Citat:
Ursprungligen postat av ErkkiErkki
Tackar för alla svar!
Ursäkta om jag har varit lite seg med att svara, jag har haft en upptagen vecka
Men i vilket fall, jag tror att jag har bestämt mig för en Arduino UNO. Detta för att jag, precis som ni säger, har fått reda på att det går att skicka packet via usb porten så det går att kommunicera med program i datorn. Vad jag förstår så går det ju då att använda i princip vilket språk som helst till det grafiska programmet i datorn, bara man tar emot informationen med Arduinons språk.
Men angående Netduinon, fungerar inte den och Arduino UNO likadant bortsett ifrån att den ena använder .NET och den andra använder en variation av Java?
Jo, det är typ samma, de har mig veterligen samma mönster för "shields" och sånt. netduinon har ballare hårdvara, är snabbare, mer minne osv, är inte lika plattformsoberoende och kodas i C# tillsammans med .net micro.
Språket de vanliga arduino och dess kloner kör är en förenklad variant av C++, går att använda templates och sånt om man vill

men det går ju givetvis att köra egna grejer på båda, bara man vill. Båda kan givetvis kommunicera utan problem med en dator typ som en HID enhet, via serieport osv..
Man ska väl vara jävligt glad att arduinon inte kör java, bitfippel utan unsigned typer är inte kul :P
Jag tror du blir nöjd med vilkensom. jag hade nog val arduinon för att kunna använda vilken plattform som helst..