2011-12-10, 19:01
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ungefär lika korkat som när de står på löpsedlarna om att HOSTMEDICIN INTE FUNGERAR.
Undersökningen visar bara att hostmedicin inte gör människor friska. Nej, men det är det heller ingen som har trott. De lindrar symtomen och sen är det ju också en fråga vilken hostmedicin. Vissa är bätre andra sämre. Men i media står det svart på vitt att det inte fungerar och då tror alla på det.

Det spelar inte nån som helst roll om vissa invandrargrupper är överrepresenterade i kriminalitet. Det är fortfarande 99,8% av invandrarna som INTE begår brott.

först fokuserar ni på hela invandrargruppen. Sen bryter man ner de argumentet med 99.8% begår inte brott. Då kommer nästa argument; inom vissa grupper är de det.. .somalier t.ex.

Så bryter man ner det då är det plötsligt inom åldern 23 år och i göteborg och då från somalia enbart.

Så säger man att det är ju inte represantivt för alla Thailändare, greker, italienare, iranier osv osv...
Då kommer nästa dåliga argument; Deras kulturer bryter ner den svenska

Jasså? Blir köttbullarna mindre goda för att jag kan välja Sushi istället?

Punkt på punkt kan man plocka ner era argument.
För det finns ingen logik eller moral i argumenten.

Det som finns är bara en personlig åsikt och känsloargument för att ni inte gillar människor som är olik er själva.

Det är självkänslan hos er som är låg.

Jepp, men sedan är ju jag totalt kass på att formulera mig och argumentera då. Men som sagt. Det går inte att använda BRÅ:s data för att stödja slutsatserna som dras om invandrarnas individuella "disposition" för kriminalitet.
Citera
2011-12-10, 19:02
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Bättre än dina som aldrig diskuterar svensk invandrarkriminalitet.

Jorå, det diskuteras dagarna i ända. Du gillar bara inte svaren och argumenten du får.

Och då bryter ni ihop som barn;
"Man får inte diskutera..."
"De vill inte diskutera..."
"De är inte tillräckligt kunniga"
"De vill inte se sanningen..."

Jorå, vi ser en annan verklighet bara och vi har bara en annan åsikt.

"Massinvandringen" är bara ett värdeord.

Jag ser invandringen som positiv och den enda vägen in i utveckling. Kriminella lyckosökare, våldtäktsmän och svin, praktarslen osv... de ska straffas enligt svensk lag och utvisas.

För att ni bara fokuserar på det negativa så ser ni inte det positiva. 99% begår inte brott.
99% lever inte på bidrag.
14000 företag i skåne ägs av invandrare.
Var femte företag som startas är invandrare.
De glömmer du eller så skiter du i det.
Citera
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilLundell
Jag säger att operationaliseringen är felaktig.

Om du ska uttala dig om orsaker till VARFÖR invandrare är kriminella och att vissa nationaliteter är mer brottsbenägna än andra och att man bör sålla bort flyktingar från dessa länder så har du otillräckligt underlag då BRÅ:s rapport inte undersöker detta ditt förbannade rikspucko
Ingen vet säkert varför vissa etniciteter begår mer brott. Oavsett orsak är en enkel lösning för att inte förvärra problemen att stoppa fortsatt invandring av de problematiska grupperna. De har de flesta i-länder nu insett och sker ner på invandringen. Sverige framstår som alltmer isolerat och extremistiskt med sin invandringspolitik internationellt sett.

Det är Sverige som är extremistiskt, inte SD. Danmark har redan infört SDs invandringspolitik.
Citera
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Jepp, men sedan är ju jag totalt kass på att formulera mig och argumentera då. Men som sagt. Det går inte att använda BRÅ:s data för att stödja slutsatserna som dras om invandrarnas individuella "disposition" för kriminalitet.

Håller med! Vi får fortsätta kämpa mot idiotin?
Citera
2011-12-10, 19:04
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Håller med! Vi får fortsätta kämpa mot idiotin?
Märkligt att i princip alla andra i-länder insett det kloka i att dra ner invandringen...
Citera
2011-12-10, 19:07
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Fortfarande så att BRÅ inte fann något starkare samband mellan invandrarbrottslighet och inkomst och utbildning. Att man blir kriminell behöver inte bero på att är fattig. Det kan vara någon annan faktor som både gör att man blir kriminell och fattig. Exempelvis destruktivt kulturarv, dåliga personlighetsdrag, låg IQ...

