2011-12-12, 01:51
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Vad är det då som upprör dig så mycket med att man manifesterar emot svenskfientlighet?

Vem säger att jag är upprörd? Det enda jag kommenterade var att det är dumt att försöka jämföra högerextremt våld med invandrarvåld eftersom det är en omöjlig jämförelse. Nazister och nationalister får demonstrera så mycket det vill och motdemonstranterna får demonstrera så mycket de vill.
Citera
2011-12-12, 02:32
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KondomArom
om man tittar antalet demonstranter och aggressiviteten inser man man att avspärrningarna snarare skyddade högerextremisterna än skärmade av dem.
Haha, herrn behagar skämta?

På alla ställen där "högerextremister" (jag exempelvis, har aldrig kallat mig "höger" och kommer aldrig att göra det, heller) mötte motdemonstranter så slutade det med att motdemonstranterna antingen sprang iväg, fick smaka på näve eller blev skyddade av "grisarna", vars namn de tidigare besjungit, med just benämningen "grisar". Mycket komiskt.

Ska vänstertokarna få in något lyckat våld mot nationalister så ska de antingen överträffa nationalisterna till antalet, i storleksordningen minst 10 gånger fler, eller lyckas få in ett anfall där de möter kvinnor, pensionärer och småbarn. De är så jävla sopiga att det är pinsamt att ens ha dem som fiender.
Citera
2011-12-12, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Haha, herrn behagar skämta?

På alla ställen där "högerextremister" (jag exempelvis, har aldrig kallat mig "höger" och kommer aldrig att göra det, heller) mötte motdemonstranter så slutade det med att motdemonstranterna antingen sprang iväg, fick smaka på näve eller blev skyddade av "grisarna", vars namn de tidigare besjungit, med just benämningen "grisar". Mycket komiskt.

Ska vänstertokarna få in något lyckat våld mot nationalister så ska de antingen överträffa nationalisterna till antalet, i storleksordningen minst 10 gånger fler, eller lyckas få in ett anfall där de möter kvinnor, pensionärer och småbarn. De är så jävla sopiga att det är pinsamt att ens ha dem som fiender.
Ni tror alltså på de där gamla lögnerna fortfarande. Om du varit med de senaste åren så vet du mycket väl att det finns fysiskt kapabla antifascister. Annars hade ni inte legat på gatan i ert eget blod så ofta som ni gör
Citera
2011-12-12, 04:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltarbetare
Ni tror alltså på de där gamla lögnerna fortfarande. Om du varit med de senaste åren så vet du mycket väl att det finns fysiskt kapabla antifascister. Annars hade ni inte legat på gatan i ert eget blod så ofta som ni gör
Klart det finns en och annan biff, oftast kvotblattar eller liknande men de allra flesta är ju inte direkt några krigare och det kan du ju knappast neka till. Vi har ju sett vilka som har blivit dömda tidigare.

Att "nazister" ändå får stryk då och då beror ju snarare på att ni inte törs anfalla när ni inte är i numerärt överläge än någonting annat. Och detta har jag väl inga direkta synpunkter på, det finns ingenting som heter "fair fight" i dessa sammanhang men det blir ju vansinnigt humoristiskt när du börjar svamla om "fysiskt kapabla antifascister".

Källor:
http://www.info14.com/2009-01-25-info-14_avslojar_rf-_afa-_och_syndikalistaktivisterna_bakom_attacken.html
http://www.info14.com/2010-07-20-revolutionara_fronten_infor_ratta__frias.html
Citera
2011-12-12, 05:07
Bannlyst
Talet av Daniel Carlsen på kamrataftonen efter manifestationen.
http://www.nationell.nu/2011/12/11/video-pa-daniel-carlsens-tal-fran-gardagens-kamratafton/

Stefan Jacobsson: http://www.youtube.com/watch?v=2lB6eZ0F_0c&list=UUNa-TQlYK0fX2wWQu2ZFb9Q&feature=plcp

