Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Jag var ute nyss, bla på krogen, hos en bekants hemmafest och lite annat. En sak som slog mig är hur folk flippar ur så fort de dricker. Nu snackar jag inte om att man knappt kan gå när man är full, utan hur folk beter sig i allmänhet. Så fort lite alkohol kommer in i bilden ska det börja skrikas, bråkas och allmänt tjabbel. Vafan är det som rättfärdigar att man beter sig som en apa i djungeln bara för att man har fått i sig öl? När jag blir berusad går jag inte ut på gatorna för att skrika och ha mig. Jag kan kontrollera mig själv. Visst blir jag mer social och sannolikt snackar jag en massa skit men aldrig i livet att jag börjar leka tarzan, skrika orelevanta saker och dansar disco.
Jag förstår inte detta betende. Ni som inte kan kontrollera er själva, har ni ett behov av att hävda er?
Är jävla jobbigt när de flesta människor genomgår någon form av personlighetsförändring så fort alkohol påverkar deras hjärna..
Som tur är det så att man inte kan skylla på alkoholen utan mera se det som en nyckel till folks personligheter. Det finns alltid där, men kommer fram i dagern under rusets inverkan..
Det fanns något riktigt gammalt ordspråk för kvinnor som gick ungefär "Innan du gifter dig med en man, så ska man supa honom full och se vilken typ av människa det är"
Alla blir annorlunda i fyllan, men en del tappar helt koncepterna och borde för sitt eget bästa vara helnykterister..
.