Citat:
Ursprungligen postat av godoglad
ptjja dom kör ju på tv dygnet runt så hög omsättning har dom väl. Men jag får ändå känslan av dem att man helst håller sig borta där för de är någon slags oseriös bank som vill samla dina lån (krediter, kortskulder, kronofodgen?) och ge dig en schysst ränta. Men i det finstilta så verkar ju den gå från 6-18% och jag lånade med 1.8% för ett tag sen
vad gäller din dotter, låt henne ta jobbet. Orka vara en mamma som vill snoka, bättre att du bryr dig om hennes anställningsavtal i så fall snarare än vad hon gör på sitt företag
Jättekul att du kommer med synpunkter men undvik det som du inte känner till i "ekonomiska termer", i annat fall lätt att det blir missförstånd etc.
1) Bolaget omsätter ganska lite i min mening, endast ca 72 Mkr totalt senaste fem åren. Dock har de växt våldsamt så 2010 omsatte man ca 51 Mkr dvs det är en mycket positiv trend. Medeltalet antal anställda var under 2010 endast 6 stycken.
2) Det är tyvärr allt för ovanligt att föräldrar bryr sig om var deras barn söker anställning. Detta leder tyvärr i många fall till problem etc. Skulle alla föräldrar kreditpröva företagen etc skulle man undvika oerhört mycket problem. Dvs det är mycket ansvarsfullt av hennes föräldrar att ta reda på så mycket som möjligt om företaget!