2011-12-11, 21:38
Medlem
Jonblunds avatar
Har samlat på mig de två första säsongerna av The Wire från SVT-play, filerna ligger som mp4 på SVT. Nu skulle jag vilja fixa till en DVD-box av detta, som kan köras på standard DVD spelare och visas på TV:n.
Har gjort en del försök med devede men ISO filen ger ingen användbar dvd skiva när jag bränner den.

Någon med kunskap och erfarenhet som vill dela med sig?
Citera
2011-12-12, 17:43
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
gör om mp4 filerna till mpeg2 filer först, testa med avidemux eller mencoder.
Citera
2011-12-13, 00:11
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
gör om mp4 filerna till mpeg2 filer först, testa med avidemux eller mencoder.

Håller på med något i den stilen. Pga problem vid nedladdningen vägrar avidemux öppna mp4 filerna så jag måste gå en omväg via dvd-styler. Om man skall köra detta på alla avsnitten (60-65st) blir det många veckors arbete kanske lättare att bygga en mediaspelare och köra mp4-filerna direkt från disk.
Men tack för tipset i alla fall.
Citera
2011-12-13, 00:18
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonblund
Har samlat på mig de två första säsongerna av The Wire från SVT-play

Well there's your problem. De ligger ju klappat och klart på tpb, varför gå över ån efter vatten.

Citera
2011-12-13, 19:55
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Well there's your problem. De ligger ju klappat och klart på tpb, varför gå över ån efter vatten.

Kolla kvaliten så förstår du. Kanske finns även den på tpb i så fall har den undgått mig. Dessutom är det mycket smidigare att spara ner från svt-play.
Citera
2011-12-14, 02:28
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Finns i högre bitrate här http://thepiratebay.org/torrent/5348981

Ser ingen anledning till att det skulle vara mer praktiskt att rippa dem ifrån svt play än från bra källor.
Citera
2011-12-15, 21:21
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Finns i högre bitrate här http://thepiratebay.org/torrent/5348981

Ser ingen anledning till att det skulle vara mer praktiskt att rippa dem ifrån svt play än från bra källor.
Ganska svettigt att ta hem en 68Gb torrentfil, och det är ju inte .mkv jag vill ha

På svt-play laddar jag ner en och en med mycket stabil uppkoppling. Varje episod tar med min 100 lina c:a 2min att få hem. med bra kvalite:
Video: 1280X720 H264 25.000 fps
Audio: 128kbps 48000Hz faad

Kanske är den bättre från din källa, jag kan för lite om de olika formaten för att avgöra det.
Citera
2011-12-16, 02:33
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Suck it and see, du behöver ju inte tanka hem precis allt på en gång utan välj bara en fil och kolla hur den står sig. Det som spelar roll är bitrate, inte container.

F.ö tar inte dvd standarden 720p och the wire är inte inspelat i HD så det du får ifrån svt är uppsamplat. En modern bluray spelare gör detsamma.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2011-12-16 kl. 03:17.
Citera
2011-12-20, 23:06
Medlem
Bitmasters avatar
Jag måste nog hålla med Bleppe. Du krånglar till det för dig alldeles för mycket. Och är bildkvalitén ett bekymmer förstår jag verkligen inte varför du inte fimpar DVD-spelaren och skaffar en mediaspelare som resten av Sverige

Det du vill göra nu är att:
  1. Tanka ner episoder från SVT Play, som redan är uppskalat och resamplat för streaming
  2. Skala ner igen och sampla om till DVD-kvalité och -format (EDTV, MPEG2)

Det kommer att se riktigt kasst ut, om du bryr dig om kvalitén vill säga vilket du verkar göra i post #5.
Citera
2011-12-21, 00:43
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
Jag måste nog hålla med Bleppe. Du krånglar till det för dig alldeles för mycket. Och är bildkvalitén ett bekymmer förstår jag verkligen inte varför du inte fimpar DVD-spelaren och skaffar en mediaspelare som resten av Sverige

Det du vill göra nu är att:
  1. Tanka ner episoder från SVT Play, som redan är uppskalat och resamplat för streaming
  2. Skala ner igen och sampla om till DVD-kvalité och -format (EDTV, MPEG2)

Det kommer att se riktigt kasst ut, om du bryr dig om kvalitén vill säga vilket du verkar göra i post #5.

Har kommit fram till det samma. Problemet var att fixa serien till någon som inte kan använda htpc. Men jag vidhåller min uppfattning att svt play är smidigare än torrent vid nedladdning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in