2016-04-01, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Ah, tack, jag hade missat att han inte längre använder Psychopatic
Jodå, jag är samma användare.

Citat:
Vad hände på förhöret och så då? Beslagtog polisen något? Det känns väldigt skrämmande att ett litet anonymt tips skall leda till sådana här åtgärder. Jag skulle föreslå att du kollar om det är aktuellt med att motanmäla personen för falsk tillvitelse.
De bara frågade om jag hade nått skumt hemma. Erkände att jag hade lite uranglas hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av Hizir
Det här handlar om dig Krekar?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/husrannsakan-hos-man-som-forsokte-skapa-karnreaktor-i-koket/
Ja, det gör det.

Citat:
Är det Psychopathic eller Mulla Krekar det handlar om, har både samma intresse? Kanske Mulla kan svara på frågan?
Samma filur bakom både Psychopatic o Mulla Krekar, la ner Psychopatic-kontot eftersom jag blev PM-bombad av journalister. Så vi får väl se om det blir samma sak igen...

Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Jag som trodde det var ett aprilskämt....Hur som helst, strålning är inte att leka med, neutronstrålning går ju genom mycket men kan också fastna här och var och göra om ofarliga atomer till instabila som utsöndrar strålning när de omvandlas till nya isotoper, så bo granne med dig? näe.....
Det fanns ingen strålning. De fick ett tips, o jag tror jag vet vem som har tipsat.
Citera
2016-04-01, 23:55
Medlem
Hizirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jodå, jag är samma användare.

De bara frågade om jag hade nått skumt hemma. Erkände att jag hade lite uranglas hemma.

Ja, det gör det.

Samma filur bakom både Psychopatic o Mulla Krekar, la ner Psychopatic-kontot eftersom jag blev PM-bombad av journalister. Så vi får väl se om det blir samma sak igen...

Det fanns ingen strålning. De fick ett tips, o jag tror jag vet vem som har tipsat.

Då börjar det klarna upp nu. Men du brukar logga in på P- kontot då och då? Minns jag rätt så frågade du med P- kontot om hur du skulle överleva en månad med bara 100 kr?

Ännu värre att du har varit moderator en gång i tiden
Citera
2016-04-02, 00:59
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:

Okej, men de beslagtog alltså ingenting, förutom Theralenflaskorna? Och varför beslagtog de flaskorna, jag antar att du har fått medicinen på recept?

Berätta gärna så mycket du är bekväm att berätta. Ju mer info vi får, desto mer inser folk att du bara ä ren vanlig person och inte den galning som media försöker måla upp en bild av Jag föreslår dock att du utelämnar namn på den person som du tror har försökt sätta dit dig, ty det kan utgöra förtal.

Citat:
Då börjar det klarna upp nu. Men du brukar logga in på P- kontot då och då? Minns jag rätt så frågade du med P- kontot om hur du skulle överleva en månad med bara 100 kr?

Ännu värre att du har varit moderator en gång i tiden
Vad då värre? Vad jag kan minnas var han en bra moderator (trots att han bannade mig för att jag var under 18; han var dock juste nog att förklara det för mig i pm och föreslå att jag skapar ett nytt konto och håller tyst om åldern )

EDIT
Vill bara förtydliga, det var många år sedan. Nu är jag långt över 18.
Citera
2016-04-02, 01:08
Avslutad
Det hela är så absurt, så det låter som ett skämt...

Jag gör inga experiment hemma längre. Att de tog mina Theralen-flaskor beror väl på det här;
(FB) Bygga tårgasgranater?
Citera
2016-04-02, 01:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Det hela är så absurt, så det låter som ett skämt...

Jag gör inga experiment hemma längre. Att de tog mina Theralen-flaskor beror väl på det här;
(FB) Bygga tårgasgranater?

Att tänka "utanför ramarna" ("Out of the box") brukar ju normalt
betraktas som kreativt. I ditt fall, med din historik kan det få dig
att råka illa ut.

