Om ni tror att det är några andra som är inblandade så kan jag berätta att Åhus, eller iallafall de vattennära bostadsområdena så bor det "fint" folk (mest wannabees, men ändå) och en kväll i mitten av december känns det inte som särskilt stor chans att några invånare i närområdet, eller folk i trakten ö.h.t beger sig ner till stranden för att bråka...
Andra knivmannen i Kristianstad idag.
Senast redigerad av B´stard 2011-12-13 kl. 04:30.
Vafan, är det på nåt sätt samma skara som på skolan eller nån helt annan?
EDIT: Verkar ju vara nån annan då skolfolket bott här lite längre än sen i fredags. Men vafan, jag hoppas att det bara handlar om vård och inte att dom ska få uppehållstillstånd här, det är ju fred i Libyen?
Senast redigerad av gottmooos 2011-12-13 kl. 04:52.
De hyllas som hjältar av sina landsmän i Sverige. I fredags kom de första krigsskadade libyerna till Kristianstad, varav tre redan vårdas på sjukhuset.
Kan det inte vara så att de vårdas på sjukhus för sina skador som de ådrog sig i kriget?
Kan det inte vara så att de vårdas på sjukhus för sina skador som de ådrog sig i kriget?
Det är väl ingen här som nämnt att dom lígger på sjukhus pga bråk i Sverige?
TS har ju skrivit hur han kommit fram till slutsatsen i första inlägget.
Om ni tror att det är några andra som är inblandade så kan jag berätta att Åhus, eller iallafall de vattennära bostadsområdena så bor det "fint" folk (mest wannabees, men ändå) och en kväll i mitten av december känns det inte som särskilt stor chans att några invånare i närområdet, eller folk i trakten ö.h.t beger sig ner till stranden för att bråka...
Det är väl ingen här som nämnt att dom lígger på sjukhus pga bråk i Sverige?
TS har ju skrivit hur han kommit fram till slutsatsen i första inlägget.
Lika fantastisk slutsats som i mitt exempel.
Jag tycker att TS kunde ha varit tydligare med hur han gör kopplingen till den ena artikeln som han länkade till; den med ett reportage om krigsskadade libyer som har anlänt.
artikel två talar om att en del av dessa krigsskadade flyktingar inkvarterats i stugbyn på Åhus strand, där detta skedde, för mig ser det ganska solklart ut att dra denna koppling
Citat:
Åhus.
De hyllas som hjältar av sina landsmän i Sverige. I fredags kom de första krigsskadade libyerna till Kristianstad, varav tre redan vårdas på sjukhuset.
Sammanlagt är de 20 stycken och bor i stugbyn på Åhusstrand, dit landsmän från hela södra Sverige sökte sig på söndagen.
artikel två talar om att en del av dessa krigsskadade flyktingar inkvarterats i stugbyn på Åhus strand, där detta skedde, för mig ser det ganska solklart ut att dra denna koppling
Det är mycket möjligt att TS har rätt, men att ha en gissning formulerad som ett fastslående som enda diskussionsunderlag i en trådstart förefaller lite...konstigt. Vad i övrigt vill TS diskutera?