Marc Abramsson: http://www.youtube.com/watch?v=a6AHsQQXO38&list=UUNa-TQlYK0fX2wWQu2ZFb9Q&feature=plcp

Inte hittat några andra än, men ni som har det får gärna länka.
Citera
2011-12-12, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Talet av Daniel Carlsen på kamrataftonen efter manifestationen.
http://www.nationell.nu/2011/12/11/video-pa-daniel-carlsens-tal-fran-gardagens-kamratafton/

Stefan Jacobsson: http://www.youtube.com/watch?v=2lB6eZ0F_0c&list=UUNa-TQlYK0fX2wWQu2ZFb9Q&feature=plcp

Marc Abramsson: http://www.youtube.com/watch?v=a6AHsQQXO38&list=UUNa-TQlYK0fX2wWQu2ZFb9Q&feature=plcp

Inte hittat några andra än, men ni som har det får gärna länka.

http://bambuser.com/channel/rlangeen/broadcast/2200180
Citera
2011-12-12, 05:34
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Naturligtvis får ni reagera och ha åsikter, yttrandefrihet betyder inte att man ska få stå oemotsagd, men när ni anser er ha rätt att ta till våld för att framföra er poäng sanktionerar ni också våld mot er själva. Du vet mycket väl att du är beskyddad av staten, skulle inte en polis vara på plats hade 1500 vänsterelement åkt till bårhuset. Ni har inte vad som krävs om det hela dras till sin spets.
Nu blev jag helt plötsligt ansvarig för väldigt mycket. Den lilla delen av vänsterorienterade som tar till våld är knappast ovan vid att få samma mynt tillbaka och välkomnar snarare det. Men oftast ser det ut som i lördags, ett knapert gäng rasister som får kämpa emot paniken och försöka hålla ihop samtidigt som dom med enormt polisförsvar springer förbi.
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Jag har läst dina inlägg i flera trådar nu och du är ju så förbannat korkad.

Flashback är ju ett av få forum där ytrrandefriheten verkligen gäller. Utan att någon fjolla sitter och redigerar bort det man skriver. Ska du då påstå att alla eller merparten av de som skrivit om vad som hänt, ljuger?

Att de bara hittar på att motdemonstranterna var de som betedde sig mest pinsamt och kastade flaskor med mera.

Många och åter många har intygat hur det såg ut i stockholm. Men nej, vi ska följa Sveriges radio, aftonbladet, expressen med tron att de talar den verkliga sanningen?.
Jag har inte läst några av dina inlägg i några trådar alls för jag bryr mig inte och är inte en stalker som försöker hitta saker att vända emot personer jag debatterar med.

Du tror att bara för att FB inte har någon grövre form av censur och låter dom flesta underligheterna komma till tals så är det den rätta sanningen gentemot gammelmedia? Du borde veta att FB är ett enormt tillhåll för rasister och andra högerorienterade som har mycket intresse i att manipulera hur saker omskrivs och gärna gör det. Har suttit en lång stund nu och rapporterat inlägg i tråden från båda sidor som gick grovt OT och började diskutera kommunism. Dock så upptäckte jag något jag sett några gånger tidigare, alla inlägg från personen som inte var högerorienterad var rapporterade men ingen från motståndarsidan.
Brunhögerns motto: Oliktänkande? Nej tack!

Tror man blint på anonyma rasister på FB, media eller avpixlat så är man lättlurand hur som helst.
Citera
2011-12-12, 08:41
Medlem
SminkadVerklighets avatar
Man skulle kunna stänga ner hela politikforat och endast ha den här tråden, här kan man läsa om vänsterpolitik, kommunism, nazism, SD, terrorism bla bla bla

Jag får väl dra mitt strå till stacken och sparka vilt omkring mig då.

Att "Stoppa svenskfientligheten" (eller vad nu dom hade för paroll) inte lockade andra än de närmast sörjande är såklart inte så konstigt när man ser vem som arrangerar kalaset.

