2011-12-05, 22:10
Medlem
Chillpills avatar
Hallådär!

Har stora funderingar på att köpa mig en Sportster, Mest för att jag tycker att dom är snygga och för att dom är relativt billiga..

Men har fått höra att folk som åker Sportsters anses vara kärringar..?
Att andra personer på t.ex. träffar snackar skit om en när man kommer osv..

Är det så det är?

Läste det här och nu står jag någonstans i mitten..
Citat:
http://fh1100-pilot.blogspot.com/2011/05/harley-davidson-sportster-girls-bike.html
Citera
2011-12-05, 22:17
Medlem
knullklassons avatar
Mjo.. Det klankas faktiskt ner på de som kör Sportster. "De som vill ha en HD (penisförlängare) att flasha med men inte har råd med en riktig köper en Sportster". Typ så går snacket... Dyker du upp på en HD-träff med en Sportster kommer du bli pikad.

Jag har aldrig kört Sportster, men vad jag hört och läst så är de inte särskilt bra motorcyklar.
Citera
2011-12-05, 22:29
Medlem
yeahgrrs avatar
883:an anses väl vara en tjejhoj men 1200:an är helt ok....
Citera
2011-12-12, 14:07
Medlem
Ja, den klassas i kretsarna inte som en "riktig" HD
Citera
2011-12-12, 14:19
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillpill
Hallådär!

Har stora funderingar på att köpa mig en Sportster, Mest för att jag tycker att dom är snygga och för att dom är relativt billiga..

Men har fått höra att folk som åker Sportsters anses vara kärringar..?
Att andra personer på t.ex. träffar snackar skit om en när man kommer osv..

Är det så det är?
Låter som en mogen community det där
Citera
2011-12-14, 07:51
Medlem
snartsomdus avatar
Kärringhoj är det väl egentligen inte, men en 883:a är lite liten och effektsvag.
Om du går loss och köper en 1200:a och lägger ner 15000 i motorn så har du en liten hoj med harleydunk på 120 hästar som lätt rastar av bigtwins vid rödljusen.
Tyvärr så är begagnat marknaden för sportsters död så om du köper en cykel för 40000 och sen utrustar för 10 till så får du iallafall bara 30000 när du säljer.
Mitt råd är att spara ihop lite mer pengar och köp en bigtwin istället, dom håller sig bra mycket bättre i pris.
Citera
2011-12-14, 07:59
Medlem
serbers avatar
Fan vad fjantigt, ungefär samma som Porsche där det är svårt att köra Boxter/Cayman för då tror folk att man bara kör den för att man inte har råd med en 911:a.

Jag gillar Sportster för andra HDs är för pluffsiga annars finns ju fullgoda alternativ med annat märke, visst det är inga Harleys men samma stuk stilmässigt och fyller samma funktion sen är priserna mer humana.
Citera
2011-12-14, 11:04
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
annars finns ju fullgoda alternativ med annat märke, visst det är inga Harleys men samma stuk stilmässigt och fyller samma funktion sen är priserna mer humana.
....och kvalitén avsevärt mycket bättre
Citera
2011-12-14, 11:59
Medlem
snartsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
....och kvalitén avsevärt mycket bättre

Vad gällande kvalitén så är twincam modellerna inte sämre än japsglidarna. Men är man ute efter att köpa en glidarhoj och inte en myt plus en motorcykel så är det väl en japsglidare inget att förringa.
Citera
2011-12-14, 15:52
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snartsomdu
Vad gällande kvalitén så är twincam modellerna inte sämre än japsglidarna. Men är man ute efter att köpa en glidarhoj och inte en myt plus en motorcykel så är det väl en japsglidare inget att förringa.
Tillåt mig asgarva arschelet av mig, du har ju troligen bara sett HD på TV och fantiserar hejvilt. Ett enkelt exempel; skulle en japansk motorcykeltillverkare ha gjort en valfri harley, inkluderat revolutionmotorn som är deras absolut mest "fulländade" motor(dvs rena 70-talstekniken), så skulle den motorcykeln sågas under hjulaxlarna av hela den samlade mc-pressen, köpare och förståsigpåare. Endast kineserna och HD kommer undan med att bygga skrot som folk köper, HD tar dessutom ockerpriser för sitt skrot. HD är motorcyklarnas Apple, iMC typ, bara idioter som inte förstår bättre som köper märket för att andra idioter har det, och eftermarknaden är dessutom enorm, en miljardindustri finansierad av folk utan intelligens. 1% åker inte ens HD idag, se bandidos som lika ofta ses på (stulna) japs med integralhjälm, HA vågar inte ens åka HD eftersom dom då är chanslösa när Black Cobra kommer på sina EU-moppar, både i prestanda, väghållning och tillförlitlighet, dom blir sitting duck typ.

