2011-12-03, 22:37
Medlem
Blev medlem på match.com för några dagar sedan och har väl inte tagit de på så stort allvar tills igår då en tillsynes väldig trevlig tjej började flörta med mig, jag flörtade givetvis tillbaka och visade att jag var intresserad,
och nu till frågan, hur går jag vidare då jag inte har premium? tänkte på något sätt få reda på hennes facebook men hur?
Citera
2011-12-03, 22:45
Medlem
Luctuss avatar
Du måste vara premium. (Det vet jag eftersom min mormor är medlem och hon kan ju inte ens starta en dator så jag fick fixa hennes acc )

Jag tror inte det kostar så mycket med premium..

Edit:1 månad kostar 299kr so go for it! Kan ju va värt det
Citera
2011-12-03, 22:52
Medlem
Avaktivera skiten, det kan vara scam(de vill säga fake/eller reklam skit). Eller bli medlem och utsätt dig i en situation där du har 10% chans att du kommer bli glad av det. Stor chans att du kommer bli besviken bland annat av att du är för feg för att ragga på riktigt eller du betalar 200spän + blir besviken.
Men om du VERKLIGEN då menar jag verkligen mer än något annat vill kontakta den tjejen utan att bli medlem, ring polisen och anklaga henne för något (Du har ju bild) så ses ni på rätten, så bygger du upp därifrån.
did i went of tipic again??
Citera
2011-12-04, 01:51
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Nätdejtingvärlden är rätt hård och du gör bäst i att ta "en flirt" med en nypa salt. Dessa skickas hela tiden. Jag är inte ute efter att göra dig besviken men så är det. När tjejerna börjar skriva meddelanden till dig - då är det en annan femma för det kräver en helt annan nivå av engagemang. Det är inte osannolikt att hon som skickade flirten har glömt det/dig dagen efter. Det måste såklart inte vara så illa, men det är inte värt att starta en detektivinsats över .

Hursomhelst: skall du vara på match bör du betala. Det är poängen med den sidan. Vill du inte betala föreslår jag happypancake. Lycka till med dejtandet!
Citera
2011-12-04, 02:07
Medlem
Viktor.Sanders avatar
Använd http://www.happypancake.com/ istället, helt gratis.
Citera
2011-12-04, 10:22
Medlem
Agamantums avatar
Match.com har börjat med samma skit som skojarsidan firstdate.

Det skickas ett par flirtar till killar som inte är premium ofta från kvinnor i samma liga som en själv (dvs 7-9). Sedan när du är premium ska du se att dessa flirtar försvinner, alternativt endast kommer från tjejer som är 3-5or.

Jag skulle tro att match.com håller på att gå ner sig. Dvs kommer bli mindre och mindre medlemmar där. Så drar de till desperata scamåtgärder.

En annan scam de började med 2010 var att de sparar ditt VISA-kortsnummer(!) och drar automatiskt pengar efter att du köpt ett abonnemang. Ett i grunden brottsligt förfarande.

Köpte 2010 ett abonnemang på match, några dagar efter tiden gick så in drog de pengar från mitt VISA. Det är som om man går till Ica, köper mjölk och sen drar Ica pengar nästa dag också. Så när man påtalar det att man inte köpt en mjölk så säger de, ja men du kunde gått in och tagit mjölken om du ville.

Som sagt, den sidan kommer nog gå på dekis så småningom. Men inte så konstigt, de kan inte leverera det man vill ha; tjej i runt samma liga som en själv.
Senast redigerad av Agamantum 2011-12-04 kl. 10:29.
Citera
2011-12-04, 11:33
Bannlyst
Bli medlem på happypancake.com istäället. Där finns nästan enbart svenska kvinnor/tjejer. Medelåldern på kvinnorna är dock enligt mig hög...runt 30-35. Eftersom jag gillar utländska tjejer blev det dock en besvikelse alla är blondiner och ser likadana ut
Citera
2011-12-04, 11:56
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
Bli medlem på happypancake.com istäället. Där finns nästan enbart svenska kvinnor/tjejer. Medelåldern på kvinnorna är dock enligt mig hög...runt 30-35. Eftersom jag gillar utländska tjejer blev det dock en besvikelse alla är blondiner och ser likadana ut
Tjejerna på HP är skabb till 95 %. Resterande 5 % blir dränkta av mail. De tror vidare att eftersom de blir dränkta av mail så är de mer värda än likvärdig kille. Något som inte är så i real life.
Citera
2011-12-04, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Tjejerna på HP är skabb till 95 %. Resterande 5 % blir dränkta av mail. De tror vidare att eftersom de blir dränkta av mail så är de mer värda än likvärdig kille. Något som inte är så i real life.

Hehe jag förstår vad du menar =)

Jag brukar ge tips till tjejer som saknar självförtroende: "Har du dåligt självförtroende ? Bli medlem på happypancake och du kommer att lämna lägenheten med det bästa självförtroendet ever efter att ha loggat ut från sidan." varenda tjej på sidan tror att de är guds gåva till alla män och de ser mest ut som vilken annan tjej som helst som man ser ute på stan
Citera
2011-12-07, 19:00
Medlem
Bli aldrig medlem på match.com, de snor pengar från ditt konto om man blir medlem en gång. Köper man 1 månadsprenumeration verkar det som man får betala en livstid varje månad. Jag var tvungen att spärra mitt kort, de slutade aldrig dra pengar trots att jag avslutat prenumerationen flera ggr... trodde att jag bara betalade för en månad sen aldrig mer, men så var det tydligen inte, det stod nånstans i det finstilta att man registrerade sig för automatiskt förnyelse varje månad också, som är jättesvår att avsluta.

Jag ringde banken, verka som de fått många samtal angående match.com

http://www.rejta.se/omdome/352354/Match.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in