2011-12-13, 14:47
Medlem
Det finns ett ungdomsgäng som brukar be mig köpa ut. När dom inte nöjer sig med mitt nej säger jag att jag är villig att köpa ut för den ringa summan av 500 riksdaler.
Eftersom det är jag själv som tar risken, inte dom. Dom är dessutom totala främlingar för mig, och om jag ska ta en risk för en total främling så vill jag ha en liten summa för det. Så minst 500 kr alltså.

Med det utlägget brukar dom gå och fråga nån annan, men sist kom dom till mig ytterligare en gång och frågade "Du har inte ångrat dig?"

Vadå ångrat mig? Hörde dom inte vad jag sa innan? Risken är fortfarande på mig, ynglingarna är fortfarande främlingar för mig, priset för min tjänst kvarstår!
Citera
2011-12-13, 15:22
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainda
hahah tänker såklar på general white som mes snus =) och ja jag är kvinna =) fattar ni inte hur ohygieniskt det är o möta en brud med svart sörja om tänderna, ne tkr om att snusa men jag vill även ha koll på tandhygienen utåt =)

borstar man tänderna varje vecka så syns det inte på tänderna att man snusar riktiga portioner (eller lös).
dessutom är det ju gott om snuset smakar
Citera
2011-12-18, 00:51
Medlem
EeDDys avatar
Det va bara o be sina äldre kompisar. testade köpa på en turkbutik en gång men fick inte :c lyckades dock knäcka dom sen när man köpt a-traktor, det va bara att peka på ''bilen'' man hade kört dit med så trodde dom att ja va 18
Citera
2011-12-18, 15:28
Medlem
Vem0ths avatar
Det började med att tobaksiranien vid hörnet hade ingen aning om att Snus hade 18års gräns, för det var det inte när han började inom denna marknad, så vi köpte snus från honom vid 14-15års åldern.
Citera
2011-12-18, 15:51
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EeDDy
Det va bara o be sina äldre kompisar. testade köpa på en turkbutik en gång men fick inte :c lyckades dock knäcka dom sen när man köpt a-traktor, det va bara att peka på ''bilen'' man hade kört dit med så trodde dom att ja va 18

Det var också ett bra knep som fungerade ibland, ja.
Gick in i en kiosk/mack och snackade lite för högt om hur bilen var på reparation och hur det gick på jobbet. Det i kombination med skägg och en lite grövre röst funkade rätt ofta.
Citera
2012-01-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av view
När jag var i den åldern så skrev jag en "Mom's note" där min mamma "sa" att jag skulle köpa till hon.. Smidigt och bra.

Funkar säkert skitbra din nörd.
Man blir dum i huvudet av att supa när man är ung vilket du bevisat
Citera
2012-01-04, 15:14
Medlem
Frågade A-lagarna, bad dem köpa ut och gav dem ett par cigg eller en 20a för besväret. Fungerade i 99% av fallen, och fungerar fortfarande när jag glömt legget och det sitter någon riktig häxa i kassan (är dock runt 25 i dagsläget )

Edit: Fanns även en kiosk där man kunde sno stockar om man var lite kvick, det funkade dock inte speciellt länge innan de låste in dem ordentligt.
Senast redigerad av Prax^ 2012-01-04 kl. 15:16.
Citera
2012-01-04, 15:15
Medlem
Då stod ja bara utanför affären/kiosken o fråga alla som gick förbi typ..
Citera
2012-01-04, 15:52
Bannlyst
Köpt själv sedan 11 års ålder, inga problem.
Citera
2012-01-04, 17:40
Medlem
AchtungPanthers avatar
Det berodde lite på.

Hade den lokala turkkiosken där man kunde handla själv om man ville Men tyvärr gjorde några spånhuvuden inbrott och tog all tobak några gånger för mycket så han slutade sälja

Efter det lyckades jag övertala min käre fader att införskaffa tobak åt mig

Efter ett tag upptäckte jag till min stora glädje en mack där jag kunde handla all tobak jag behövde, så när fader icke hade tid hoppade man helt sonika upp på mopeden och åkte till macken och handlade.
Citera
2012-01-04, 17:43
Medlem
deyys avatar
Fanns alltid någon turkkiosk som var villiga att sälja till minderåriga. Annars hade man ju nästan alltid någon som var 18 eller äldre som kunde köpa åt en.
Citera
2012-01-04, 23:03
Medlem
vitaminpillrets avatar
Oftast var det min kompis kompis (han kände snubben i turkkiosken) Fick oftast betala 10 kr extra./V
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in