2011-12-06, 23:04
Medlem
Tjenare!
Är så att jag ska göra en uppsats i geografi, och jag har valt att skriva om orkanen Katrina. Behöver böcker och min lärare säger att Internet borde vara sista alternativet. Någon som har något förslag?
Kan vara allt från hur många som dog, till den ekonomiska delen och hur man kan hindra det från att hända igen.
Citera
2011-12-06, 23:19
Medlem
Dom har nog blåst bort!

Nämen jag vet inte. Kanske det inte har hunnits skriva böcker om Katrina än? Har du tagit din magisters ord på allvar och använt internet?
Citera
2011-12-06, 23:23
Medlem
Han vet ju inte att du använt internet om du inte kopierar det rakt av. Annars så kan du pallra dig ner till närmsta bibliotek och kolla i någon miljökunskapsbok eller liknande.

Fråga bara bibliotekarien så letar hon upp något till dig.
Citera
2011-12-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldskon
Han vet ju inte att du använt internet om du inte kopierar det rakt av. Annars så kan du pallra dig ner till närmsta bibliotek och kolla i någon miljökunskapsbok eller liknande.

Fråga bara bibliotekarien så letar hon upp något till dig.

Det är en hon. (Om det spelar någon roll)
Och jag kan inte bara copy paste, måste skriva en källförteckning osv. Hon tar också sitt jobb ganska seriöst.
Citera
2011-12-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegreGB
Det är en hon. (Om det spelar någon roll)
Och jag kan inte bara copy paste, måste skriva en källförteckning osv. Hon tar också sitt jobb ganska seriöst.

Okej, men har du tillgång till ett bibliotek? Är nästan 100 på att du kommer hitta all fakta du behöver där.
Citera
2011-12-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldskon
Okej, men har du tillgång till ett bibliotek? Är nästan 100 på att du kommer hitta all fakta du behöver där.
Har varit på bibloteket redan. Hittade en bok med ca 12 sidor om USAs orkaner, de skulle beställa in böcker som skulle komma senast Torsdag.
Undrade bara om någon visste om någon bok som handlade om orkanen.
Citera
2011-12-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegreGB
Har varit på bibloteket redan. Hittade en bok med ca 12 sidor om USAs orkaner, de skulle beställa in böcker som skulle komma senast Torsdag.
Undrade bara om någon visste om någon bok som handlade om orkanen.

Har ett minne av när jag läste Miljökunskap att det stod ett par sidor om Katrina.
Citera
2011-12-07, 15:52
Medlem
Lär väl stå i någon rapport från FN eller liknande, släng iväg ett mail och fråga om du får ta del av den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in