Citat:
Ursprungligen postat av Coverband
Har funderingar på att införskaffa mig en blender. Tränar en hel del och vet att man kan göra bl a proteindrinkar snabbt och enkelt på så vis.
Nu är dock min fundering - vad mer kan man göra i dom? Vet att fantasin sätter stopp, men är det någon som kan rekommendera något speciellt? Gärna något nyttigt eller bra relaterat till träning.
Smooties = valfri frukt eller bär, banan och yoghurt mixas med is och dricks med sugrör. Använder du frusen frukt eller frusna bär kan du skippa isbitarna.
Pesto = två krukor basilika, en klyfta vitlök, en näve pinjefrön, 1 dl riven parmesanost (viktigt att riva parmesanen då hel parmesan är för hårt och skadar mixerbladen), och ca 2 dl olivolja mixas tills det är finfördelat och serveras på het pasta. Glöm inte salt och peppar.
Milkshake = lika delar mjölk och glass mixas, gärna tillsammans med lite färsk frukt.
Salsa = färska tomater, lök, paprika, vitlök, limejuice och eventuellt en chilifrukt mixas och serveras i skål som du kan dippa nachos i. Med fördel kan du också ha i något kryddgrönt så som färsk koriander.
Dipp = mixa t ex kokta bönor, kikärtor, ostar, kall potatis, vitt bröd eller vad du vill tillsammans med lite olja, vitlök, och salt och peppar och annan valfri kryddning. Dippa grönsaksstavar, ölkorvar, eller chips och njut.
Det är allt jag kan komma på just nu.