2011-12-06, 22:14
Medlem
Hellaspriests avatar
först av allt ja jag vet att det finns bäddsoffor men det är inte poängen här

Jag är en person som inte är kräsen med hur jag sover, ge mig en filt och jag kan sova utan problem på golvet och detta gav mig en fundering om varför ska jag igentligen ha en säng när jag flyttar hemifrån?
Dock är golv ofta ganska kallt och en aningen hårt att sova där varje natt och då slog det mig varför inte sova på soffan?
Jag vill ha kontkreta saker nackdelar med det

jag är ingen person som brukar ligga och njuta i sängen så de är ingen ritigt fördel och
klart om jag väl skulle skaffa mig en sex lust kommer jag överväga en säng men tills dess kommer jag sova ensam så det är inte heller något skäl

Så flashback kommer ni på några nackdelar mot att sova varje natt i en soffa?
Citera
2011-12-06, 22:31
Medlem
trosfuktarns avatar
Soffor är väl inte riktigt gjorda att sova på varje natt. Lättare att få ryggproblem osv-
Citera
2011-12-06, 22:33
Medlem
Soffan är inte så bred så man kan inte vända på sig genom att rulla runt.

Sen ser de väl lite konstigt ut att ha ett täcke i soffan på dagen, om du nu inte tar bort det.

Men annars e de väl inga problem. Jag sover själv i min soffa i veckor ibland, men brukar gå tillbaka till sängen tillslut.
Citera
2011-12-06, 22:37
Medlem
Hellaspriests avatar
Sant ryggproblem suck att något sådant skulle förstöra en så god ide

Hade tänkt att slänga in täckte och sådant in i ett skåp inte för riktigt så många skulle komma hem till mig, jag är ganska anpassningsbar rullar inte runt allls när jag sover i soffan
Citera
2011-12-06, 22:40
Medlem
borrizs avatar
Varför göra saker svårare än det egentligen är?
Skaffa en bäddsoffa så får ts det bästa ifrån båda världar.
Citera
2011-12-06, 22:43
Medlem
Pastellfisks avatar
Alternativt kan du skaffa en hyfsat billig säng och nyttja som soffa. Skaffa några stora kuddar att ha som ryggdynor bara. Har själv haft så under perioder då jag saknat soffa. Jävla skönt att kunna fläka ut sig på ett nästan burleskt sätt när man kollar på långfilm. Då minimerar du också risken för ryggproblem.
Citera
2011-12-06, 22:46
Medlem
Om du skall ha någon polare som slaggar över hos dig kan du inte köra med. Det finns alltid plats på min soffa.
Citera
2011-12-06, 22:58
Medlem
Hellaspriests avatar
Därför jag nte direkt sugen på bäddsoffa är därför av flera små andledningar, som att jag inte tycker där så bekväma soffor och framför allt att de tar ofta stor plats specielt med tanke på att jag kommer ha ett stort bord framför mig med massor av skräp och dator på lite sådant där är huvuud punkten att jag är riktigt lat, jag vill när de är dags att sova bara ta fram täcket utan behöva flytta på bord och dra ut sängen
inte direkt att jag har riktigt någon som skulle vilja slagga så långt bort från stan när de bor mer centralt plus att då får de soffan och jag tar golvet

Jo att använda en säng som soffa är tyvärr det bästa och det som ligger närmast till hand men jag tycker att det tar så stor plats och därför funderade jag på andra sätt att sova på
Citera
2011-12-06, 23:19
Medlem
Softis...s avatar
Jag har en soffa som är tillverkad av Bröderna Andersson, och den är otroligt skön att sova i. Jag sover nästan bättre i den än vad jag gör i min säng. När jag kikar på BAs site så ser jag att min soffa inte längre tillverkas, eller, rättare sagt, så finns modellen men kuddarna verkar vara uppbyggda på ett annat sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellaspriest
...
Så flashback kommer ni på några nackdelar mot att sova varje natt i en soffa?
Nackdelen skulle väl vara att täcke och sådant kräver plats för förvaring.

Vad gäller sex så kan jag intyga att en bra soffa fungerar alldeles utmärk för denna aktivitet.

Angående bäddsoffor, så har de jag sovit i varit sämre än min egen soffa, men det är kanske en fråga om bäddsoffans pris.
Senast redigerad av Softis... 2011-12-06 kl. 23:28.
Citera
2011-12-07, 22:03
Medlem
Öh, av vilken anledning vill du inte ha en säng? snålhet? för att få mer utrymme till andra saker?

Du har väl en säng just nu hos dina föräldrar/vart du än bor nu, bara ta med dig den och om du väljer/tycker att det är skönare att sova i din soffa så gör det.
Citera
2011-12-07, 23:09
Medlem
Hellaspriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rAziel1990
Öh, av vilken anledning vill du inte ha en säng? snålhet? för att få mer utrymme till andra saker?

Du har väl en säng just nu hos dina föräldrar/vart du än bor nu, bara ta med dig den och om du väljer/tycker att det är skönare att sova i din soffa så gör det.
Inte alls snålhet utan utrymme för med ganska säkerket blir dt en etta och jag flrsöker spara plats och bekvämlighets skäl funderade jag på en soffa
Citera
2011-12-07, 23:20
Medlem
Hellaspriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag har en soffa som är tillverkad av Bröderna Andersson, och den är otroligt skön att sova i. Jag sover nästan bättre i den än vad jag gör i min säng. När jag kikar på BAs site så ser jag att min soffa inte längre tillverkas, eller, rättare sagt, så finns modellen men kuddarna verkar vara uppbyggda på ett annat sätt.

Nackdelen skulle väl vara att täcke och sådant kräver plats för förvaring.

Vad gäller sex så kan jag intyga att en bra soffa fungerar alldeles utmärk för denna aktivitet.

Angående bäddsoffor, så har de jag sovit i varit sämre än min egen soffa, men det är kanske en fråga om bäddsoffans pris.
Förlåt för ett så sent svar missade inlägget
Vad häftigt och skön soffa det låters som dock vad tråkigkt att din model inte finns mer
Jo men det tänkte jag bara knöggla in i ett skåpnågonstans så de är inte några problem

inte direkt sex står på min planering senste året men skadar ju inte att tänka för framtiden dock skulle det kännnas aqvard att dra hem en tjej minst 20 minuters bussresa, sexa på soffan och sen får hon ta soffan och du tar golvet:P
Jo har samma erfarenhet med bäddsoffor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in