2011-12-10, 02:34
Medlem
Tycker den är väldigt trevlig, en fröjd för ögat i 1080p + helskärm. Vilka UFO filmer tycker ni borde nomineras till årets bästa?
http://www.youtube.com/watch?v=hjfsuBY48c0
Citera
2011-12-10, 02:43
Medlem
Cleptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Tycker den är väldigt trevlig, en fröjd för ögat i 1080p + helskärm. Vilka UFO filmer tycker ni borde nomineras till årets bästa?
Fint att det är filmat med en bra kamera och inte så skakigt men jag tycker ändå att den inte kan klassas som den bästa, ser egentligen ut som redigerat.
Citera
2011-12-10, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clepto
Fint att det är filmat med en bra kamera och inte så skakigt men jag tycker ändå att den inte kan klassas som den bästa, ser egentligen ut som redigerat.
Okej, vilka tycker du är bäst i år då?
Citera
2011-12-10, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clepto

Hahaha, man visar klipp på UFO med dålig kvalite, då klagas det att de tär dålig kvalite och kan vara vad som helst, visar man i bra kvalite, ja då är det CGI och redigerat.

Skeptiker i nötskal. När blir ni nöjda egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Imladris

UFO klippet kommer i 3:25, så man måste spola fram, annars är det Nazca lines som visas i Peru.
Senast redigerad av Pulse82 2011-12-10 kl. 03:13.
Citera
2011-12-10, 03:12
Medlem
Fint klipp.. intressant att det är över nazcalinjerna.
Citera
2011-12-10, 03:36
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Hahaha, man visar klipp på UFO med dålig kvalite, då klagas det att de tär dålig kvalite och kan vara vad som helst, visar man i bra kvalite, ja då är det CGI och redigerat.

Skeptiker i nötskal. När blir ni nöjda egentligen?
Jag är skeptiker, och får dessvärre medge att här har du rätt. Men detta är fullt gångbart enligt Ockhams razor. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Så vad kräver vi? Jag är rädd för att jag måste meddela att iom att CGI har gått så långt som det har idag, med avancerade verktyg tillgängliga för amatörer så duger nog inte ens video längre.
Om CGI kan gäcka video-experter, då vet vi att formatet inte duger.

Det som krävs då är artefakter eller mer offentliga uppenbarelser. Artefakter vore det absolut bästa. Dvs en vrakdel, verktyg, kropp, etc som kan undersökas av forskare. Jag vet att det är mycket begärt. Men extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.
Citera
2011-12-10, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Jag är skeptiker, och får dessvärre medge att här har du rätt. Men detta är fullt gångbart enligt Ockhams razor. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Så vad kräver vi? Jag är rädd för att jag måste meddela att iom att CGI har gått så långt som det har idag, med avancerade verktyg tillgängliga för amatörer så duger nog inte ens video längre.
Om CGI kan gäcka video-experter, då vet vi att formatet inte duger.

Det som krävs då är artefakter eller mer offentliga uppenbarelser. Artefakter vore det absolut bästa. Dvs en vrakdel, verktyg, kropp, etc som kan undersökas av forskare. Jag vet att det är mycket begärt. Men extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.

Nej, CGI kan inte lura riktiga video-experter, speciellt om det är amatörer som gör dom som du säger. De finns CGI experter i Hollywood som inte ens kan göra UFO så realistiska.
Kolla filmer som Super 8, District 9, och så vidare, inte ens där är det så realistisk, och det kostar miljoner och åter miljoner dollar för att skapa dom, och du menar att amatörer ska kunna lura expeterter? Är du seriös?

Du verkar ju inte veta mycket du. Ett av dom bästa CGI klippen som finns därute är "UFO Haiti" och den blev ganska så krossad av olika experter som bevisade att det var CGI, till och med jag såg att den var fejk, och den var väldig bra gjord.

Nej, jag tror inte artefakter eller med offentliga uppenbarelser hade gjort någon skillnad, även om en utomjording hade stått bredvid dig och alla andra skeptiker så hade ni sagt "Det är fejk" ..

Det är skillnaden mellan skeptiker och öppensinnade människor, ni har redan bestämt att saker och ting är så, och även om ett UFO hade parkerat utanför din dörr och utomjordingar hade stigit ur, så hade ni kallat det mass hallucination, eller att du hade drömt eller något, allt för att inte acceptera. Tragiskt.
Citera
2011-12-10, 04:43
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Nej, CGI kan inte lura riktiga video-experter, speciellt om det är amatörer som gör dom som du säger. De finns CGI experter i Hollywood som inte ens kan göra UFO så realistiska.
Allright, men har videon i trådstarten analyserats av en "riktig" video-expert? Vad kom han fram till? Är videon tillräckligt detaljerad för att vara svår att fejka anser du?

Citat:
Kolla filmer som Super 8, District 9, och så vidare, inte ens där är det så realistisk, och det kostar miljoner och åter miljoner dollar för att skapa dom, och du menar att amatörer ska kunna lura expeterter? Är du seriös?
Det finns en anledning till att amatörer inte skapar storslagna videoupptagningar. För det är jävligt svårt. Men ok, vi säger såhär då: Jag reviderar mitt tidigare uttalande. Om det kommer fram ett klipp som är lika storslaget som bilderna i super8/district 9, plus att flera experter säger att klippet är äkta. Ok, då är jag övertygad. Men då krävs det mer än en skugga i ett moln.

Citat:
Nej, jag tror inte artefakter eller med offentliga uppenbarelser hade gjort någon skillnad, även om en utomjording hade stått bredvid dig och alla andra skeptiker så hade ni sagt "Det är fejk" ..
hmmm... Jag tror du har blandat ihop begreppet "kritisk" och "tjurskallig".

Nu vet jag att klockan är mycket, och du verkar trött, men om du verkligen är genuint nyfiken på hur kritiker tänker så ta en snabb titt på denna: http://www.youtube.com/watch?v=T69TOuqaqXI Inte mycket begärt.
Senast redigerad av UAA 2011-12-10 kl. 04:53.
Citera
2011-12-10, 04:49
Medlem
Känns som ett väldigt litet föremål då jag antar att man inte ser så speciellt långt i molnet.

Förekommer det "luftfickor" i moln ?
Citera
2011-12-10, 05:52
Medlem
UAAs avatar
Vill bifoga ett förtydligande till min tidigare post då jag var ganska otydlig. Vad gäller CGI och experter... Givetvis så kan experter syna fejkvideos på storslagna scener. I fallet med haiti ufot så framkommer CGIn väldigt tydligt tillexempel. Men det jag menar är att ju mer obskyrt sikten är desto svårare är det att syna CGI givetvis.

Antingen så tycks UFO videos vara av dålig kvalitet, eller så är det bra kvalitet (som i TSs film), men då är det istället dålig sikt på ett eller annat sätt.
Fallet med Haiti-ufot har både och, men då istället är det tydligt att det är CGI. En film tycks aldrig ha alla tre egenskaper.
Citera
2011-12-10, 06:02
Medlem
Ett jäkla hål i molnen och folk kallar det för en UFO.
Citera
2011-12-10, 06:47
Medlem
Zeromatics avatar
Det var väl lika dåligt som alla andra UFO-videoklipp? En mörk, suddig fläck som syns i knappt en sekund.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in