Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-01-23, 09:55
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulsomsatan
Bra nu får vi ett till urfattigt land att fostra med våra skattepengar sen när deras ekonomi rasar
Urfattigt är det inte. Man är ju trots allt före Bulgarien, Rumänien, Polen, Baltländerna etc.
Citera
2012-01-23, 10:07
Medlem
Ingen av Kroaterna jag har jobbat med välkomnar EU inträdet ,tvärt om är det rädda att EU ska snoka runt i deras "grå ekonomiska" Turist näring som de lever på.
Vad jag har förstått så tjänar man runt 700 euro i månaden runt kust områdena vilket är ju jävligt bra om man jämför med andra Central Öst och balkan länderna runtomkring.
För övrigt så är ju detta inträde helt galet i dagens skede där ingen vet vad som kommer hända i slutet av veckan i dagens Europa men då inte Tusk och Polen inte leder EU längre så kommer nog utvidgningen att läggas på is av Sarkozy och Merkel.
Senast redigerad av sydneystockholm 2012-01-23 kl. 10:33.
Citera
2012-02-03, 11:48
Bannlyst
Ännu ett skitland från balkan som kommer med, nej ut med kroatien ur eu.
Citera
2012-03-01, 10:16
Medlem
Kroatien och Slovenien är två väldigt framgångsrika katolska nationer som alltid identifierat sig till väst då de legat under västrom, skriver med latinsk skrift osv. Det är länder med ytterst låg brottslighet och väldigt etniskt homogena. De har må hända inte samma ekonomiska standard som i Sverige, men är inte överdrivet långt ifrån. Om 100 år har Kroatien gått om Sverige för att bli ett Monaco.

Jag välkomnar Kroatien.
Citera
2012-03-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Kroatien och Slovenien är två väldigt framgångsrika katolska nationer som alltid identifierat sig till väst då de legat under västrom, skriver med latinsk skrift osv. Det är länder med ytterst låg brottslighet och väldigt etniskt homogena. De har må hända inte samma ekonomiska standard som i Sverige, men är inte överdrivet långt ifrån. Om 100 år har Kroatien gått om Sverige för att bli ett Monaco.

Jag välkomnar Kroatien.

Slovenien och Kroatien, identifierat sig med väst och katolicism? Nja.. Man övergav knappt den glagolitiska skriften men vad vet jag?..

Nåväl, brottsligheten är lägre på Balkan per 100 personer än vad den är i EU vilket säger en hel del om det sociala stigmat som brott innebär på Balkan. I väst är det mer accepterat att råna/våldta/mörda men inte på Balkan där familjerna och deras syn utåt fortfarande vårdas hårt.
Citera
2012-03-03, 01:22
Medlem
hoppas att Kroatien röstar ja. för det skulle på lång sikt förbättra den svenska ekonomin.
Citera
2012-03-03, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry

Jag välkomnar Kroatien.

Klart att du som kroat välkomnar kroatien i eu men jag är emot kroatien i eu. Kroatien har utfört folkmord mot europeer och hör inte hemma i europa. Slovenien har inget gemensamt med kroatien dröm på du, slovenien slår er precis i allt och är välförtjänt ett eu-land. Kroatien är ett outvecklat fattigt kriminellt land som lider av enorma mindrevärdskomplex.

Jag välkomnar absolut inte det fattiga kroatien!
Citera
2013-03-11, 20:22
Bannlyst
Enligt SVT-text idag så kommer Kroatien komma med i EU i år för att de gjorde upp i Slovenien med något avtal och i juni i år så kommer Kroatien att skriva på.

Det blir då 28:e nationen med Kroatien i EU. Vilka mer ska komma in eller blir det 28 nationer i unionen inom all framtid eller?
Någon med bra koll som vet uppgifterna om sista 28:e med Kroatien i EU samarbetet?
Vi ska inte vara kommunistisk union med Serbien, Vitryssland och Ryssland enligt mig.

Blir det något av Ukraina, Kosovo, Makedonien, Bosnien, Albanien och/eller Schweiz men för mig inte Schweiz och Norge och Turkiet ska absolut inte in eftersom turkarna innan gjorde bort sig av alla dessa folkmorden mot Armenierna som senaste på 1900-talet! Runt första världskriget!
Citera
2013-03-11, 20:47
Bannlyst
Det blir nog bra med Kroatien i EU.
De har nog massa jobb fortfarande och bygger upp landet.

Rent säkerhets mässigt tjänar dem på att vara med i EU efter att ha varigt med i krig.
Undra hur dem andra nationerna i området ställer sig till det.

Nu fattas bara Island och Norge i unionen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in