Köper man en ny HD idag så får man en mc byggd med 50-talsteknik och japansk 70-talsfinish fast utan prestandan och tillförlitligheten, alla HD-modeller säljs i specialversioner bara pga att dom inte klarar att bygga stora serier likadana hojar. Jämför en 70 hkr HD med en 70 hkr japs som väger lika mycket så får ni se en HD som blir ifrånåkt så det bara smäller om det, om den håller en fullgaskörning vill säga, HD-hkr mäts i decibel och styrs av volymkontrollen som sitter där andra hojar har sitt gashandtag. Trimmar man en Harley så ruskar motorn mer och låter mer, det är ungefär vad som händer såvida man inte lägger lika mycket som en ny cykel kostar, t ex på en 120R så man hänger på originaljaps några mil tills HD´n behöver renoveras.

Jag har kört en del HD, även lillsportstern som en kvinnlig bekant har. Jag kan intyga att lillsportstern är den i särklass sämsta mc jag någonsin kört och den borde ärligt talat inte få säljas utan varninglapp om hur farlig den är, väghållning som en full huggorm och det enda som händer när man vrider på rullen är att den ruskar mer.

HD är för bögar som vill klä sig i läder, kramas med andra bears och få prostatamassage(bara HD har "de rätta vibrationerna" ni vet, HD-åkarnas främsta argument). Tjejer som åker HD är det dock en annan klass på, förutom dom korkade wannabesen som köper en lillsportster.
Citera
2011-12-19, 03:35
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Tillåt mig asgarva arschelet av mig, du har ju troligen bara sett HD på TV och fantiserar hejvilt. Ett enkelt exempel; skulle en japansk motorcykeltillverkare ha gjort en valfri harley, inkluderat revolutionmotorn som är deras absolut mest "fulländade" motor(dvs rena 70-talstekniken), så skulle den motorcykeln sågas under hjulaxlarna av hela den samlade mc-pressen, köpare och förståsigpåare. Endast kineserna och HD kommer undan med att bygga skrot som folk köper, HD tar dessutom ockerpriser för sitt skrot. HD är motorcyklarnas Apple, iMC typ, bara idioter som inte förstår bättre som köper märket för att andra idioter har det, och eftermarknaden är dessutom enorm, en miljardindustri finansierad av folk utan intelligens. 1% åker inte ens HD idag, se bandidos som lika ofta ses på (stulna) japs med integralhjälm, HA vågar inte ens åka HD eftersom dom då är chanslösa när Black Cobra kommer på sina EU-moppar, både i prestanda, väghållning och tillförlitlighet, dom blir sitting duck typ.

Köper man en ny HD idag så får man en mc byggd med 50-talsteknik och japansk 70-talsfinish fast utan prestandan och tillförlitligheten, alla HD-modeller säljs i specialversioner bara pga att dom inte klarar att bygga stora serier likadana hojar. Jämför en 70 hkr HD med en 70 hkr japs som väger lika mycket så får ni se en HD som blir ifrånåkt så det bara smäller om det, om den håller en fullgaskörning vill säga, HD-hkr mäts i decibel och styrs av volymkontrollen som sitter där andra hojar har sitt gashandtag. Trimmar man en Harley så ruskar motorn mer och låter mer, det är ungefär vad som händer såvida man inte lägger lika mycket som en ny cykel kostar, t ex på en 120R så man hänger på originaljaps några mil tills HD´n behöver renoveras.

Jag har kört en del HD, även lillsportstern som en kvinnlig bekant har. Jag kan intyga att lillsportstern är den i särklass sämsta mc jag någonsin kört och den borde ärligt talat inte få säljas utan varninglapp om hur farlig den är, väghållning som en full huggorm och det enda som händer när man vrider på rullen är att den ruskar mer.

HD är för bögar som vill klä sig i läder, kramas med andra bears och få prostatamassage(bara HD har "de rätta vibrationerna" ni vet, HD-åkarnas främsta argument). Tjejer som åker HD är det dock en annan klass på, förutom dom korkade wannabesen som köper en lillsportster.
Det var det absolut mest kvalificerade skitsnack jag någonsin läst här på Flashback, och det vill inte säga lite!
Citera
2011-12-19, 08:47
Medlem
snartsomdus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Det var det absolut mest kvalificerade skitsnack jag någonsin läst här på Flashback, och det vill inte säga lite!

Jag kan inte annat än att hålla med dig, jag besvarade inte ens inlägget då det var alldeles för långt, och för mycket dynga att replikera till.

Sen ska det tilläggas att under AMF tiden så hade Harley grava kvalitetsproblem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in