Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-05, 03:46
Bannlyst
Fråga mig inte varför, jag har 7an förinstallerad i ny dator, XP på CD, flera interna diskar och vill prova XP på en. Enklast verkar vara att koppla ur C-disken etc. Kan det göras utan att öppna datorn?

Locket är förseglat, jag ser inga garantiproblem.

Jag vill inte köra Virtuellt och ny partition blev en blåskärm.
Citera
2011-12-05, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeebald
Fråga mig inte varför, jag har 7an förinstallerad i ny dator, XP på CD, flera interna diskar och vill prova XP på en. Enklast verkar vara att koppla ur C-disken etc. Kan det göras utan att öppna datorn?

Locket är förseglat, jag ser inga garantiproblem.

Jag vill inte köra Virtuellt och ny partition blev en blåskärm.

Du får väl välja vilken hdd du ska installera det på under installationen? Bara låt C vara och installera xp på en annan hdd.
Citera
2011-12-05, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrPothead
Du får väl välja vilken hdd du ska installera det på under installationen? Bara låt C vara och installera xp på en annan hdd.
Kommer aldrig så långt som önskat, nyare datorer visar att det inte går då jag redan har nyare OS, eller visar en blåskärm.
Citera
2011-12-07, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeebald
Kommer aldrig så långt som önskat, nyare datorer visar att det inte går då jag redan har nyare OS, eller visar en blåskärm.
Jaha. Kan tyvärr inte testa själv då jag sitter på en laptop som endast har en hdd.
Citera
2011-12-07, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrPothead
Jaha. Kan tyvärr inte testa själv då jag sitter på en laptop som endast har en hdd.
De flesta verkar ha en disk numera
Citera
2011-12-07, 16:59
Medlem
kinky_Ms avatar
Bara att installera på en annan HD. XP skriver över W7 bootloadern så du måste använda easyBCD för att återställa den. Flera guider finns på nätet.
Citera
2011-12-10, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Bara att installera på en annan HD. XP skriver över W7 bootloadern så du måste använda easyBCD för att återställa den. Flera guider finns på nätet.
XP går inte att ta in med W7 kvar Radera den först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in