2005-01-06, 17:02
Medlem
La Chasses avatar
Inspirerad av tråden http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=124650, som utmynnade i konsten att träna sitt sköte, skapar jag nu denna tråd.

Det här med knipövningar/bäckenbottenträning verkar vara en hel vetenskap, tekniken ska övas fram, de rätta musklerna måste jobba o.s.v. Så här kan det se ut om man förkovrar sig i ämnet:

Knipövningar är detsamma som bäckenbottenträning och syftar till att stärka musklerna i bäckenbotten.

Principen är att man dels ska öva upp snabbheten och styrkan i muskulaturen genom att knipa och lyfta upp bäckenbotten ett par sekunder så mycket man kan och sen slappna av lika länge och fortsätta så under någon till några minuter. Uthålligheten tränas genom att knipa och lyfta upp bäckenbotten under 20-30 sekunder, men inte lika kraftfullt, och sen slappna av lika länge ett par gånger. Det är bra om man kan träna ett par gånger om dagen.

Det är viktigt att rätt muskler används. Man kan prova att knipa med ett finger i slidan, man ska då känna knipet runt fingret, helst också att bäckenbotten lyfts. När man behärskar detta kan man gå vidare och försöka ”lyfta” bäckenbotten precis innan man hostar, hoppar, eller lyfter tungt. Det finns inspelade band med information och råd om träning att köpa på apoteken.

Ja, som ni förstår kräver denna konst lika mycket målmedvetenhet, talang och vinnarskalle som vilken annan avancerad sport som helst.

Mina frågor är: Kniper man analen så att fittan på så vis späns automatiskt?
Eller spänner man invärtes, någonstans i främre delen av magen?

Jag blir tacksam om någon rutinerad skötestyglare kan bryta in med expertis.
Citera
2005-01-06, 22:37
Medlem
La Chasses avatar
Det var då självaste fan ..! Över 80 tittar och inte en bokstav så långt ögat når!

Ja, det står helt klart tydligt att de allra flesta går runt och halvfattar hur knipövningar egentligen går till.

Ska jag behöva fråga min egen ömma moder! VA?! Tycker ni det?!!
Citera
2005-01-06, 22:41
Medlem
LadyTieras avatar
inte med stjärten, det blir en annan muskel...med framdelen av magen som du säger *prövade nyss*, kniper man av kisstrålen kan man hitta den.
Citera
2005-01-06, 23:06
Medlem
La Chasses avatar
Åååh! Gud så rart! Äntligen! Ett stort tack, Tiera!

Jag trodde att det var något som jag, som kille, kunde luska ut genom att spänna lite här och var under midjan, med det gick ju inget vidare. Jag är i alla fall glad att jag är en av få killar som kan redogöra för hur bäckenbottenträning går till. Tror du man kan få något gratis på det?

Tillägg: Det finns ju fler sätt att spela fiol! Är det någon som sitter på en annan teknik vill jag gärna höra. Kanske sitter just Du på en revolutionerande teknik?!
Citera
2005-01-07, 00:10
Medlem
Själv kan jag "kontrollera" små rörelser i kuken, alltså få den att "gunga" lite. Fast det kanske alla grabbar kan??
Citera
2005-01-07, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Chasse
Åååh! Gud så rart! Äntligen! Ett stort tack, Tiera!

Jag trodde att det var något som jag, som kille, kunde luska ut genom att spänna lite här och var under midjan, med det gick ju inget vidare. Jag är i alla fall glad att jag är en av få killar som kan redogöra för hur bäckenbottenträning går till. Tror du man kan få något gratis på det?

Tillägg: Det finns ju fler sätt att spela fiol! Är det någon som sitter på en annan teknik vill jag gärna höra. Kanske sitter just Du på en revolutionerande teknik?!

Jag tycker att LadyTieras förklaring va bra. Kanske svårt att föreställa sig för en kille kanske. Men när man kniper kissblåsan så spänns muskeln automatiskt. De flesta tjejer vet nog vad jag pratar om.
Om man är duktig på tekniken och gör det (snabbt) på rätt sätt kan man få en orgasm utan stimulera sig på annat/fler sätt.
Citera
2005-01-07, 01:32
Medlem
alvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha
Själv kan jag "kontrollera" små rörelser i kuken, alltså få den att "gunga" lite. Fast det kanske alla grabbar kan??

Jag vet heller inte om alla kan, men jag kan det iaf. Dåligt insatt i hur andras kukar fungerar

Men när jag gör det så blir det ju så för att man använder musklerna på något sätt och pumpar in blod i kuken.
Citera
2005-01-07, 05:05
Medlem
La Chasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha

Citat:
Ursprungligen postat av alver
Jag vet heller inte om alla kan, men jag kan det iaf. Dåligt insatt i hur andras kukar fungerar

Men när jag gör det så blir det ju så för att man använder musklerna på något sätt och pumpar in blod i kuken.
Alla killar kan nog göra det om de har lite blod i den. Med det menar jag att man måste ha några få procents erektion, en jätteliten början till stånd. Men om ni menar att ni kan röra på kuken när den hänger som en jävla filé är det nog många färre som kan, kanske bara ni.
Citera
2005-01-07, 07:07
Medlem
jo små rörelser även utan begynnande stånd, men mycket mindre. det känns lite som man använder muskler som drar ihop muskler runt kuken, och häcken.

Citat:
Ursprungligen postat av La Chasse
Alla killar kan nog göra det om de har lite blod i den. Med det menar jag att man måste ha några få procents erektion, en jätteliten början till stånd. Men om ni menar att ni kan röra på kuken när den hänger som en jävla filé är det nog många färre som kan, kanske bara ni.
Citera
2005-01-07, 10:20
Medlem
Dexters avatar
Läste häromdagen på ett annat forum att även killar ska träna upp muskler i underlivet, detta för att kunna kontrollera sin utlösning. Vet inte om det stämmer, men här kommer inlägget i sin helhet:

Citat:
min man hade samma problem tills vi pratade om det... han grät och blev sårad men vi pratade och pratade. Vi letade tillsammans fram fakta om detta och han började göra nått som heter PC-övningar. Han ska spänna några muskler och träna upp dem för att sen med hjälp av dem kunna hålla tillbaka utlösningen lättare.
Det har hjälpt oss en massa, samt att vi pratat.
Från 3 sekunder är vi uppe i ca 5 minuter så till och med jag hinner få min orgasm Lycka till!!!
Citera
2005-01-07, 11:33
Bannlyst
Den musklen som man kan spänna som påverkar dicken, har ni märkt hur man inte kan spänna den under längre tider än 1 sek? Går bara inte
Citera
2005-01-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logistik
Den musklen som man kan spänna som påverkar dicken, har ni märkt hur man inte kan spänna den under längre tider än 1 sek? Går bara inte

Har upptäckt det också hur jävla trist som helst
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in