• 4
  • 5
2015-08-16, 05:29
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Äh, det får du förklara närmare! Det räcker inte att läsa andra tråden!

Varifrån har du fått namnuppgifterna?

Du skriver väldigt kryptiskt! Utveckla, tack!

(FB) Den stora tråden om Kajsa Lotta
(FB) Den stora tråden om Kajsa Lotta
Citera
2015-08-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Det här stämmer inte alls om man ska tro den andra tråden.
kajsa liselotte vestermark är född i trollhättan
"Kajsa-Lotta" är född i Knivsta men adopteras till en familj i Robertsfors

"Kajsa-Lotta" byter sedan namn till Kajsa Claudia Maria Vestermark(samma pnr som robertsforskan)

Och hur har du kunnat kolla upp personnummer? Kajsa Claudia Maria Vestermark finns inte med på birthday.se. Ingen Kajsa Vestermark finns där heller. Och ingen Claudia Vestermark. Däremot finns ett antal Maria Vestermark - men ingen, som namnmässigt överensstämmer med denna person, och inte heller åldersmässigt (torde vara född -68 till 73).

Det finns endast en Liselotte Vestermark, som dock är 50 fyllda.
Citera
2015-08-16, 12:35
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Och hur har du kunnat kolla upp personnummer? Kajsa Claudia Maria Vestermark finns inte med på birthday.se. Ingen Kajsa Vestermark finns där heller. Och ingen Claudia Vestermark. Däremot finns ett antal Maria Vestermark - men ingen, som namnmässigt överensstämmer med denna person, och inte heller åldersmässigt (torde vara född -68 till 73).

Det finns endast en Liselotte Vestermark, som dock är 50 fyllda.
1968-05-07
Vestermark, Kajsa Claudia Maria
Mariehemsv 5 K
902 36 Umeå

Mantalsskriven i Ålidhem (Umeå kn, Västerbottens län, Västerbotten), fastigheten Stg 251D.

Född 7/5 1968 i Knivsta (Uppsala län, Uppland).

Ogift kvinna.
--------------
Källor:
Mantalslängd 1991, Västerbottens län
Citera
2015-08-16, 18:15
Medlem
Citat:
1968-05-07
Vestermark, Kajsa Claudia Maria
Mariehemsv 5 K
902 36 Umeå

Mantalsskriven i Ålidhem (Umeå kn, Västerbottens län, Västerbotten), fastigheten Stg 251D.

Född 7/5 1968 i Knivsta (Uppsala län, Uppland).

Ogift kvinna.
--------------
Källor:
Mantalslängd 1991, Västerbottens län

Denna ovan angivna person skulle alltså, enligt din uppfattning, vara identisk med "Kajsa-Lotta" (=porraktrisen)?

Men eftersom du har tagit reda på personnummer, måste du kunna veta på vilken ort hon bor idag, såvida hon inte flyttat utomlands/avlidit/har skyddade personuppgifter. Och varför namnbyte -som ska ha varit genomfört redan -91?

Och motsvarande gäller naturligtvis för "Kajsa-slottsfrun".

Det för mig förbryllande är likheten i utseende (näsa, mun) mellan dessa kvinnor. Därför är jag inte beredd att förkasta uppgiften om porraktrisen som blivit slottsfru. Uppgiften om att "Kajsa-Lotta" är hon som kom ifrån Knivsta kan ju vara felaktig.
Citera
2015-08-16, 19:22
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Denna ovan angivna person skulle alltså, enligt din uppfattning, vara identisk med "Kajsa-Lotta" (=porraktrisen)?

Men eftersom du har tagit reda på personnummer, måste du kunna veta på vilken ort hon bor idag, såvida hon inte flyttat utomlands/avlidit/har skyddade personuppgifter. Och varför namnbyte -som ska ha varit genomfört redan -91?

Och motsvarande gäller naturligtvis för "Kajsa-slottsfrun".

Det för mig förbryllande är likheten i utseende (näsa, mun) mellan dessa kvinnor. Därför är jag inte beredd att förkasta uppgiften om porraktrisen som blivit slottsfru. Uppgiften om att "Kajsa-Lotta" är hon som kom ifrån Knivsta kan ju vara felaktig.
Jag vet bara att dom uppgifterna som gavs om att den här personen som ska vara K-L stämmer 100%
- Namnet stämmer 1970
- Hon är adopterad till en familj som hon inte delar efternamn med 1970
- En person som bor i närheten har efternamnet Vestermark 1970
- Hon byter efternamn och bor på samma adress som ovanstående Vestermark(en kvinna)1990
------
"Slottsfrun" är dessutom inte är norrlänning, hon är från Trollhättan.

