Vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Men saken är den att jag länge funderat på att starta ett E-handelsföretag som säljer diverse hundmat/leksaker/tillbehör.
Har sökt runt o kollat runt lite vardera efter någon "Hundgrossist" men inte hittat något. Har ni några tips och ideer så skulle jag uppskatta det grymt mycket..
Spring in i en djuraffär kolla upp alla de olika märkena och ring direkt till tillverkarna. Kan vara så att vissa inte är tillräckligt stora för att ha en grossit utan man köper direkt från tillverkarna. Om inte och du fortfarande kan köpa därifrån slipper du en mellanhand
Finns något hundmatsföretag som kör franchising med utkörning och dyl. Googla upp och hoppa på där ett tag så slipper du satsa massa pengar i början? Blir du lite halvt företagare ändå..
Finns något hundmatsföretag som kör franchising med utkörning och dyl. Googla upp och hoppa på där ett tag så slipper du satsa massa pengar i början? Blir du lite halvt företagare ändå..
Tyvärr fungerar varken Dogman eller Pet Food om du bara ska ha E-butik, och inte en fysisk butik. Många grossister inom hundbranschen har kravet att man ska ha en fysisk butik med "normala" öppettider, dvs minst 8h/dag. Riktigt tråkigt för oss som inte har fysiska butiker...
Själv importerar jag produkter i stora kvantiteter, och grossar dessa. Skicka ett PM om du är intresserad, så skickar jag över mer info.
Har du kollar efter grossister i USA? Bättre priser samt att de är ganska enkelt att importera därifrån säg till om du vill ha kontakt med en gubbe som har hjälpt mitt företag att hitta produkter samt hjälpt oss med import förtullning.