2011-12-13, 06:25
Medlem
herrmut-kakas avatar
tjenare, kom in en sväng nyss och ser att jag har ett PM och tänker på en gång: aj fan nu har jag varit dryg och fått en varning. men till min stora förvåning är det en användare som försöker få mig att spela nå poker eller liknande. med andra ord spam reklam. hur ofta händer detta på flashback? borde det inte finnas något sort skydd så man slipper detta skräp? hur ofta händer sånt här?

ja jag vet att de inte är världens undergång men skulle vara kul och veta
Citera
2011-12-13, 06:29
Medlem
berran2ks avatar
Internet är smutsigt i dessa dagar haha. Jävla reklam som dyker upp överallt!
Citera
2011-12-13, 06:37
Medlem
Pastellfisks avatar
Fick också detta och det är första gången det händer mig, och då har jag varit medlem i åtminstone tre år. Så det hör inte till vanligheterna direkt. Att man gör reklam på FB är dock inte speciellt underligt med tanke på att man har över en halv miljon medlemmar.

Du behöver alltså inte oroa dig nämnvärt.
Citera
2011-12-13, 07:52
Medlem
RedCheekGraduates avatar
Anmäl spammaren till en moderator så tar vederbörande hand om det "rättsliga", 1.01 gäller även PM.
Citera
2011-12-13, 13:59
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCheekGraduate
Anmäl spammaren till en moderator så tar vederbörande hand om det "rättsliga", 1.01 gäller även PM.
Det korrekta sättet är väl ändå att tillfälligt byta lösenord på sin användare, PM:a en moderator man litar på med det nya lösenordet som då får logga in och verifiera meddelandet, sen när moderatorn är klar loggar man in igen och byter lösenord. Eller minns jag fel?

Lite omständligt kanske för enstaka PM, men ja.
Citera
2011-12-13, 14:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
För att svara på din fråga: "Hur kommer det sig att vissa företag försöker driva (?) reklam via flashback?". Hm..., låt oss leka med tanken att de vill nå just en viss målgrupp och tjäna pengar på densamma.
Citera
2011-12-13, 15:39
Medlem
Vilken pokersida är det? Det vore bra att veta då det är ett oseriöst företag som bör bojkottas.
Citera
2011-12-13, 16:10
Medlem
Fixiebikes avatar
Var det i stil med detta?
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Vilken pokersida är det? Det vore bra att veta då det är ett oseriöst företag som bör bojkottas.

Det är alltså företaget Pokerstrategy som försöker pracka på oss en massa skit. Trodde att pokerhajpen var över men så verkar inte vara fallet. Jag googlade litet och fann inte mycket gott om detta företag, så jag råder härmed alla som får detta PM att inte klicka på länkarna. Alls. Jag har tagit bort dem från det här inlägget av rent hyfs.
Senast redigerad av Fixiebike 2011-12-13 kl. 16:14.
Citera
2011-12-13, 16:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Det korrekta sättet är väl ändå att tillfälligt byta lösenord på sin användare, PM:a en moderator man litar på med det nya lösenordet som då får logga in och verifiera meddelandet, sen när moderatorn är klar loggar man in igen och byter lösenord. Eller minns jag fel?

Lite omständligt kanske för enstaka PM, men ja.

Korrekt Rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in