2011-12-12, 17:16
Medlem
yulbrynners avatar
Jag fattar inte hur Flashback kan vara så efterblivet!

För att komma åt startsidan på mitt konto, där jag ser mina skapade trådar och inlägg, mina PM med mera, måste jag söka upp en tråd jag redan skapat. Väl inne i tråden kan jag leta upp ett inlägg jag skrivit och där trycka på mitt namn för att komma till min profil.

Varför är det så svårt att komma åt sin profil?
Varför kan man inte slussas dit direkt när man loggar in?
Senast redigerad av yulbrynner 2011-12-12 kl. 17:23. Anledning: förklarade hela det idiotiska händelseförloppet
Citera
2011-12-12, 17:19
Medlem
AcneAttacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yulbrynner
Jag fattar inte hur Flashback kan vara så efterblivet!

För att komma åt startsidan på mitt konto, där jag ser mina skapade trådar och inlägg, mina PM med mera, måste jag söka upp en tråd jag redan skapat. Väl inne i tråden kan jag trycka på mitt namn för att komma till min profil.

Varför är det så svårt att komma åt sin profil?
Varför kan man inte slussas dit direkt när man loggar in?

Det är du som är efterbliven.

Citera
2011-12-12, 17:22
Medlem
yulbrynners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcneAttack
Det är du som är efterbliven.

Men åååhh..

Varför är den så obefintligt liten?

Hur användarvänligt är det egentligen?

Citera
2011-12-12, 17:27
Medlem
SocialMisfits avatar
Du behöver inte känna dig dum. Jag startade en liknande tråd när min flashbackskarriär började. Jag blev omedelbart idiotförklarad.
Citera
2011-12-12, 17:41
Medlem
Citat:
Men åååhh..

Varför är den så obefintligt liten?

Hur användarvänligt är det egentligen?

Hur många procent av skärmen vill du att den tar upp? 50?

Har man väl lärt sig var den är så är det inga problem, men jag måste erkänna att jag inte heller visste om den först.
Citera
2011-12-12, 17:42
Medlem
eradnups avatar
Göra den lite större & röd kanske..?
Citera
2011-12-12, 17:52
Medlem
yulbrynners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialMisfit
Du behöver inte känna dig dum. Jag startade en liknande tråd när min flashbackskarriär började. Jag blev omedelbart idiotförklarad.

Jag känner mig inte dum! Endast idioter idiotförklarar budbäraren när han bär med sig bud om brister på sidan. Jag trodde Flashback var intresserade av att göra sin sajt mer tillgänglig och användarvänlig för folk? Om du, liksom jag och mången andra, påpekat svårigheter i att finna sin profil, då bör flashback rimligtvis göra något åt saken!

Svara då, mods och admins!
Citera
2011-12-12, 18:01
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Jag känner mig inte dum! Endast idioter idiotförklarar budbäraren när han bär med sig bud om brister på sidan. Jag trodde Flashback var intresserade av att göra sin sajt mer tillgänglig och användarvänlig för folk? Om du, liksom jag och mången andra, påpekat svårigheter i att finna sin profil, då bör flashback rimligtvis göra något åt saken!

Svara då, mods och admins!

Många andra? Vilka många andra? Det är knappast ett välkänt problem att folk inte kan hitta sin profil. Att göra ikonen större skulle jag tycka se fult ut och byta färg skulle förstöra flödet som sker i top-navigationen. Jag tycker helt enkelt att du (och de som vill att den ska ändras) har fel då det fungerar ypperligt bra nu.

Detta är inte en officiell ståndpunkt från Flashback utan min egna åsikt.
Citera
2011-12-12, 18:03
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Många andra? Vilka många andra? Det är knappast ett välkänt problem att folk inte kan hitta sin profil. Att göra ikonen större skulle jag tycka se fult ut och byta färg skulle förstöra flödet som sker i top-navigationen. Jag tycker helt enkelt att du (och de som vill att den ska ändras) har fel då det fungerar ypperligt bra nu.

Detta är inte en officiell ståndpunkt från Flashback utan min egna åsikt.

Har också gjort som TS hela tiden. haha fyfan nu vet man de också : )
Citera
2011-12-12, 18:05
Medlem
epost72s avatar
Annars kan man ju bekanta sig med sidan innan man börjar härja om hur dåligt det är.

FAQ:n innehåller en del matnyttigt.
Citera
2011-12-12, 18:20
Medlem
Otems avatar
Råkade också ut för samma grej när jag började använda flashback, men jag skickade bara ett pm till en moderator så förklarade den hur jag skulle göra=)
Citera
2011-12-12, 18:46
Medlem
yulbrynners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Annars kan man ju bekanta sig med sidan innan man börjar härja om hur dåligt det är.

FAQ:n innehåller en del matnyttigt.

Jag kan inte låta bli att garva åt eländet. Du länkar till en FAQ som är totalt jävla gömd på sidan. Man måste gå in på "Om Flashback" --> "Flashback" --> "Flashback Forum FAQ", gömd bland hyllmeter text. (Jo jag vet. FAQ finns också i kontrollpanelen. Men den är ju som sagt också dold.)

Nej det här börjar likna en dålig fars. Användarvänligheten är inte godkänd. En hemsida ska inte vara uppbyggd kring att erfarna personer som spenderar sina liv på sajten ska PM:a eller hänvisa till hur man löser banala grejer som borde vara självklara. (Men som inte är det!)

Jag fattar inte ens hur folk kan käfta om det här? Det är ju uppenbart att vissa delar av sajten inte är optimala. Det är ju såklart fel på nybörjaren som inte hittar...

Vad är problemet med att underlätta för folk att lära sig Flashback, så ni slipper mina skittrådar om saken?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in