För det första så har jag redan tagit upp varför. För det andra har du inget stöd för dina spekulationer.
För det tredje återkommer samma undersökning hela tiden. Du kan inte uttala dig om olika nationaliteters brottsbenägenhet då du saknar underlag för detta.
Citera
2011-12-10, 19:07
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ungefär lika korkat som när de står på löpsedlarna om att HOSTMEDICIN INTE FUNGERAR.
först fokuserar ni på hela invandrargruppen. Sen bryter man ner de argumentet med 99.8% begår inte brott. Då kommer nästa argument; inom vissa grupper är de det.. .somalier t.ex.

Så bryter man ner det då är det plötsligt inom åldern 23 år och i göteborg och då från somalia enbart. .
En mycket hög andel inom vissa invandrargrupper som de från MENA och Afrika begår brott. Inte orimligt att det är över hälften för vissa grupper. Nej, inte bara för de som är 23 år och i Göteborg...
Citera
2011-12-10, 19:08
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Ingen vet säkert varför vissa etniciteter begår mer brott. Oavsett orsak är en enkel lösning för att inte förvärra problemen att stoppa fortsatt invandring av de problematiska grupperna. De har de flesta i-länder nu insett och sker ner på invandringen. Sverige framstår som alltmer isolerat och extremistiskt med sin invandringspolitik internationellt sett.

Det är Sverige som är extremistiskt, inte SD. Danmark har redan infört SDs invandringspolitik.

Ah, skenbar logik... Så bara för att Danmark redan infört en politik är Sverige extremistiskt. Jösses vilken pajas...
Citera
2011-12-10, 19:09
Medlem
Torontors avatar
Citat:
För det första så har jag redan tagit upp varför. För det andra har du inget stöd för dina spekulationer.
För det tredje återkommer samma undersökning hela tiden. Du kan inte uttala dig om olika nationaliteters brottsbenägenhet då du saknar underlag för detta.
Jag lika mycket stöd som du har...

BRÅ 2005:17 tittade på stora områden. Vill man se enskilda länder kan man titta på BRÅ 1996:2. Exempelvis en överrepresentation på 2000% för irakier och våldtäkt. Ingen östasiat hade begått någon våldtäkt.
Citera
2011-12-10, 19:11
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
En mycket hög andel inom vissa invandrargrupper som de från MENA och Afrika begår brott. Inte orimligt att det är över hälften för vissa grupper. Nej, inte bara för de som är 23 år och i Göteborg...

Och när dessa grupper är borta kommer de ersättas av en annan grupp såvida du inte har någon utopi om att alla är jämlika och ingen kommer vara fattig... Kanske börja med att sätta in förebyggande åtgärder i de utsatta områdena? Så länge du ej kan påvisa att vissa nationaliteter är mer brottsbenägna än andra är förebyggande metoder den rätta vägen.
Citera
2011-12-10, 19:11
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ah, skenbar logik... Så bara för att Danmark redan infört en politik är Sverige extremistiskt. Jösses vilken pajas...
Holland, England, Schweiz stramar nu åt invandringen.

Australien och Kanada har poängsystem där man plockar ut framgångsrika grupper...

Japan och Finland vill inte ha några invandrare...

Sverige blir alltmer isolerat med sin extremistiska invandringspolitik.

Exempelvis har lilla Sverige tagit emot 25% av alla invandrare som kommer till i-världen...
Citera
2011-12-10, 19:12
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Jag lika mycket stöd som du har...

BRÅ 2005:17 tittade på stora områden. Vill man se enskilda länder kan man titta på BRÅ 1996:2. Exempelvis en överrepresentation på 2000% för irakier och våldtäkt. Ingen östasiat hade begått någon våldtäkt.

Du har inget stöd alls tyvärr för att uttala dig om nationaliteters brottsbenägenhet då du inte kan ta hänsyn till hela populationen som ej begår brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in