Hej, kära Flashback, snälla hjälp en n00b i nöd.
Min dator - HP Laptop, Windows Vista - har den senaste veckan fått för sig att med jämna mellanrum med en pop-up i verktygsfältet informera mig om att "Den här USB-enheten kan köras snabbare om du ansluter den till en höghastighets-USB-port. Klicka här om du vill se en lista över tillgängliga portar", trots att inga USB-enheter är anslutna.
När jag klickar på rutan får jag upp "USB-enhet (sammansatt) kan fungera snabbare om den ansluts till en höghastighetsport." och en lista på 10 tillgängliga portar i USB Root Hub. Datorn rekommenderar att jag ska "koppla bort USB-enhet (sammansatt) från dess aktuella port och anslut sedan enheten till en port i ett nav som visas med fet stil", alltså Root Huben.
Det vore väl lätt att ignorera, om den inte bestämde sig för att informera mig ungefär var tionde sekund i ett par timmars tid.

Jag har klickat ur rutan "Berätta om den här enheten kan fungera snabbare", men det skiter den högaktningsfullt i.
Jag hittar USB-enhet (sammansatt) i Enhetshanteraren, men ingen info om vad det är, vad den hör till eller hur jag byter port (om det nu är vad som krävs för att datorjäveln ska bli nöjd). Så - ingen ansluten USB-enhet. Gissar att det handlar om kanske den inbyggda webbkameran eller dylikt? Hur GÖR jag?