Citat:
Ursprungligen postat av snartsomdu
Vad gällande kvalitén så är twincam modellerna inte sämre än japsglidarna. Men är man ute efter att köpa en glidarhoj och inte en myt plus en motorcykel så är det väl en japsglidare inget att förringa.
Tillåt mig asgarva arschelet av mig, du har ju troligen bara sett HD på TV och fantiserar hejvilt. Ett enkelt exempel; skulle en japansk motorcykeltillverkare ha gjort en valfri harley, inkluderat revolutionmotorn som är deras absolut mest "fulländade" motor(dvs rena 70-talstekniken), så skulle den motorcykeln sågas under hjulaxlarna av hela den samlade mc-pressen, köpare och förståsigpåare. Endast kineserna och HD kommer undan med att bygga skrot som folk köper, HD tar dessutom ockerpriser för sitt skrot. HD är motorcyklarnas Apple, iMC typ, bara idioter som inte förstår bättre som köper märket för att andra idioter har det, och eftermarknaden är dessutom enorm, en miljardindustri finansierad av folk utan intelligens. 1% åker inte ens HD idag, se bandidos som lika ofta ses på (stulna) japs med integralhjälm, HA vågar inte ens åka HD eftersom dom då är chanslösa när Black Cobra kommer på sina EU-moppar, både i prestanda, väghållning och tillförlitlighet, dom blir sitting duck typ.
Köper man en ny HD idag så får man en mc byggd med 50-talsteknik och japansk 70-talsfinish fast utan prestandan och tillförlitligheten, alla HD-modeller säljs i specialversioner bara pga att dom inte klarar att bygga stora serier likadana hojar. Jämför en 70 hkr HD med en 70 hkr japs som väger lika mycket så får ni se en HD som blir ifrånåkt så det bara smäller om det, om den håller en fullgaskörning vill säga, HD-hkr mäts i decibel och styrs av volymkontrollen som sitter där andra hojar har sitt gashandtag. Trimmar man en Harley så ruskar motorn mer och låter mer, det är ungefär vad som händer såvida man inte lägger lika mycket som en ny cykel kostar, t ex på en 120R så man hänger på originaljaps några mil tills HD´n behöver renoveras.
Jag har kört en del HD, även lillsportstern som en kvinnlig bekant har. Jag kan intyga att lillsportstern är den i särklass sämsta mc jag någonsin kört och den borde ärligt talat inte få säljas utan varninglapp om hur farlig den är, väghållning som en full huggorm och det enda som händer när man vrider på rullen är att den ruskar mer.
HD är för bögar som vill klä sig i läder, kramas med andra bears och få prostatamassage(bara HD har "de rätta vibrationerna" ni vet, HD-åkarnas främsta argument). Tjejer som åker HD är det dock en annan klass på, förutom dom korkade wannabesen som köper en lillsportster.