2011-12-05, 13:29
Medlem
Halloj, har lite funderingar jag använder mig utav 3leverantör av internet och använder en USB-sticka. jag vill nämligen kunna dela internet från min laptop med detta internet över till mitt xbox360, funkar det? jag har nämligen testat att dela internet och xbobx:et hittar inte mitt internet är dett något speciellt jag ska göra? har även möjligthet att dela med en lankabel till xbox:et

Tack!
Citera
2011-12-05, 14:39
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Nej det går inte via USB men ska fungera med nätverkskabel, har inte provat själv än.

Citat:
Instructions:

Things You'll Need

Ethernet crossover cable
PC running Windows

1
Connect your Xbox 360 to your PC with the Ethernet crossover cable, using the Ethernet ports on each.

2
Go to the Network Setup Wizard in Windows. To do this, click the "Start" button, then "Settings," then "Network Connections." Then click "Create New Connection" in the menu at the left of your screen.

3
Click the "Next" button, then choose "Set up an Advanced Connection." Then choose "Accept Incoming Connections."

4
Choose your Xbox 360 from the list of possible connections that appears.

5
Click the "Properties" button once your Xbox is highlighted. In the options that appear, make sure that the "DCHP" is set to "Auto" and that "Internet Connection Sharing" (ICS) is turned on.

6
Turn off any firewall or virus-protection software that you have running if you have any difficulties getting the Xbox to connect. Certain versions of Windows and third-party protection programs can interfere with the Xbox's Internet connection.

Saxat från: http://www.ehow.com/how_4895269_connect-xbox-pc-router.html
Citera
2011-12-05, 20:21
Medlem
Jag kan dessvärre inte få detta att funka då mitt xbox inte dyker upp på listen över inkomna nätverk, jaag har varken brandvägg eller något som ska kunnat hindra detta, men när jag kopplar ihop datorn och xbox med varandra får xbox:et en ip adress men det visas inte att dem hittar varandra, varken på dator eller xbox, några ideér?

tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in