Citat:
Ursprungligen postat av bakelse
Tjo!
Sakerna jag känner mig osäker på är följande:
1. Hurdan ska jorden vara för att de ska växa som bäst? (Som jag har förstått det ska den vara lös, gärna lite sand iblandad, men någon som har erfarenheter av hur det bör blandas?)
2. Vad för lampor (gärna lågenergidito) bör man ha? Den uppgift jag hittade sade att man skulle ha en á 1000W, vilket jag tyckte lät VÄLDIGT starkt och framför allt energiförstigt.
3. Optimal odlingstemperatur? (sett olika uppgifter, bör man göra något för att påverka temperaturen eller funkar ordinarie rumstemperatur bra?)
4. Är de olika odlingsförhållandena varierande efter vilka strängar man tänkt odla? (de jag har tankarna på är främst Tazmanian och Afghan White, tänker jag rätt? :P)
Om du nu har bestämt dig för att odla inomhus så...
1. Jorden ska vara lös, men inte allt för lös. Att ta vanlig blomsterjord och odla direkt i den, eller blanda ut med lite grus går hur fint som helst.
2. Man bör ha lampor som är inom rätt ljusspektrum och med så mycket krut i som möjligt. Finns LED lampor som ligger inom rätt ljusspektrum som är gjorda just som odlingslampor. Tveksamt om det är värt att odla med MH/HPS.
3. Ordinarie rumstemperatur funkar fint.
4. Ja, det kan hända att de är lite varierande, men det kommer inte vara så pass varierande så att det spelar något roll. Så se det som om alla strains vill ha samma förutsättningar