2011-12-03, 03:51
Bannlyst
Jag var ute nyss, bla på krogen, hos en bekants hemmafest och lite annat. En sak som slog mig är hur folk flippar ur så fort de dricker. Nu snackar jag inte om att man knappt kan gå när man är full, utan hur folk beter sig i allmänhet. Så fort lite alkohol kommer in i bilden ska det börja skrikas, bråkas och allmänt tjabbel. Vafan är det som rättfärdigar att man beter sig som en apa i djungeln bara för att man har fått i sig öl? När jag blir berusad går jag inte ut på gatorna för att skrika och ha mig. Jag kan kontrollera mig själv. Visst blir jag mer social och sannolikt snackar jag en massa skit men aldrig i livet att jag börjar leka tarzan, skrika orelevanta saker och dansar disco.

Jag förstår inte detta betende. Ni som inte kan kontrollera er själva, har ni ett behov av att hävda er?
Citera
2011-12-03, 04:02
Medlem
Judeschweins avatar
Är väl mycket mognad som det handlar om men jag vet inte riktigt. Vissa människor kan helt enkelt inte dricka och så är det bara.
Jag insåg detta och valde att gå vidare med mitt liv. Bor för övrigt granne med en krog och tro mig, jag har ställt mig samma fråga i åratal.
Citera
2011-12-03, 04:16
Avslutad
Omdömet försvinner helt för vissa. Den finaste människan kan bli en riktig fitta full. Fenomenet är säkert genetiskt. Sen håller jag även med Judeschwein angående mognad.
Citera
2011-12-03, 04:18
Medlem
maarbles avatar
Nu har jag dock en del alkohol i kroppen så ursäkta felstavningar.

Tror att det beror från person till person, var nyss och åt på burgerking, 2 snubbar började bråka om vem som stod först i kön, så sjukt omoget förstår ärligt talat inte grejen. Dom var 25 plus båda två, borde man inte mognat vid denna åldern eller finns det personer som aldrig inser detta?
Citera
2011-12-03, 04:59
Medlem
Razputins avatar
Mognad och mängd alkohol tror jag går hand i hand. Kontroll är ju viktigt.

Palla folk som ska gå runt och tro att dom är värsta tarzan och ska boxas ut på dansgolvet för att visa att han har testostron i överflöd...
Citera
2011-12-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Jag var ute nyss, bla på krogen, hos en bekants hemmafest och lite annat. En sak som slog mig är hur folk flippar ur så fort de dricker. Nu snackar jag inte om att man knappt kan gå när man är full, utan hur folk beter sig i allmänhet. Så fort lite alkohol kommer in i bilden ska det börja skrikas, bråkas och allmänt tjabbel. Vafan är det som rättfärdigar att man beter sig som en apa i djungeln bara för att man har fått i sig öl? När jag blir berusad går jag inte ut på gatorna för att skrika och ha mig. Jag kan kontrollera mig själv. Visst blir jag mer social och sannolikt snackar jag en massa skit men aldrig i livet att jag börjar leka tarzan, skrika orelevanta saker och dansar disco.

Jag förstår inte detta betende. Ni som inte kan kontrollera er själva, har ni ett behov av att hävda er?

Är jävla jobbigt när de flesta människor genomgår någon form av personlighetsförändring så fort alkohol påverkar deras hjärna..

Som tur är det så att man inte kan skylla på alkoholen utan mera se det som en nyckel till folks personligheter. Det finns alltid där, men kommer fram i dagern under rusets inverkan..

Det fanns något riktigt gammalt ordspråk för kvinnor som gick ungefär "Innan du gifter dig med en man, så ska man supa honom full och se vilken typ av människa det är"

Alla blir annorlunda i fyllan, men en del tappar helt koncepterna och borde för sitt eget bästa vara helnykterister..

.
Citera
2011-12-03, 09:03
Medlem
Fylla är inget annat en frivillig idioti.

Folk hanterar alkohol olika. Men av någon anledning verkar inte mycket alkohol och testosteron gå så bra ihop.
Citera
2011-12-03, 11:38
Bannlyst
Det kallas dåligt ölsinne, det finns vissa personer som inte klarar av att dricka, tyvärr har dom själv inte insett detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in