Till alla er som undrar varför folk demonstrerade mot er paroll: Ni skulle kunna hålla en demonstration för/mot vad som helst, så länge arrangörerna är alla dessa inbördes stridande nazist/nationalist/vad ni nu väljer att kalla er för dagen-organisationer är ni paria. (det samma gäller vänsterextremisterna/kommunisterna/bla bla bla).

Att motdemonstranterna inte attraherade fler är inte heller så konstigt då gemene man inte vill kasta toalettborstar på andra.

Var har humorn tagit vägen inom vänstern? OK, Brittans inslag var väl festligt om det inte hade slutat med att de kastade sina sportdycksflaskor mot fel soptunna efteråt, men annars tycks det som att den Göteborska folkhumorn som stora delar av de som demonstrerade 2001 hade är puts väck. Tråkigt och självutplånande.

Nä, fram med Provies och situationister igen!

Att fackeltågarna var svenskt stål som rakryggat paraderade på Stockholms gator kan man ju diskutera, man ser människor som pekar finger, man ser folk som agiterar med "kom igen då!"-gester, man ser saker som kastas. Men dom kanske bara "lydde order" (som någon skrev)?

Jag kan förstå att man blir provocerad av motdemonstranterna men kom då inte och säg att man inte blev det.

Motdemonstranterna uppförde sig, som befarat, som förväntat. Skulle man genomfört en tyst demonstration där man vände ryggen åt fackeltåget skulle man kunna räkna med mångdubbelt större stöd. Man skulle dessutom kunna distansera sig från pöbelbeteende och allmänt ofog och på aöövar bygga upp en rörelse igen.

Jag kan köpa parollen "inga nazister på våra gator!" och att göra det så besvärligt och otrevligt som möjligt för "nazisterna". Jag fruktar dock att allt man gör är att radikalisera och sluta samman de redan frälsta, på båda sidor.
Citera
2011-12-12, 09:19
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ja, visst kan du välja att sätta på de glasögonen. Ungefär som PK-media som inte vill skriva sanningen.
Du silar.

När en nazist hoppar på ett negerhuvud så beror det nog inte på att han var morgontrött och tyckte skummet på sin Cappuccino var för lös.

Fast väldigt många fall på din lista nämner varken etnicitet eller politiska motiv, kan det vara så att nazister till stor del består av idioter som hoppar på lite allt möjligt? Tror knappast du motsäger mig på den punkten.

Samma sak med vänsterextremister, består till stor del av ungdomar som växer ifrån beteendet.
De enda som skiljer sig på den punkten är islamister som radikaliseras i senare tonåren och som behåller sina övertygelser i vuxen ålder.
Citera
2011-12-12, 09:28
Medlem
Tjena!

Delar några av överstående påståenden. Det finns några grundläggande faktorer som väglett Sverige in i den "välfärd" vi ser idag. Vi har yttrandefrihet, alla får säga och tycka vad dom vill. Jag förstår "salem" demonstaterna. Jag förstår deras frustration, deras hat och deras rädsla.

Jag förstår samtidigt motdemostaternas åsikter, att det är fel med nazism och hat mot olika etniska folkgrupper. Slå upp en bok om 1900-talet som inte pekar mot våld och död när det kommer till dessa typer av folkliga åsikter.

Men felet är motdemonstranternas våld. Många av Sveriges flyktingar flyr från länder där ytrrandefriheten har våldtagits och olika politiska och militanta grupperingar vävts in i den politiska eliten med vapen och våld. I många länder får du inte tycka, tänka ellertala om dina åsikter.

Eftersom många av de motdemonstranter som deltog i helgens aktiviteter är människor med en annan "etnisk" härkomst, ofta från sådana länder där de flytt pga dessa hot mot mänskligheten.

Varför i helvete går samtliga och slåss och spottar på människor som inte delar deras åsikt? vill de skapa ett parallellt, politiskt missnöje och frustrationsbetingat våld som i deras hemländer!?

Det enda våldet mynnar till är mer hat, mer segregation och större uppdelning bland hela Sveriges befolkning. Idag är vi mångkulturella- ska vi finna oss i situationen eller ska vi särskilja varandra efter åsikter och etnisk härkomst?

