2011-12-03, 07:10
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=BP1H67OK_cM

Filmade in detta så ni ser vad problemet är.
Styr jag höger så styrs det åt vänster och vise versa.
Jag har köpt ny motionplus och nunchuck.
Jag har provat byta plats på sensorbaren.
Jag har provat byta plats på wiiet, haft den hemma hos en polare men samma sak där.
Vad beror detta på?

Ibland funkar det som vanligt, men så plötsligt så blir detta fel, och som ni märker går det ej att kalibrera bort genom att lägga ner handkontrollen ett tag.
Citera
2011-12-03, 07:22
Medlem
MrBraxs avatar
Var såhär konstant med en MP jag köpte från kina, förståeligt men ändå.
Har en riktig också men tycker ändå att deras system är värdelöst. Bara en gimmick från Nintendo

Men det kan väl bara vara en felaktig enhet? Du har inte prövat lämna in den på garanti?
Citera
2011-12-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Var såhär konstant med en MP jag köpte från kina, förståeligt men ändå.
Har en riktig också men tycker ändå att deras system är värdelöst. Bara en gimmick från Nintendo

Men det kan väl bara vara en felaktig enhet? Du har inte prövat lämna in den på garanti?

Den är både chippad med Wii key fusion och softmoddad med senaste firmware.
Köpte den för 1000kr på mediamarkt, tror inte riktigt att den går på garantin då.

Värt att nämna är att wii motion plus funkar bra så länge man inte spelar spel med nunchucken kopplad.
Alltså blir nya zelda ett pain in the ass. Har naturligtvis provat byta ut nunchucken vilket gjorde den bättre sensetiv, men nu återstår "reverse" problemet.
Citera
2011-12-03, 20:25
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Den är både chippad med Wii key fusion och softmoddad med senaste firmware.
Köpte den för 1000kr på mediamarkt, tror inte riktigt att den går på garantin då.

Värt att nämna är att wii motion plus funkar bra så länge man inte spelar spel med nunchucken kopplad.
Alltså blir nya zelda ett pain in the ass. Har naturligtvis provat byta ut nunchucken vilket gjorde den bättre sensetiv, men nu återstår "reverse" problemet.

Menade MP-enheten annars. Kinakopian jag köpte hade reversed på alla håll.
Citera
2011-12-04, 00:26
Medlem
Jag köpte en motionplus på tradera för 70kr från kina. Trodde detta var problemet först så köpte en ny orginal i butik, en sådan med inbyggd motionplus. Men det är precis samma problem med den.

http://techforums.nintendo.com/message/14041 checkade denna tråd, verkar som andra ej löst problemet heller.
Citera
2011-12-04, 00:36
Medlem
qrizzes avatar
Du ska kunna ställa in ifall du är vänster eller högerhänt. Testat att ställa in detta?

Sådär är det iaf inte för mig. Fungerar finfint
Citera
2011-12-04, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Du ska kunna ställa in ifall du är vänster eller högerhänt. Testat att ställa in detta?

Sådär är det iaf inte för mig. Fungerar finfint

Okej, men det är samma fel i Zelda skyward sword just nu när man skall flyga med fågeln och beetle saken.
Däremot är det inte konstant fel håll på zelda utan det är mer irriterande att då man håller på flyga så tvärt ändrar det håll och gör det svårare att styra.
Börjar mer och mer tycka att Nintendos hårdvaror är totalt värdelöst.
Spelen klagar jag inte på.
Senast redigerad av lonian 2011-12-04 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in