2011-12-13, 08:46
Medlem
Pentium200MMXs avatar
Vi som följer utrikespolitiken inhämtar vår information från en rad olika källor. Anledningen till detta är givetvis att bygga upp en bild som kan ses från olika perspektiv. Det är allmänt känt att det inte går att lita på judemedias BBC, FoxNews, CNN med flera.

Frågan är nu hur går det för Al Jazeera egentligen? Jag brukar läsa deras engelskspråkiga version och där finner jag vissa bitar av rapporteringen som mycket oroande. Exempel är rapporteringen gällande Libyen och Syrien. När man tittar på filmsnuttar från Egypten och Tunisien så känner man att dessa är autentiska. Folket på bilderna är på riktigt ursinniga över sin situation. Kvaliteten på det inspelade materialet är även högt vilket visar att det inte finns någon intention över att dölja något. Men om man däremot granskar filmsnuttar från Libyen och Syrien märker man tydligt hur uppgjorda de är. I fallet Libyen såg vi dessa kriminella rebeller STÄNDIGT vifta runt med vapen och med sin fejkflagga samt skrika skiten ur sig mitt ute i öknen (filmsnuttarna var sällan tagna mitt i städerna). Det var aldrig tal på miljoner människor som protesterade mot Khaddafi jämfört med miljoner som protesterade mot Mubarak.
Tar vi en titt på Syrien är det exakt likadant där. Samtliga filmsnuttar är av mycket dålig kvalitet som visar demonstrationer filmade på ett sätt som ska ge skenet av att det är många som protesterar. Men samtidigt ignorerar Al Jazeera de miljontals människor som demonstrerat för Al Assad och framhäver inte dessa såsom de framhäver terroristerna som far runt och skjuter ihjäl landets soldater.

Så frågan är: Har Al Jazeera blivit en del av Västs verktyg för psykologisk krigföring? Går det att lita på kanalen, eller ska man placera den i samma fack som CNN, FoxNews, BBC med flera? Finns det andra källor som är något sånär trovärdiga?
Citera
2011-12-13, 10:11
Medlem
Adam211s avatar
Enda sättet att ta reda på om det stämmer är väl att ta en tripp till syrien och kolla.
Citera
2011-12-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium200MMX
Så frågan är: Har Al Jazeera blivit en del av Västs verktyg för psykologisk krigföring? Går det att lita på kanalen, eller ska man placera den i samma fack som CNN, FoxNews, BBC med flera? Finns det andra källor som är något sånär trovärdiga?
Al Jazeera är lika illa som sionistisk media. Al Jazeera fejk rapportering om Syrien:
http://www.youtube.com/watch?v=lhui7TAtLMM

Hos Al Jazeera får islamisterna ofta hålla långa diskussioner om hur dom älskar islam och hur heligt det är för dom, det är en av få skillnader mot sionistisk media.
Citera
2011-12-13, 16:51
Medlem
Pentium200MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Al Jazeera är lika illa som sionistisk media. Al Jazeera fejk rapportering om Syrien:
http://www.youtube.com/watch?v=lhui7TAtLMM

Hos Al Jazeera får islamisterna ofta hålla långa diskussioner om hur dom älskar islam och hur heligt det är för dom, det är en av få skillnader mot sionistisk media.

Det är bedrövligt. Fyfan säger jag bara. Såg tidigare idag en video på tuben där ursinniga tunisier avvisade bort ett gäng Al-jazeera journalister (ska försöka leta upp den). Uppenbarligen har folk börjat vakna upp på riktigt och insett vad Al-Jazeera har på g.

Varför gör Al-jazeera på detta vis? Varför vill de ge islamister mer utrymme? Kan dessa islamister ha någon koppling till "wahabism" (som tydligen Saudifamiljen har en koppling till)? Vad skall islamister tillföra egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in