2011-12-06, 22:22
Medlem
Jag var precis med om en mycket obehaglig upplevelse. Jag gick här i hemmet och skötte lite vardagliga sysslor och som en blixt från klar himmel så bara "smäller det till" i huvudet och jag känner sjukt starka overklighetskänslor och stark rädsla. Allt kom på bara 1-2 sekunder och jag blev helt paralyserad och handlingsförlamad, jag kunde liksom inte tänka. Det som var som ett tryck i huvudet (psykiskt, inte fysiskt ) och det kändes som att hela världen skulle sprängas i bitar. Jag kände mig instabil, tung och svag i hela kroppen, jag tappade fokus från allt som hände runt omkring mig och blev helt "förlamad" i hjärnan.

Detta höll i sig i ca 5-10 minuter innan det började avta. Nu efteråt känner jag mig nervös, skakig och frånvarande. Allt känns fortfarande lite overkligt och konstigt. Det var som att jag gått på autopilot hela dagen och bara "vakande till" i hemska upplevelse.

Jag ska tillägga att jag inte hade någon direkt panik under dessa minuter, kan det ändå ha varit en panikångest attack eller vad är det som har hänt ?
Citera
2011-12-06, 22:26
Medlem
assfuckeRs avatar
Stroke?
Citera
2011-12-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assfuckeR
Stroke?

Jag tror inte att det är något fysiskt. Det smällde inte till rent fysiskt utan psykiskt. Alla dessa känslor kom på bara ett par sekunder från ingenstans, därav mitt ordval.
Citera
2011-12-06, 22:32
Medlem
Kan va cancer.
Citera
2011-12-06, 22:33
Medlem
kiwigurkas avatar
Låter som en panikångest attack, ja.
Citera
2011-12-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av challeh
Kan va cancer.

Va? Utveckla gärna ?
Citera
2011-12-06, 22:37
Medlem
chrizgbgs avatar
panikångest
Citera
2011-12-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwigurka
Låter som en panikångest attack, ja.

Jag vill gärna att det ska vara en vanlig panikångest attack, men kan man ha det utan att få panik?
Citera
2011-12-06, 22:43
Medlem
kiwigurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatz.
Jag vill gärna att det ska vara en vanlig panikångest attack, men kan man ha det utan att få panik?

Stark rädsla är väl vad som kännetecknar en attack. Kanske har du upplevt det tidigare så du visste att det skulle gå över och därmed inte fick panik.
Citera
2011-12-06, 22:48
Medlem
kiwigurkas avatar
Kan också vara att om du tar läkemedel mot det så kanske det hjälpte så pass att du inte fick panik.
Citera
2011-12-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwigurka
Stark rädsla är väl vad som kännetecknar en attack. Kanske har du upplevt det tidigare så du visste att det skulle gå över och därmed inte fick panik.

Mjo det kan nog ligga något i det. Jag har dragits med en del panikångest tidigare i mitt liv så man kanske har lärt sig av det förflutna. Anledningen till mig oro är väl att denna attacken inte var som en vanlig ångest attack. Overklighetskänslorna är en biaatch.
Citera
2011-12-06, 23:51
Medlem
Halv-Dans avatar
"Exploding head syndrome" http://sv.wikipedia.org/wiki/Exploding_head_syndrome

Kändes det som en elektrisk stöt eller en smäll inuti huvudet fast utan fysiskt ljud?
"Öronbedövande" starkt,fast ljudlöst.Ungefär som en tyst chockvåg från en explosion?

Det här hade jag för ett par år sedan,riktigt märklig upplevelse.
Det inträffade flera ggr per dygn.Och man tappade totalt fattningen varje gång under ett par sekunder.

Men det gick över.
Är du stressad eller överarbetad?

den engelska sidan var mycket bättre:
http://en.wikipedia.org/wiki/Exploding_head_syndrome
Senast redigerad av Halv-Dan 2011-12-06 kl. 23:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in