Citat:
Ursprungligen postat av Svizzera
Jag är själv ingen svenska-professor, men följande punkter skulle jag ändå vilja ta upp:
- "... etablerat oss på marknaden som en av de allra främsta". Främsta vad? Stämmer det verkligen att företaget är ett av marknadens främsta aktörer?
Nej, det stämmer inte alls

Eller han som styr och ställer här var extremt stor i Rumänien för nåt år sen, tills allt kollapsade. Så nu ska dom starta om på nytt...
Jag sa också att det kanske inte är så bra att överdriva så mycket, men det är inte upp till mig.
Hur ska man formulera sig tycker du?
Kunde inte bestämma mig för hur jag skulle fortsätta meningen efter "en av de främsta" så jag tänkte att det kanske var lika bra att jag bad er om hjälp. Hade tänkt skriva "inom fönsterbranschen", men det låter inte heller särskilt bra, fast "när det gäller till PVC-fönster" kanske funkar?
Citat:
Främst vad gäller marknadsföring, kundvänliga fönster, billiga fönster, kvalitet?
När det gäller ALLT!

Vi är bäst... på ALLT!!!! Ne, jag vet inte, jag har nyss kommit tillbaka till Sverige efter drygt två år och slängdes in i det här, och jag har ingen lust att börja bråka med den här snubben. Han är en envis jävel...
Citat:
- Du tar upp "hänsyn till miljön" före skräddarsydda önskemål. Jag tror inte att fönstertillverkning är någonting som speciellt belastar miljön och en kund som vill köpa fönster vill ha billiga och bra fönster som sparar uppvärmningskostnader åt en i slutändan. Jag tror du kan skippa miljöbiten här, det blir för överdrivet och präktigt. Folk över lag som vill köpa fönster vill ha bra fönster som får en att spara energi och håller länge, det är någonting du möjligen kan ta upp här istället för "miljöbelastning", vilket är ett luddigt begrepp.
Jag vet inte ärligt talat. Jag vet knappt ett skit om PVC-fönster. Men enligt honom så är det mer miljövänligt. Dels pga hur transporten sker och hur dom tillverkar skiten där borta. Jag vågar dock inte ifrågasätta honom för mycket än, vilket jag iofs borde göra för att kunna formulera mig ordentligt, men jag måste vara lite försiktig nu i början