2002-11-04, 11:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Bläckfiskarna tror jag är det enda djuret som har hjärna nog att ta över jorden.

Eftersom människan bara har utforskat 0.0001 % av världshaven så kan de faktiskt ha ett rike där nere.
Jag tror de kommunicerar med hajarna, att hajarna är deras medhjälpare.
Att t.ex hajarna dödar människor på bläckfiskarnas order.

Vad tror ni om den teorin?
2002-11-04, 11:46
äldre konto (old)
Ej medlem
ja det var en intresant tanke
borde skriva till vetenskapens värld och fråga
2002-11-12, 13:04
äldre konto (old)
Ej medlem
finns det egentligen några som helst vettiga vetenskapliga belägg för att det inte skulle kunna finnas "intelligent" liv nere i världshaven någonstans. Med tanke på att människan bara har utforskat en så liten del av haven så har vi ju ingen aning om vad som finns där...

Jag litar bara på saker som jag själv fått uppleva...
2002-11-14, 19:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Bläckfiskarna - Kan de ta över jorden?

Citat:
Ursprungligen postat av m0
Bläckfiskarna tror jag är det enda djuret som har hjärna nog att ta över jorden.

Eftersom människan bara har utforskat 0.0001 % av världshaven så kan de faktiskt ha ett rike där nere.
Jag tror de kommunicerar med hajarna, att hajarna är deras medhjälpare.
Att t.ex hajarna dödar människor på bläckfiskarnas order.

hahahah, hoppas att du skrev detta under en LSD tripp
2002-11-14, 19:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drott
finns det egentligen några som helst vettiga vetenskapliga belägg för att det inte skulle kunna finnas "intelligent" liv nere i världshaven någonstans. Med tanke på att människan bara har utforskat en så liten del av haven så har vi ju ingen aning om vad som finns där...

Jag litar bara på saker som jag själv fått uppleva...

Då måste vi först veta vad som kan klassas som intellegent liv.
Om du tror att det finns varelser som är lika smarta som oss där nere så är du nogg ute och cyklar..
Och du litar bara på saker du själv har upplevt
så du tror att jorden är platt då
2002-11-14, 19:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Bläckfiskarna - Kan de ta över jorden?

Citat:
Ursprungligen postat av m0

Jag älskar den Utveckla den gärna lite.
2011-02-15, 06:51
Medlem
Jerka^s avatar
Hade det bara handlat om bläckfiskarna hade jag möjligtvis kunnat tänka mig det. De har stora hjärnor, är mycket intelligenta och har antagligen en bra finmotorik i alla sina armar att bygga saker med. Hajarna däremot är dumma som spån. Det enda de gör är att simma omkring och äta. Hajar attackerar bara människor för att de inte inser att de inte är sälar.
2011-02-15, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Hade det bara handlat om bläckfiskarna hade jag möjligtvis kunnat tänka mig det. De har stora hjärnor, är mycket intelligenta och har antagligen en bra finmotorik i alla sina armar att bygga saker med. Hajarna däremot är dumma som spån. Det enda de gör är att simma omkring och äta. Hajar attackerar bara människor för att de inte inser att de inte är sälar.

Hajar har ett oerhört bra luktsinne. Om det är intelligent eller inte vet jag inte.
2011-02-15, 11:49
Medlem
woormwoods avatar
du har glömt bläckfiskarnas fiende delfinen
2011-02-15, 12:24
Medlem
Fris avatar
Jag tror mer på Douglas Adams teori om att mössen genomför en rad avancerade experiment på människor (men lurar oss att tro att det är tvärtom).
2011-02-15, 15:40
Medlem
Tocadiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Hajarna däremot är dumma som spån. Det enda de gör är att simma omkring och äta. Hajar attackerar bara människor för att de inte inser att de inte är sälar.

Äldsta hajfossilen man har hittat är ca 400 miljoner år gammalt. Så fulländad att den har vart i topp av näringskedjan och tvingat arter under sig till en ständig evolution sen dess.
Ganska bra för ett korkat djur. Hajen är värd all respekt!

Bög.
2011-02-15, 15:52
Medlem
Offsures avatar
Jag låser den här. Det är trots allt en åtta år gammal, ganska oseriös tråd.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in