...jag HAR ju Firefox, jag tycker bara det ser ut som en jävla leksak. Varför finns det inte en enda browser som kan se ut som IE (eller ännu renare, utan att vara textbaserad eller se ut som ett fönster på en C64) och där man kan plocka bort allt sånt där skräp som tabbed browsing och sånt? Jag kör i 1280 x 1024 och har gjort fönstret så stort som möjligt genom att ta bort alla tollbars och sånt, och jag tycker fortfarande att det är för mycket tjafs. Men utan adressfältet klarar jag mig inte.
Citera
2005-01-10, 22:46
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
OT, visst, men jag blir så otroligt frustrerad varje gång jag måste använda IE och myriaden av öppna fönster. Jag har inte aktivt använt IE sedan Firefox var Phoenix 0.3 (innan dess användes Mozilla).

Jag arbetar som oGGo gör. Jag börjar med helheten och fyller på med detaljerna efterhand och sedan städar jag upp redundant css.
Citera
2005-01-10, 22:48
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Men va fan...jag HAR ju Firefox, jag tycker bara det ser ut som en jävla leksak. Varför finns det inte en enda browser som kan se ut som IE (eller ännu renare, utan att vara textbaserad eller se ut som ett fönster på en C64) och där man kan plocka bort allt sånt där skräp som tabbed browsing och sånt? Jag kör i 1280 x 1024 och har gjort fönstret så stort som möjligt genom att ta bort alla tollbars och sånt, och jag tycker fortfarande att det är för mycket tjafs. Men utan adressfältet klarar jag mig inte.

View -> toolbars -> customize och välj small icons.
Ladda ned nytt tema till utseendet.
Citera
2005-01-10, 22:48
Medlem
Okej, tydligen måste man ha jobbat professionellt med html och css i några år för att kunna göra sin egen blog. Så kul.
Citera
2005-01-10, 22:49
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Okej, tydligen måste man ha jobbat professionellt med html och css i några år för att kunna göra sin egen blog. Så kul.
Det finns en massa bra, gratis blogapplikationer. Har du testat några av dem? Det finns till och med en som inte behöver databaser. Jag kan samla ihop länkar till de vanligaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in