2011-12-05, 17:30
Medlem
Knoppys avatar
De ska som sagt nu utreda om bl.a. BF och COD bryter mot några krigslagar som gäller i verkliga världen.
Finns det inget bättre att lägga pengarna på? Är inte spel något skapat ur fiktion, där man borde kunna göra i princip vad som helst? Som i böcker och filmer, eller ska dessa utredas nästa gång? Varför denna hets mot spel i allmänhet och krigsspel i synnerhet?

Artikeln:

Vad tycker ni?
Citera
2011-12-05, 17:31
Medlem
COUPDETATs avatar
Herregud. Herregud. Jag går och lägger mig nu, gn.
Citera
2011-12-05, 17:38
Medlem
Om de inte efterlevs i verkligheten varför ha krav att spel gör det? Sen bör spel bara efterleva det om de har gått ut och sagt att det ska återspegla en händelse som den är i verkligheten (alltså att lagen efterlevs när den faktiskt efterlevs). Allt annat känns konstigt. Ifall inte spelet gått ut med sådana kommentarer borde de inte spela roll vad spelet innehåller.

Spel är spel och verklighet är verklighet, förstår inte vad de skulle få ut om de spelen efterföljde de lagarna. Kommer det påverka soldaterna eller de civila i fråga
Citera
2011-12-05, 17:41
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Det är bra, tänk er att man kommer som ett ensamkommande flyktingbarn och så får man återuppleva det man flytt från i ett spel som vilket "barn" som hellst sitter och spelar efter att de gjort sina läxor!
Citera
2011-12-05, 17:43
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Det är bra, tänk er att man kommer som ett ensamkommande flyktingbarn och så får man återuppleva det man flytt från i ett spel som vilket "barn" som hellst sitter och spelar efter att de gjort sina läxor!
Man ger ju flyktingbarnen en chans att hämnas, fast denna gången i en fiktiv värld. Ser inga problem med det.
Citera
2011-12-05, 17:44
Medlem
Pastellfisks avatar
Röda Korset är, med många andra ideella organisationer, ett gissel. Det är alltså inte nog med att cheferna tar ut enorma arvoden från skänkta medel utan nu ska man kasta sig in i kvasivetenskaper och säga vad som är rätt och riktigt i virtuella verkligheter?

Skulle vara intressant att se hur många av Röda Korsets medlemmar som tycker det här är en betydelsefull undersökning. Röda Korset verkar gilla att skjuta sig själva i foten och sedan gnälla när medlemsantalet minskar.

Ett tips är att maila Röda korset och fråga varför de genomför den här, enligt mig, enormt onödiga undersökningen.

info@redcross.se
Citera
2011-12-05, 17:46
Medlem
FaderFigurs avatar
Vad är det för värld vi lever i? Nej, Röda Korset kommer inte att få en ynka liten krona mer av mig.
Citera
2011-12-05, 17:51
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Om de inte efterlevs i verkligheten varför ha krav att spel gör det? Sen bör spel bara efterleva det om de har gått ut och sagt att det ska återspegla en händelse som den är i verkligheten (alltså att lagen efterlevs när den faktiskt efterlevs). Allt annat känns konstigt. Ifall inte spelet gått ut med sådana kommentarer borde de inte spela roll vad spelet innehåller.

Spel är spel och verklighet är verklighet, förstår inte vad de skulle få ut om de spelen efterföljde de lagarna. Kommer det påverka soldaterna eller de civila i fråga

Ja men det är precis det jag menar. Det är ungefär som PETAs tarvliga tjafs om att man dödar en råtta etc. Undrar hur mycket pengar röda korset lägger på att undersöka detta. Och om det nu visar sig att spelen bryter mot krigslagar, vad kommer hända?
Citera
2011-12-05, 17:52
Medlem
asdfarns avatar
Hahaha oooo herregud, jag orkade inte ens läsa hela artikeln men vad fan ska dom göra för att stoppa det? Spelar ingen jävla roll hur olagligt det blir folk kommer fortfarande spela spelen.
Citera
2011-12-05, 18:15
Medlem
thestalkerdudes avatar
Vilka jävla idioter dom på Röda Korset är. Har dom inte lärt sig att bara för man torterar folk eller avrättar folk i ett spel är man inte precis sugen av de. Enligt deras tänktesätt så borde jag vara sugen att spränga upp en helt land som i ett DLC i Fallout new vegas. Köra över en massa folk plus spränga upp en massa snutbilar som i Gta IV och använda katter som stötdämpare som i Postal 2.

Vet dom inte skillnaden på verklighet och fiktion? Man spelar för de mesta för att kunna göra saker man vill eller vågar inte göra i de riktiga livet. Men mest av allt, Att underhålla sig själv.

Jag hoppas verkligena att dom drar upp detta i Hagg eller vars fan dom håller denna rättegång och se röda korset face när dom blir utskrattade och kan ej se skillnad på spel och verklighet!

//Thestalkerdude
Citera
2011-12-05, 18:20
Medlem
Flusons avatar
Det är ett spel for fuck sake, vad hjälper det här? varför detta hat mot spel?.... Det måste ju finnas nåt bättre dom kan lägga pengarna på. Usch vilka iq befriade idioter.
Citera
2011-12-05, 20:18
Medlem
Desertwalkers avatar
Haha. Ska man skratta eller gråta?
Kan man inte få igen en slant från röda korset? jag råkade skänka 10 kr en gång och vill ha tillbaka dessa pengar, tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in