Citat:
Ursprungligen postat av Tomtefanatikern
Vi (större konsultbolag, stockholm) märker redan nu att intresset för "specifika" applikationer till iOS/Android avtar. Företag har insett att det kostar rätt rejält att underhålla dessa appar med tiden(vissa plattformar mer än andra... ) och söker redan nu efter billigare alternativ(HTML5..?).
Jag tror du gör dig själv en stor tjänst om du väljer en bredare utbildning och läser något mer specifikt(utveckling mot android, iOS eller vad du nu vill göra) vid sidan av. Även om du själv inte tror att det är något problem att hoppa mellan de olika typerna av utveckling så kan jag nästan garantera att vi som sitter och rekryterar kommer se det som ett hinder och då underlättar det garanterat med exempelvis en examen från en ingenjörsutbildning.
Din erfarenhet inom webbutveckling(visserligen beroende på vad gjort) skiljer sig antagligen så mycket från "vanlig" utveckling att det knappast ses som något plus i kanten.
"Bli grym" på ett område blir du inte av att läsa en utbildning, det blir du genom att vara intresserad och spendera en stor del av din fritid på ämnet i fråga.
Tack så mycket för ditt svar!
Ja, appar har ju blivit lite "hypade" på sistone, även jag har fastnat i detta känns det som.
Jag ser även webbutvecklare som ett alternativ men om kursen börjar från grunden kommer jag bara slösa bort tid och pengar, därför skulle man kanske kunna köra datavetenskap och egna intressen vid sidan av.
Som sagt, tack för ditt svar igen.