Dessutom fråga dig själv, vad är mest troligt: Att en flicka som bor i sin familj med far, mor och två bröder plötsligt börjar snacka norrländska och hamnar i porrsvängen, eller att en bortadopterad flicka från Västerbotten som plötsligt byter namn gör det?
----------------
Var hon är idag vet jag inte, utflyttad? skyddad adress(hon hängde väl med jobbiga typer har jag för mig jag läst här någonstans)? Om hon dött så måste det varit efter 2009 för hon är inte med i sveriges dödbok 1901-2009.

PS. men kom ihåg att jag bygger hela saken om att "namnbyterskan" är K-L på uppgifterna från inläggen jag länkade till, det kan naturligtvis vara någon helt annan. Men inte "Slottsfrun".
Citera
2015-08-16, 19:58
Medlem
Citat:
Jag vet bara att dom uppgifterna som gavs om att den här personen som ska vara K-L stämmer 100%
- Namnet stämmer 1970
- Hon är adopterad till en familj som hon inte delar efternamn med 1970
- En person som bor i närheten har efternamnet Vestermark 1970
- Hon byter efternamn och bor på samma adress som ovanstående Vestermark(en kvinna)1990
------
"Slottsfrun" är dessutom inte är norrlänning, hon är från Trollhättan.

Dessutom fråga dig själv, vad är mest troligt: Att en flicka som bor i sin familj med far, mor och två bröder plötsligt börjar snacka norrländska och hamnar i porrsvängen, eller att en bortadopterad flicka från Västerbotten som plötsligt byter namn gör det?
----------------
Var hon är idag vet jag inte, utflyttad? skyddad adress(hon hängde väl med jobbiga typer har jag för mig jag läst här någonstans)? Om hon dött så måste det varit efter 2009 för hon är inte med i sveriges dödbok 1901-2009.

PS. men kom ihåg att jag bygger hela saken om att "namnbyterskan" är K-L på uppgifterna från inläggen jag länkade till, det kan naturligtvis vara någon helt annan. Men inte "Slottsfrun".

Naturligtvis är det mer troligt, att en bortadopterad flicka hamnar i porrsvängen, än en flicka med stabilare bakgrund. Nu räcker ju inte det som bevis för fem öre. Det händer, att även tjejer från utåt sett stabila hemförhållanden, flipprar ur senare.

Inte heller dialekten tycker jag man kan klassa som viktig i sammanhanget. Jag kan inte erinra mig, att "Kajsa-Lotta" använt någon särskilt bräkig dialekt i den film jag såg henne i - jag minns att det var en intervju med henne också före filmen. Någon markant norrländsk dialekt var just inte märkbar. Ingen dialekt alls, dock kan jag inte göra anspråk på någon expertstatus.

Jag tycker det verkar som att du är ute på ett villospår. Det är så vanligt, att folk säger sig känna den eller den - och inte sällan är det bara nys. Jämför fotona - hur sannolikt är det, att två kvinnor har i princip exakt samma näsa och mun?
Citera
2015-08-16, 20:54
Medlem
Blåbärskungens avatar
Här står hennes födelsenummer med: https://fy.wikipedia.org/wiki/Kai_Nobel
Citera
2015-08-16, 23:21
Medlem
Citat:

Du var mig en baddare på att gräva!

Wikipedys uppgift om födelsedatumet stämmer överens med den uppgift du hittat om Västerbottens-Kajsas födelsedatum. Men vad bevisar det? Hur många kvinnor föddes inte samma datum?

Sedan kan man inte lita hundraprocentigt på Wikipedy, heller.
Citera
2015-08-18, 00:15
Medlem
Citat:

Jo, jag tror du är inne på rätt spår- "Kajsa-Lotta" är INTE identisk med slottsfrun.

Men vad blev det av "Kajsa-Lotta"?
Citera
2015-08-18, 17:13
Medlem
är det nån som läst domen och vet när slottsfrun är född?
Citera
2015-08-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w123
är det nån som läst domen och vet när slottsfrun är född?
Hon skall vara född 69.
Citera
2015-08-19, 10:28
Medlem
Blåbärskungens avatar
1969-07-17
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto