2011-12-09, 00:05
Medlem
benkebents avatar
Hallu
Hjälpt en kompis att installera windows 7 på sin dator. Jag antog självklart att alla drivrutiner osv skulle fungera i windows 7 men nu har han inget ljud t.ex. Hittade den han behöver (tror jag) på den här länken http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...roduct=3201282

Men man kan inte välja Windows 7 64-bit utan det finns bara xp och vista 32-bit. Testade en gång men det kom upp att datorn inte uppfyller systemkraven osv. Måste man installera Vista igen då? Läste på lite olika forum osv att allt till vista skulle fungera till windows 7

Bild drivisar fungerade men det är ju nividia osv.

Vet inte riktigt vilken dator han kunde inte se det men moderkortet var ett: Asus A8M2N-LA (NodusM)
Datorn är en HP Pavillion

tack på förhand
Citera
2011-12-09, 00:11
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benkebent
Hallu
Hjälpt en kompis att installera windows 7 på sin dator. Jag antog självklart att alla drivrutiner osv skulle fungera i windows 7 men nu har han inget ljud t.ex. Hittade den han behöver (tror jag) på den här länken http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...roduct=3201282

Men man kan inte välja Windows 7 64-bit utan det finns bara xp och vista 32-bit. Testade en gång men det kom upp att datorn inte uppfyller systemkraven osv. Måste man installera Vista igen då? Läste på lite olika forum osv att allt till vista skulle fungera till windows 7

Bild drivisar fungerade men det är ju nividia osv.

Vet inte riktigt vilken dator han kunde inte se det men moderkortet var ett: Asus A8M2N-LA (NodusM)
Datorn är en HP Pavillion

tack på förhand

HP brukar vara usla på den biten. Jag uppgraderade min HP, men hittade inte heller drivrutiner.
Citera
2011-12-09, 08:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Värt ett försök, men sök efter Slim Drive på Google. Installerar detta program och se efter om den kan hitta någon drivers till ljudkortet.

Slim Drive är gratis.
Citera
2011-12-09, 18:42
Medlem
I värsta fall får du gå till kretstillverkarnas hemsidor och ladda ned drivrutinerna för de kan ha nyare än datorn tillverkaren.
Citera
2011-12-09, 21:15
Medlem
benkebents avatar
tack för svaren, testade slim drive och ljudet fungerade en kort stund men knastrade väldigt mycket tydligen. vad kan det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in