Låt den fungerande politiska andan pulsera i vårt samhälle. Ta inte den mest grundläggande friheten i ett demokratiskt land ifrån oss- oavsett om du är rasist, komunist eller allmänt hatisk mot andra individer.

Låt människans finaste egenskap, det fria tänkandet, hejda dina slag och sparkar. Ställ dig över dessa, gör något för att visa att du har rätt. För dina slag och sparkar, ditt hat kommer endast föda ett större hat hos de individer du skadar.

Låt mitt, ditt Sverige fortsätta vara ett riktmärke, en ledstjärna för andra länder där de fortfarande slåss mot ett politiskt förtryck av vapen och våld. Låt dessa människor se att oavsett religion, politiska åsikter och etnisk härkomst så kan vi leva tänka och tycka precis vad vi vill så länge vi inte skadar andra individer psykiskt och fysiskt.

Med andra ord, Ni skadar bara er själva & er nuvarande nation. Och de som kan bevisa motsatsen eller argumentera för våldet med viss intelligens och substans är välkommen att gör det.

Peace Out!
Citera
2011-12-12, 09:35
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Du menar att det är vänsterns fel att det kostade oss 5miljoner? Man är ganska naiv om man tror att en högerextrem demonstration skulle kunna genomföras ostört. Klart det väcker mycket hat och starka känslor.
Så det räckte inte med de (minst) fyra andra demonstrationerna som vänstern organiserade i Stockholm samma dag? De två närmaste inte ens en kilometer bort? Var ni absolut tvungna att dessutom stå på Västerlånggatan och kasta brinnande föremål på människor?
Citera
2011-12-12, 10:15
Medlem
inmyeyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolen555
Tjena!

Låt den fungerande politiska andan pulsera i vårt samhälle. Ta inte den mest grundläggande friheten i ett demokratiskt land ifrån oss- oavsett om du är rasist, komunist eller allmänt hatisk mot andra individer.

Låt människans finaste egenskap, det fria tänkandet, hejda dina slag och sparkar. Ställ dig över dessa, gör något för att visa att du har rätt. För dina slag och sparkar, ditt hat kommer endast föda ett större hat hos de individer du skadar.

Låt mitt, ditt Sverige fortsätta vara ett riktmärke, en ledstjärna för andra länder där de fortfarande slåss mot ett politiskt förtryck av vapen och våld. Låt dessa människor se att oavsett religion, politiska åsikter och etnisk härkomst så kan vi leva tänka och tycka precis vad vi vill så länge vi inte skadar andra individer psykiskt och fysiskt.

Med andra ord, Ni skadar bara er själva & er nuvarande nation. Och de som kan bevisa motsatsen eller argumentera för våldet med viss intelligens och substans är välkommen att gör det.

Peace Out!

Tjena!

Tänkte dela med mig utav ett synsätt på det hela, eftersom du efterfrågade ett bemötande utav dina argument:

Hela den autonoma antifascistiska kampen ser många som ett försök att ge andra vänstergrupper som INTE är särskilt våldsbenägna en fri spelplan att föra sin politik på. Något som annars hotas av högerextrema grupper som mer än gärna ger sig på grupper som exempelvis ung vänster. Detta är något många missar. Antifascism ses i sig självt som ett självförsvar, för politiskt aktiva på vänsterkanten VET av egna erfarenheter hur högerextrema grupper faktiskt verkar, och vad som faktiskt ger någon effekt i kampen emot dem.

Det är lätt att se det på det sättet du gör, men då har du inte heller blivit utsatt av högerextrema yttringar i form av hot, våld, hembesök, kartläggning etc. som jag vet att många vänsteraktivitister faktiskt får dras med.. Det är alltså väldigt lätt för någon som inte har fått ta del utav liknande konsekvenser utav högerextrema yttringar att säga precis det du säger.

Det kanske ska tilläggas att jag själv inte var på demonstrationen..
Senast redigerad av inmyeyes 2011-12-12 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in