Om t.ex. jag träffar någon som också är intresserad av kärnfysik
och vi har en diskussion om olika metoder för att utlösa en kärn-
laddning, så är det förmodligen ok, men om du skriver "tårgas-
granat" på Flashback, så är polisen på väg så snart som du tryckt
på "Skicka". Om du inte gillar att polisen hälsar på och kanske t.o.m.
åklagaren bestämmer sig för att väcka åtal så är det nog bäst att
du håller den typen av tankar för dig själv. Ta i varje fall inte upp
dom på ett internetforum.
En del skaffar ju ett anonymt konto och VPN för att kunna uttrycka
sig lite friare än vad som annars är möjligt, har jag hört...

Citera
2016-04-02, 03:20
Medlem
Hur gick det med plugget? Det nämndes i artikeln att du hade lite drömmar.
Citera
2016-04-02, 03:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av atchok
Hur gick det med plugget? Det nämndes i artikeln att du hade lite drömmar.
Tyvärr blev det inget av det. Jag hade ju velat läsa till sjukhusfysiker, o jag hade kommit in. Men fick sjukskriva mig dagen efter. Har varit sjukskriven sen 14 år. O det här går inte över... Jag inbillar mig saker, sover dåligt, samt det vanliga; depression o ångest.
Citera
2016-04-02, 04:38
Medlem
USSR2.0s avatar
Lustigaste var han som byggt en "reaktor" i en kaffemugg av några slaktade brandvarnare och radium 226 och fick en "härdsmälta" på spisen troligtvis efter att ha fimpat för många gul blend i härden.
"Var det du Mulla Krekar?"

Finns åtminstone ett tjog som byggt sk Fusors, relativt harmlösa fusionsreaktorer som inte kräver tillgång till olagliga fissila material i sina garage/hobbyrum och klarat sig helskinnade utan att ödelägga halva kvarteret. http://www.fusor.net/
Citera
2016-04-02, 07:23
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USSR2.0
Lustigaste var han som byggt en "reaktor" i en kaffemugg av några slaktade brandvarnare och radium 226 och fick en "härdsmälta" på spisen troligtvis efter att ha fimpat för många gul blend i härden.
"Var det du Mulla Krekar?"

Finns åtminstone ett tjog som byggt sk Fusors, relativt harmlösa fusionsreaktorer som inte kräver tillgång till olagliga fissila material i sina garage/hobbyrum och klarat sig helskinnade utan att ödelägga halva kvarteret. http://www.fusor.net/

Ja, du vet väl att han är fd Moderator här va??
Citera
2016-04-02, 09:32
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:

Vad hände på förhöret och så då? Beslagtog polisen något? Det känns väldigt skrämmande att ett litet anonymt tips skall leda till sådana här åtgärder. Jag skulle föreslå att du kollar om det är aktuellt med att motanmäla personen för falsk tillvitelse.

Hittades det inte även någon form av gifter eller ämnen klassade som "kemiska stridsmedel" hos Psychopatic förra gången det begav sig. I det här fallet kan jag nog köpa att polisen är lite på tårna.
Citera
2016-04-02, 10:33
Medlem
godhetsapostelns avatar
Mulla Krekar bytte namn eftersom jag ifrågasatte att han får springa lös utan kontroll. Nu bekräftar ju han bara vad jag skrivit tidigare.
Skäms ni inte att sitta här och uppmuntra en mycket sjuk människa?
Citera
2016-04-02, 10:33
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Hittades det inte även någon form av gifter eller ämnen klassade som "kemiska stridsmedel" hos Psychopatic förra gången det begav sig. I det här fallet kan jag nog köpa att polisen är lite på tårna.

I domen från den gången, står det att han tillverkat olika ämnen,
varav två som klassades som biologiska respektive kemiska stridsmedel.
I domen sägs också att han inte visste att dessa ämnen var klassade
så.
Om det är 100% sanning, så tycker jag nog ändå att tillverkar man
ämnen som är klassade som biologiska och kemiska stridsmedel, så
är det så pass avancerad kemi att man bör ha koll på vad resultatet
blir. Har man inte den kunskapen ska man nog skaffa den innan man
börjar koka ihop något sådant. Både med hänsyn till människor i
omgivningen och till vad konsekvenserna blir om polisen kommer.
Det är väl också lite terroristvarning på att tillverka sådant...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in