2011-12-06, 16:30
Medlem
Hej allt folk.
Jag har sökt en tjänst som säljare hos jajja communications som säljare.
Jag vill veta allt som ni folk vet med allt ifrån löner, provisioner, arbetskollegor och allt annat ni vet.

Tack på förhand
Citera
2011-12-06, 17:10
Medlem
revodnebs avatar
Finns tråd:

https://www.flashback.org/t1453404

Verkar vara ena riktiga skojare.
Citera
2011-12-07, 17:36
Medlem
Hej, jag jobbar på Jajja som tekniker och tycker det är en riktigt trevlig arbetsplats. Har jobbat här nu i snart 5 år så det säger väl en del

Väldigt familjärt och just nu expanderar vi en hel del och då behövs en större säljstyrka. Vet inte jättemycket om hur det fungerar uppe på sälj (vi sitter på två plan, ett för oss nördiga tekniker och ett för säljare). Men jag frågade en av säljs teamleaders lite om han hade någon input att ge och han skrev att man har en grundlön runt 20 000:- och att man sedan har möjlighet till provision baserad på en uppsättning mål som kan landa på ca 17 000:-. Nivåerna är cirka så det är något som du får ta med någon av dem vid anställningsintervjun. Men verkar alltså finnas goda möjligheter att tjäna pengar som säljare. Sen tycker jag som tekniker att arbetsplatsen är viktigare än pengarena :P

Han skriver också att just nu satsar de en hel del på personalen så det är helt klart rätt läge att börja och satsa järnet. Dessutom är ju SEO en väldigt intressant bransch som hela tiden ändras och är väldigt dynamisk.

Vi har också en sida på Jajja där anställda fått berätta hur det är att jobba här:
http://www.jajja.com/om-jajja/att-jobba-pa-jajja/

Samtliga jobbar kvar så om du vill prata med någon av dem. Hittar du inga kontaktuppgifter kan du maila mig på jimmy.wirsborg@jajja.com så försöker jag styra upp något. Om inte annat kanske vi ses snart på kontoret

Vad gäller att vi skulle vara ett skojarföretag så motsätter jag mig det bestämt. Vi fokuserar på att ge resultat till våra kunder och kör resultatbaserade betalningsmodeller. Om kunden inte får något resultat så betalar de inte heller. Och vi har jobbat med SEO sedan 2000 som kan sättas i relation till att Google kom till Sverige 2003. Så vi har funnits väldigt länge i ung bransch och våra kunder växer med de resultat de får utav oss och det gör att vi växer.

Sedan finns det många olika uppfattningar om vad SEO är och hur det ska utföras. Det ger upphov till en hel del debatt. Vi jobbar som sagt resultatbaserat och anser att det viktiga är att kunden får bra resultat.
Citera
2016-01-20, 14:48
Medlem
Jag kör igång tråden igen då det var några år sen.

Hört en del gott om jajja + det negativa.

Hur ser det ut idag? Hur funkar säljandes? Lönerna? Personalen? Kontoret?
Hört att dom söker nya säljare och jobbat mycket inom sälj.

Tacksam för alla svar gubbar & kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in