2011-12-12, 20:01
Medlem
swimmingpools avatar
Jag vet inte va jag ska lägga denna tråd, i Språk eller Systemutveckling eller vad.

Kan någon hjälpa mig med texten jag skrivit här. Jag kan verkligen inte skriva och undrar om jag ska göra rubrikerna annorlunda bl.a. i sin estetik, ha annat typsnitt, annan färg på texten/sidan osv... Ska varje ny sats vara indragen två hack i början av meningen, eller hur man säger...

(Har även bett hjälp om språket och hur man redigerar sidan, men det är väl en annan sak.)
Citera
2011-12-12, 22:30
Medlem
egon2bs avatar
Du har några grammatikmissar, men när nu drömmen om det totalintegrerade systemet har formulerats så måste jag så ett tvivel där först.

Det finns en motsättning mellan innovation och elegans å ena sidan och total integration å andra sidan. Själv tycker jag att en bra webbläsare åstadkommer integration på ett bra sätt, men jag sitter nöjd med en posthanterare vid sidan av webbläsaren. Jag kör Firefox och Thunderbird. Ibland Spotify och iTunes – mycket iTunes förresten med public-service-material från fria radiostationer.

Min aktivitet på ett debattforum vill jag inte ha integrerad med min internetbank. Wikipedia sitter bra som det sitter, fritt från kommersiella intressen så långt detta är möjligt. Lösningen med flikar i webbläsaren ger det oberoende och den integration som jag finner nära idealisk.

Världen i stort slåss med ett antal problem som är orsakade av storslagen integration. Behöver man nämna euro-projektet? Att slå ihop alla gasformiga utsläpp i en enda atmosfär var heller ingen bra idé. Det hade varit mycket bättre med nationella luftrum. Då hade USA varit uppe i över 1000 ppm CO2 och vi hade haft prima skidväder i sydvästra Sverige.

Också en allvarlig fråga: Ska vi verkligen servera allt på ett bräde till CIA?

Grammatiken:
... I want an online community
... and where people can list their answers
... get an email
Senast redigerad av egon2b 2011-12-12 kl. 22:32.
Citera
2011-12-13, 21:31
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egon2b
Du har några grammatikmissar, men när nu drömmen om det totalintegrerade systemet har formulerats så måste jag så ett tvivel där först.

Det finns en motsättning mellan innovation och elegans å ena sidan och total integration å andra sidan. Själv tycker jag att en bra webbläsare åstadkommer integration på ett bra sätt, men jag sitter nöjd med en posthanterare vid sidan av webbläsaren. Jag kör Firefox och Thunderbird. Ibland Spotify och iTunes – mycket iTunes förresten med public-service-material från fria radiostationer.
Jag tycker det är jobbigt att behöver registerar sig på olika dating siter, olika forum, olika online communitites, spotify, youtube, twitter osv och behöver lära sig hur allt fungerar och hoppa mellan dom istället för att kunna vara lugn på mer eller mindre ett ställe.

Citat:
Min aktivitet på ett debattforum vill jag inte ha integrerad med min internetbank. Wikipedia sitter bra som det sitter, fritt från kommersiella intressen så långt detta är möjligt. Lösningen med flikar i webbläsaren ger det oberoende och den integration som jag finner nära idealisk.

Världen i stort slåss med ett antal problem som är orsakade av storslagen integration. Behöver man nämna euro-projektet? Att slå ihop alla gasformiga utsläpp i en enda atmosfär var heller ingen bra idé. Det hade varit mycket bättre med nationella luftrum. Då hade USA varit uppe i över 1000 ppm CO2 och vi hade haft prima skidväder i sydvästra Sverige.

Också en allvarlig fråga: Ska vi verkligen servera allt på ett bräde till CIA?
Jag tog bort Wikipedia från min text. Jag menar inte att göra ett nytt Wikipedia utan menade att artisters profiler skulle avra lite som Wikipedia istället för på MySpace tex, där man inte kan lägga till info själv. endet kan man ju på Last.fm och Facebook och andra så det var missvisande av mig.

With all due respect, vi ska nog inte likna ett online community med EU.

CIA hittar nog sina väger hur som helst. Facebook finns ju. Hela internet är väl i fara i så fall.

Citat:
Grammatiken:
... I want an online community
... and where people can list their answers
... get an email
Blev lite förvirrad. Det ska väl vara an online community och a email? Var har jag skrivit om where people can list their answers? Hittar inte.
Senast redigerad av swimmingpool 2011-12-13 kl. 22:05.
Citera
2011-12-13, 21:55
Medlem
swimmingpools avatar
Vad tycker ni om rubriken Things I want an online community to have:? Hur ser den ut rent estetiskt? Tänkte att det blir tydligast så, i mitten och med kolon, men det är kanske inte så elegant?

Hur säger man nisha sig på engelska? Hur säger man online community på svenska? För det är väl online community som är det bästa ordet, inte social network?
Senast redigerad av swimmingpool 2011-12-13 kl. 22:16.
Citera
2011-12-13, 22:42
Medlem
egon2bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
... Blev lite förvirrad. Det ska väl vara an online community och a email? Var har jag skrivit om where people can list their answers? Hittar inte.
Jag skrev de rätta, inklusive "an email". Du hade skrivit "were" där det bör vara "where".

... (*fel) an official page were people can add songs ...

Rubriken, kanske: Facilities I want an online community to support

Ordet "things" är med förlov sagt oprecist och banalt.
Senast redigerad av egon2b 2011-12-13 kl. 22:44.
Citera
2011-12-13, 23:26
Medlem
Oformads avatar
Snälla, anpassa rubriklängden till texten.

Och sätt fetstil, eller något större stil på dina underrubriker.

Ta även bort indragen, ska du ha indrag någonstans är det på texten under underrubrikerna.

De saker du gjort fetstilta känns förövrigt rätt slumpmässiga, du borde se över dessa.
Citera
2011-12-14, 02:30
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Rubriken, kanske: Facilities I want an online community to support

Ordet "things" är med förlov sagt oprecist och banalt.
Tack. Men det kanske är bra om engelskan är enkel ifall sånna som inte är så bra på engelska kan förstå också.

Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Snälla, anpassa rubriklängden till texten.

Och sätt fetstil, eller något större stil på dina underrubriker.

Ta även bort indragen, ska du ha indrag någonstans är det på texten under underrubrikerna.

De saker du gjort fetstilta känns förövrigt rätt slumpmässiga, du borde se över dessa.
Det är rätt svårt. Speciellt när man inte kan redigera ordentligt i Google Sites. Du menar att rubriken ska helst vara kortare än texten? Tycker du jag ska ha rubriken i två rader? Blir inte lika enkelt och tydligt då tycker jag.

Eftersom jag vill markera vissa ord i texten för att göra det tydligare vad som är viktigt så vill jag inte ha underrubrikerna i fetstil också. Däremot kanske jag inte ska ha dom indragna som du säger. Men då syns dom inte lika tydligt. Kanske ska ha prickar framför istället.

Så indrag i text är inte så viktigt menar du?
Senast redigerad av swimmingpool 2011-12-14 kl. 02:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in