2011-12-03, 10:27
Medlem
jj830131s avatar
Surfade runt lite bland alla smarta kommentarer på Aftonbladet's artiklar och slogs av hur dumma saker folk skriver.

Ett exempel

Printscreen: http://imgh.us/ab.png
Orginaltråd: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article14024846.ab

Citat:
Hawal Kareem · C.E.O på S management
jag heter hawkaren å ja hatar premer lege korrupt system olje miljädärer osv forza serie A!!
Svar · · för 13 timmar sedan
Vad sa han sa han?

Citat:
Magnus Borg · Toppkommentator
Jens Bengan Nilsson Jag tror han föredrar Seria A för att det är lättare att stava till än "preme lege"
Svar · · för ungefär en timme sedan

Jo tycks ju vara bra mycket lättare att stava till!

Lämna gärna fler exempel som ni hittat på den höga diskussions klass det är bland FB folket på AB.
Citera
2011-12-03, 10:46
Medlem
Mr.Maazes avatar
Bara kolla valfri artikel så är där alltid någon idiot som skriver. Något jag har märkt är däremot att man inte kan skriva på snyftartiklar. T.ex. de två barnen från Eritrea som sklle utvisas till Italien. Varför är det så?
Citera
2011-12-03, 10:57
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze
Bara kolla valfri artikel så är där alltid någon idiot som skriver. Något jag har märkt är däremot att man inte kan skriva på snyftartiklar. T.ex. de två barnen från Eritrea som sklle utvisas till Italien. Varför är det så?

För att aftonhoran är medvetna om åsikterna folk har. De vill inte att fler ska kunna ta del av dessa personers åsikter
Citera
2011-12-03, 11:17
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Maaze

För att aftonhoran vet att nästan ingen bryr sig om det.
Citera
2011-12-03, 12:39
Medlem
karlolof89s avatar
Det är väl mest WT, blattar och rödnissar som kommenterar. Det är ju klart man får se mycket roliga kommentarer. Det är ju även fjortisar som skriver haha.

OT: kolla på Aftonbladets mobilsida och scrolla ner på dagens fråga.
http://mobil.aftonbladet.se/

EDIT: rösta för fasiken
Senast redigerad av karlolof89 2011-12-03 kl. 13:35.
Citera
2011-12-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jj830131
Surfade runt lite bland alla smarta kommentarer på Aftonbladet's artiklar och slogs av hur dumma saker folk skriver.

Lämna gärna fler exempel som ni hittat på den höga diskussions klass det är bland FB folket på AB.
Nog för att jag håller med dig, men kasta inte sten i glashus. Vi använder inte apostrofer för ägandeform i Sverige, och vi särskriver inte i onödan.
Citera
2011-12-03, 13:37
Medlem
jj830131s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Nog för att jag håller med dig, men kasta inte sten i glashus. Vi använder inte apostrofer för ägandeform i Sverige, och vi särskriver inte i onödan.

Sant, det var inkorrekt gjort av mig.

Dock så handlar inte min tråd om stavfel i den meningen utan snarare om hur och vad människor egentligen skriver.
Tycks vara en fantastisk nivå oavsett vilken artikel man läser.
Att jag citerade killens "Seria A" var ju endast pga det var bara var för roligt i sammanhanget.

Ingen som hittat något spännande?
Citera
2011-12-03, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jj830131
Sant, det var inkorrekt gjort av mig.

Dock så handlar inte min tråd om stavfel i den meningen utan snarare om hur och vad människor egentligen skriver.
Tycks vara en fantastisk nivå oavsett vilken artikel man läser.
Att jag citerade killens "Seria A" var ju endast pga det var bara var för roligt i sammanhanget.

Ingen som hittat något spännande?
Ah, då missförstod jag lite

Dumma saker ser man väl iof dagligen. Har du kikat på www.avigsidan.com?
Citera
2011-12-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
Det är väl mest WT, blattar och rödnissar som kommenterar. Det är ju klart man får se mycket roliga kommentarer. Det är ju även fjortisar som skriver haha.

OT: kolla på Aftonbladets mobilsida och scrolla ner på dagens fråga.
http://mobil.aftonbladet.se/

EDIT: rösta för fasiken

Haha SD blir riksdagens näst största parti tydligen!
Sverige kanske kan räddas trots allt...
Citera
2011-12-03, 16:07
Medlem
CatFishBillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abrax
Haha SD blir riksdagens näst största parti tydligen!
Sverige kanske kan räddas trots allt...
Har dom tagit bort ( antar att det var röstningen)? Sitter på mobilen men länken funkar inte
Citera
2011-12-03, 18:14
Medlem
pingu-walters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
För att aftonhoran vet att nästan ingen bryr sig om det.
Det tror jag också är orsaken.

OnT: Den här kommentaren lät lagom intelligent:
Den här var fint stavad:
Senast redigerad av pingu-walter 2011-12-03 kl. 18:16.
Citera
2011-12-03, 19:33
Medlem
lndridColds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingu-walter

OnT: Den här kommentaren lät lagom intelligent:

Haha, vred mig fan i skratt när jag läste det. Synd att det var så få kommentarer, vill se fler hawalbawalmuwals..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in