2011-12-11, 22:44
Medlem
Tjenare!

Nu är det så att jag har levt på pappas pengar sen jag flyttade från hemmet till egen lägenhet för att plugga gymnasiet. Första året tog jag det lugnt, andra året sökte jag runt lite efter jobb men det gav inget. Och nu runt jultiderna märker jag hur ont det är om pengar... Jag har delat ut lite cv:n på senaste tiden men det har inte gett något jobb.
Så tänkte söka lite bidrag.

Jag har inte än skrivit in mig i kommunen utan är fortfarande inskriven i Stockholm.
Är det en fördel eller ska jag skriva in mig i kommunen jag nu lever i för att få fördel när jag söker bidrag?

STORA FRÅGAN
* Vilka bidrag kan jag få?

MVH
Citera
2011-12-11, 22:51
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aluux
Tjenare!

Nu är det så att jag har levt på pappas pengar sen jag flyttade från hemmet till egen lägenhet för att plugga gymnasiet. Första året tog jag det lugnt, andra året sökte jag runt lite efter jobb men det gav inget. Och nu runt jultiderna märker jag hur ont det är om pengar... Jag har delat ut lite cv:n på senaste tiden men det har inte gett något jobb.

Jag har inte än skrivit in mig i kommunen utan är fortfarande inskriven i Stockholm.
Är det en fördel eller ska jag skriva in mig i kommunen jag nu lever i för att få fördel när jag söker bidrag?

STORA FRÅGAN

MVH

Älskar din inställning "nu i juletid är det lite ont om pengar, har delat ut lite cv:n på senaste tiden men det lönade sig inte så tänkte söka lite bidrag".

Frågan är: har du vänt upp och ner på sista knäckebrödspaketet i desperation av hunger då sista kronorna gick till en liter mjölk och hyran? Eller har du köpt för många julklappar? I så fall så ska du 1. gå och lämna tillbaks julklapparna och börja "lämna ut lite fler cvn under närmsta tiden".
Citera
2011-12-11, 23:18
Medlem
KungHermans avatar
Citat:
Tjenare!

STORA FRÅGAN

MVH

I min ungdom fick man plantera skog och plocka jordgubbar när det var tomt i plånboken. Hade man tur, så kunde man hitta 1- och 2-öringar som folk tappade utanför Systembolaget.

Roligaste stunderna var dock lördagskvällarna, då smög man ut ett gäng i skogen och klubbade troll. Det var tider det!
Citera
2011-12-11, 23:27
Medlem
Diablo1118s avatar
Förstår inte riktigt hur det såg ut för TS. Pluggar du nu? I så fall är det nog inte många bidrag du kan söka förutom CSN som du antagligen redan har.

Går du inte i skolan är det nog soc som är det bästa alternativet men de ställer krav på bland annat att du är till arbetsmarknadens förfogande och inskriven på arbetsförmedligen.

Oavsett lär du få svårt att hinna få några pengar innna jul. SÅ gott nytt år.
Citera
2011-12-12, 07:40
Medlem
Sån kris är det inte att jag knappt äter. Klappar har jag inte köpt några men jag vet vad jag planerar att köpa och det är inte saker över 1000-lappen.

Jag pluggar just nu, ja.
Men när jag menar att jag delat ut lite cv:n så är det inte att jag delat ut fem och sen ryckt på axlarna och hoppats på det bästa,

äääh, det blev lite tokigt i texten men ni förstår ju poängen?
Citera
2011-12-12, 09:02
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Sån kris är det inte att jag knappt äter. Klappar har jag inte köpt några men jag vet vad jag planerar att köpa och det är inte saker över 1000-lappen.

Jag pluggar just nu, ja.
Men när jag menar att jag delat ut lite cv:n så är det inte att jag delat ut fem och sen ryckt på axlarna och hoppats på det bästa,

äääh, det blev lite tokigt i texten men ni förstår ju poängen?

Ring eller besök arbetsgivarna istället.

Dela ut CV är obsolet och ger absolut ingenting. Speciellt inte på lågavlönade jobb där massa människor söker.

Du kan säkert själv fundera på hur många CV de får i veckan från såna som dig och hur många de slänger i papperskorgen.

Bidrag ska vara absolut sista utvägen om man har lite innanför pannbenet. Dina framtidsutsikter blir betydligt bättre om du inte har perioder i ditt liv som du levt på bidrag. Många arbetsgivare ser sånt som en tendens till lathet och undviker generellt sådana personer.
Citera
2011-12-13, 01:08
Medlem
Har inte tänkt på det så, ska absolut ta till mig det och ge ett par försök till !
Tack !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in