2011-12-12, 19:53
Medlem
Conatuss avatar
Nu är det så att min dotter ska på intervju på detta företag och jag undrar om det är ett seriöst företag och finns det något skvaller om Anders Dennis Ahlsén som är VD? Ägs fö av Kragenäs Invest AB
Citera
2011-12-12, 23:10
Medlem
godoglads avatar
ptjja dom kör ju på tv dygnet runt så hög omsättning har dom väl. Men jag får ändå känslan av dem att man helst håller sig borta där för de är någon slags oseriös bank som vill samla dina lån (krediter, kortskulder, kronofodgen?) och ge dig en schysst ränta. Men i det finstilta så verkar ju den gå från 6-18% och jag lånade med 1.8% för ett tag sen

vad gäller din dotter, låt henne ta jobbet. Orka vara en mamma som vill snoka, bättre att du bryr dig om hennes anställningsavtal i så fall snarare än vad hon gör på sitt företag
Citera
2011-12-13, 01:33
Medlem
Menar du:

Lendo AB - 556515-1627

ser det mycket seriöst ut. Bolaget har inga betalningsanmärkningar, har växt våldsamt med mycket god vinstmarginal senaste åren etc. Dvs jag skulle inte ha några problem att låta min dotter jobba där.
Citera
2011-12-13, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godoglad
ptjja dom kör ju på tv dygnet runt så hög omsättning har dom väl. Men jag får ändå känslan av dem att man helst håller sig borta där för de är någon slags oseriös bank som vill samla dina lån (krediter, kortskulder, kronofodgen?) och ge dig en schysst ränta. Men i det finstilta så verkar ju den gå från 6-18% och jag lånade med 1.8% för ett tag sen

vad gäller din dotter, låt henne ta jobbet. Orka vara en mamma som vill snoka, bättre att du bryr dig om hennes anställningsavtal i så fall snarare än vad hon gör på sitt företag

Jättekul att du kommer med synpunkter men undvik det som du inte känner till i "ekonomiska termer", i annat fall lätt att det blir missförstånd etc.

1) Bolaget omsätter ganska lite i min mening, endast ca 72 Mkr totalt senaste fem åren. Dock har de växt våldsamt så 2010 omsatte man ca 51 Mkr dvs det är en mycket positiv trend. Medeltalet antal anställda var under 2010 endast 6 stycken.

2) Det är tyvärr allt för ovanligt att föräldrar bryr sig om var deras barn söker anställning. Detta leder tyvärr i många fall till problem etc. Skulle alla föräldrar kreditpröva företagen etc skulle man undvika oerhört mycket problem. Dvs det är mycket ansvarsfullt av hennes föräldrar att ta reda på så mycket som möjligt om företaget!
Citera
2011-12-13, 15:50
Medlem
Qidushs avatar
Det är en seriös business på en ganska ny marknad. De sysslar med att systematiskt mäkla låneavtal. EU-kommissionen har efterfrågat det som ett sätt att skapa konkurrens på konsumentkreditmarknaden rätt länge. Hur de hanterar sina anställda vet jag ingenting om, men man kan nog räkna med att kollektivavtal gäller och efterlevs.
Citera
2011-12-13, 19:55
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conatus
Nu är det så att min dotter ska på intervju på detta företag och jag undrar om det är ett seriöst företag och finns det något skvaller om Anders Dennis Ahlsén som är VD? Ägs fö av Kragenäs Invest AB

Ägs av Schibsted som bl.a äger Aftonbladet, Blocket osv. Bra koncern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in