2011-12-02, 20:40
Medlem
Turkfans avatar
Fick just ett SMS från min hyresvärd där det står att hon vill att jag ska sluta röka i lägenheten, och att hon vet att jag inte bara röker tobak.

Borde jag vara orolig? Det som röks hemma hos mig är rökmixar, det vill säga inget olagligt, men ändå.
Citera
2011-12-02, 20:47
Medlem
Tandborstes avatar
Det din hyresvärd vill är väl att du ska ge fan i att besudla hela lägenheten med rök.
Hyresvärden vill troligtvis inte behöva renovera lägenheten när/om du flyttar.

Röker inte själv men har flyttat in i lägenheter där folk har rökt, det är fan ingen trevlig syn.
Citera
2011-12-02, 20:52
Medlem
lackliciouss avatar
är det på grund av att ni skrattar sönder er när ni röker spice eller att det luktar konstigt?
om det är doften h*n klagar på så erkänn att du rökt cigg eller handrullade cigaretter och haft rökelser tända för att få bort tobaksdoften
Citera
2011-12-02, 20:58
Medlem
Lejdbanans avatar
Vadå får man inte röka tobak inomhus om man bor i hyreslägenhet? Det gör ju ca 50% av alla rökare skulle jag gissa på.
Citera
2011-12-02, 20:59
Medlem
auto607989s avatar
Är det nått allergifritt boende du bor eller?
Annars ska hon fullständigt skita i om du röker oavsett vad du nu röker.
Skulle lägenheten bli så inrökt att den måste renoveras när du flyttar får du ju självklart stå för detta.

mvh
Citera
2011-12-02, 21:35
Medlem
Turkfans avatar
Alltså, är väl lukten som är problemet. Jag vet ärligt talat inte bestämmelserna runt rökning i hyreslägenheter. Tror inte det är att vi sitter och gapskriker, visst har det varit livat typ när man har trippat, men inte så huset skakat.

Edit: Kan inte hitta någonting i hyresavtalet som förbjuder rökning innomhus. Jag brukar oftast vara en person som inte vill ha konflikter, men ska jag vara en fitta och bara säga "Jag röker inne om jag vill!"?

Vill ju liksom inte bli vräkt.
Senast redigerad av Turkfan 2011-12-02 kl. 21:40.
Citera
2011-12-02, 21:50
Medlem
acerblazerlols avatar
jag tror inte din hyresvärd uppskattar pissgula väggar / nedbränt hus..
Citera
2011-12-02, 21:55
Medlem
auto607989s avatar
MAn kan inte bli vräkt bara för att man röker.... In på hyresrättsföreningen och kolla.

mvh
Citera
2011-12-02, 22:28
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
MAn kan inte bli vräkt bara för att man röker.... In på hyresrättsföreningen och kolla.

mvh

Det beror på vad parterna har kommit överens om och vad som står i kontraktet.

TS behöver knappast vara särskilt orolig eftersom h*n fick ett sms av hyresvärden och inte påhälsning av farbror blå (Oavsett vad som än rökts.)...
Senast redigerad av Allaballawalla 2011-12-02 kl. 22:31.
Citera
2011-12-02, 22:39
Medlem
Turkfans avatar
Nä, sitter inte och oroar mig för snuten, är väl mer att min hyresvärd är lack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in