2011-12-07, 17:37
Medlem
saltgurkors avatar
Har försökt googla men har inte hittat det jag sökee, så jag försöker här

Spelade en volleybollmatch (inga hopp, jag spelar libero, alltså bara försvar och servemottagning) på tre timmar i söndags, och efter det har jag haft ont på baksidan/sidan av högra knät, precis vid knävecket. Det är någon ganska stor sena eller något i knävecket (till vänster) som man kan känna väl när man böjer benet, och det är precis på vänster sida om den jag har ont. Bild: http://i41.tinypic.com/dewhnp.jpg

Det tar mest ont när jag har benet utsträckt, men just nu känner jag även av det fast jag bara sitter vid datorn. Imorse kändes det väldigt mycket, men blev lite bättre efter en kort promenad. Kändes lite som att det var uppsvällt imorse, men det syns ingenting. Det gör ont också när jag trycker på stället. Jag tycker inte mitt knä känns instabilt.

Kan det vara så att jag har stretchat någon muskel för lite? Sträckning? Inflammation?
Citera
2011-12-07, 18:06
Medlem
pezrulezhaakons avatar
saltgurkor

Googla "Bakers Cysta" och kolla om det kan vara nåt som känns igen.
Citera
2011-12-07, 18:06
Medlem
Kan vara inflammation i menisken eller dyl. Prova Diflenac och funkar inte det kan det vara en idé att göra artroskopi.
Citera
2011-12-07, 18:36
Medlem
saltgurkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
saltgurkor

Googla "Bakers Cysta" och kolla om det kan vara nåt som känns igen.

har googlat det, verkar inte vara det som spökar för mig.
Citera
2011-12-07, 18:39
Medlem
saltgurkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netscull
Kan vara inflammation i menisken eller dyl. Prova Diflenac och funkar inte det kan det vara en idé att göra artroskopi.

Ok. Diflenac? Är det typ nåt liknande som Voltaren?
Citera
2011-12-07, 18:40
Medlem
pezrulezhaakons avatar
saltgurkor

Troliga orsaker kan då vara sträckning i muskelfästet till Semitendinosus/membranosus. Sträckning av ledbandet eller irriterad ledkapsel. Menisken kan vara trolig, speciellt om det gör ondare att även vridbelasta knäleden i utsträckt läge .

Jag tror h*n menar Diklofenak som är ett inflammationsdämpande läkemedel. Men det är ju onödigt om du inte har nån inflammation.
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2011-12-07 kl. 18:43.
Citera
2011-12-07, 18:43
Medlem
saltgurkors avatar
Citat:
saltgurkor

Troliga orsaker kan då vara sträckning i muskelfästet till Semitendinosus/membranosus. Sträckning av ledbandet eller irriterad ledkapsel. Menisken kan vara trolig, speciellt om det gör ondare att även vridbelasta knäleden i utsträckt läge .

ok. Ja, det gör lite ondare när jag vrider på knäleden, speciellt när jag vrider mot vänster. När det komemr till alla dessa potentiella grejer, är det vila som gäller då bara eller?
Citera
2011-12-07, 18:45
Medlem
pezrulezhaakons avatar
saltgurkor

Ja, vila och lätt rörelseträning. När det gäller menisken så är det inte fel att få ditt knä undersökt. Menisken kan skadas på lite olika sätt så det är bra att få reda på vad som hänt.
Citera
2011-12-07, 18:46
Medlem
saltgurkors avatar
Citat:
saltgurkor

Ja, vila och lätt rörelseträning. När det gäller menisken så är det inte fel att få ditt knä undersökt. Menisken kan skadas på lite olika sätt så det är bra att få reda på vad som hänt.

Okej tack för alla svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in