Jag visste inte riktigt vad din poäng var, men jag antar att du menar pågående.
Annars hade jag väl velat påpeka att det visst var lägsta köpintresset av guldmynt i USA (?) på 3.5 års tid nu, medan det bara för ett par (tre+?) månader sedan var svenska butiker som gick ut med att de fick eller höll på att få slut på guld (?)
Vilket ju kanske hade tytt på en bubbla då som kanske sprack.
Å andra sidan om intresset nu är så mycket lägre just nu så kanske ändå?
Å tredje sidan vet jag inte hur stort intresset är nu och för 3.5 år sedan relativt det historiska.
Priserna är väl vad de är för tillfället hur som helst.
Jag visste inte riktigt vad din poäng var, men jag antar att du menar pågående.
Annars hade jag väl velat påpeka att det visst var lägsta köpintresset av guldmynt i USA (?) på 3.5 års tid nu, medan det bara för ett par (tre+?) månader sedan var svenska butiker som gick ut med att de fick eller höll på att få slut på guld (?)
Vilket ju kanske hade tytt på en bubbla då som kanske sprack.
Å andra sidan om intresset nu är så mycket lägre just nu så kanske ändå?
Å tredje sidan vet jag inte hur stort intresset är nu och för 3.5 år sedan relativt det historiska.
Priserna är väl vad de är för tillfället hur som helst.
Priset på guld har verkligen stigit på relativt kort tid. Men någon gång har priset nått till sitt tak, och då kan bara en sak väntas, och det är förmodligen någon form ar krasch. Men när det kan ske vet jag inte, men inom en relativt begränsad tid.
Men detta är bara mina tankar runt detta. Tilläggas ska även att jag inte är väldigt kunnig på detta.