2011-12-06, 16:51
Medlem
Robss avatar
Så, cirkulerar tydligen en "ny" drog här som sägs vara laglig, återigen bara någon liten ändring från nån tidigare drog för att få den lagligt klassad.

Har sökt mer information om det så kallade kongo, men hittar inget, inte testat det än men gör det troligtvis idag, skulle främst vilja veta om drogen är laglig då jag av olika anledningar numera vill hålla mig ren.

Någon som har mer information? Tråden borde troligtvis ligga i cannabis delen, men utifrån jag hört att den ska vara laglig, och därav inte klassad som varken cannabis eller något annat, anser därav att den passar bättre in här.
Citera
2011-12-06, 16:57
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Så, cirkulerar tydligen en "ny" drog här som sägs vara laglig, återigen bara någon liten ändring från nån tidigare drog för att få den lagligt klassad.

Har sökt mer information om det så kallade kongo, men hittar inget, inte testat det än men gör det troligtvis idag, skulle främst vilja veta om drogen är laglig då jag av olika anledningar numera vill hålla mig ren.

Någon som har mer information? Tråden borde troligtvis ligga i cannabis delen, men utifrån jag hört att den ska vara laglig, och därav inte klassad som varken cannabis eller något annat, anser därav att den passar bättre in här.
Det låter som trams. Antagligen är det någon kran som vill sälja av någon klassad rökmix som h*n inte hunnit få sålt ännu.

Varför skulle en rökmix klassas som cannabis? Tråden passar nog bäst i delforat Rökmixar och cannabinoider om det nu är en rökmix.
Citera
2011-12-06, 16:59
Medlem
DigGaNs avatar
Lagen om förstörande av vissa hälsofarliga missbrukssubstanser (2011:111) gör att polis som kan beslagta oklassade droger tills dessa blivit klassade.

Citat:
2 § Denna lag gäller för substanser som
1. har förklarats som narkotika enligt förordningen (1992:1554) om kontroll av narkotika eller som hälsofarlig vara enligt förordningen (1999:58) om förbud mot vissa hälsofarliga varor enligt en förordning som har beslutats men ännu inte trätt i kraft,
2. har förklarats som narkotika enligt en internationell överenskommelse som Sverige har tillträtt men där förklaringen ännu inte har trätt i kraft här i landet, eller
3. kan antas komma att av regeringen förklaras som narkotika eller som hälsofarlig vara enligt någon av de i punkt 1 angivna förordningarna.
http://62.95.69.15/cgi-bin/thw?${APPL}=SFST&${BASE}=SFST&${THWIDS}=0.47/1323187127_8887&${HTML}=sfst_dok&${TRIPSHOW}=forma t=THW&${THWURLSAVE}=47/1323187127_8887
Citera
2011-12-06, 17:24
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Lagen om förstörande av vissa hälsofarliga missbrukssubstanser (2011:111) gör att polis som kan beslagta oklassade droger tills dessa blivit klassade.

http://62.95.69.15/cgi-bin/thw?${APPL}=SFST&${BASE}=SFST&${THWIDS}=0.47/1323187127_8887&${HTML}=sfst_dok&${TRIPSHOW}=forma t=THW&${THWURLSAVE}=47/1323187127_8887
Detta ger dom bara rätt att beslagta det, men på pisseprov så kan man inte torska på det? Eller har jag missuppfattat det?
Citera
2011-12-06, 17:54
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Detta ger dom bara rätt att beslagta det, men på pisseprov så kan man inte torska på det? Eller har jag missuppfattat det?
Är ganska säker på att du är rätt på det
Citera
2011-12-07, 00:57
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:

Jo men jag skulle inte kalla den laglig bara för att den inte syns på urinprov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in