Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-10, 01:48
Medlem
Tja.

Jag blåste av datorn, installera om alla mina program, och sen uppdaterade jag allt genom software update. Första uppdateringen, så kom 10.7.2, iTunes och lite till saker.

Startade om datorn, uppdatera igen, och då var det Safaris tur.

Efter att allt fixades och så, så gjorde jag en sista uppdatering och märkte en grej.
Vid inloggningen ser jag mitt namn, och bredvid står det Guest User.

Funderade lite varför den ens har kommit dit, vad ska den vara bra för, så jag började leta efter svar.
Märkte också att, innan jag uppdaterade Safari och vid inloggningen av datorn, så behövde jag skriva in mitt lösenord direkt. Nu när Guest User finns med, då måste jag först klicka på mitt namn, för att sen skriva in lösenordet. De låter kanske konstigt, men jag hatar att behöva klicka först för att skriva in lösenordet, då Guest User fanns, så var det betydligt bättre.

Här står det hur man tar bort Guest User om man nu vill...

Enligt dom, så ska Guest User finnas kvar, om man nu vill kunna hitta sin Mac, om den nu blir stulen, eller man tappar bort datorn. Varför undrar jag. Varför måste Guest User finnas för att "Fins my Mac" ska fungera? Borde inte det fungera genom iCloud att kunna hitta sin dator, även om Guest user inte finns? Eller gör den något speciellt?

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in