Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Fast vad du tycker är supertrist har på inget som helst sätt någon inverkan på hur modereringen ska skötas. Finns det ett väl avgränsat ämne som ett specifikt forum tillåter och en tråd ursprungligen handlar om det så är det bara fel att flytta hela alltet bara för att andra i tråden inte kan hålla sig till ämnet - TS har trots allt gjort allt rätt. Hade så skett så hade det varit mycket enkelt att skilja de båda diskussionerna åt och låta just pratet om att Flashback nämnts i media ligga kvar istället för att som nu ha en tråd på 240 inlägg där den absoluta merparten är direkt OT.
Istället för att gnälla om att du inte får prata i de trådar du vill är det väl ofantligt mycket mer konstruktivt ifall du själv startar en ny tråd i det forum där diskussionen faktiskt hör hemma - du är ju uppenbarligen tidigt medveten om att du pratar om saker som inte har i det specifika forumet att göra och har själv problem att hålla dig till ämnet.
Vi har inte riktigt samma idé om vad ämnet är i så fall. Jag anser att det är naturligt att vilja diskutera om den kritik som framförs i artikeln som diskuteras är riktig eller om kriken mot Flashback från Lisa Bjurwalds och Terje Hellesös är riktig. Det är en naturlig del av debatten kring uppmärksamheten som priset väckt. Som moderator, delvis ansvarig i förlängningen och mycket intresserad av metafrågor kring Flashbacks roll i samhällsdebatten vill jag gärna diskutera min syn på Flashbacks etiska, "publicistiska" och moraliska roll när den frågan hamnar i fokus genom att forumet omskrivs i gammelmedia.
Ni har en väldigt snäv syn på vad som skall diskuteras i Flashback i Media. Kanhända är detta riktigt, men då är det kanske bättre att man diskuterar sakinnehållet i Media och journalistik? Det syns vara så att riktlinjerna i FiM är att det mest skall uppmärksammas att artikeln publicerats och inte mycket mer? Men eftersom Flashback nämns startas alltid diskussionen av någon i FiM där frågor jag vill diskutera inte får plats av formskäl.
Problemet uppstår då om trådar med exakt samma utgångspunkt men med andra förtecken stängs med hänvisning till att det redan finns en tråd, den i Flashback i Media.