2011-12-01, 23:51
  #61
Medlem
Hombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heahealol
En annan sak att tänka på är att du ej ska ha svart kostym då dessa är reserverade till begravningar (traditionsenligt).

Jag hoppas att du skojar. Annars är det det mest korkade inlägget i denna tråd.
Citera
2011-12-01, 23:52
  #62
Medlem
Fictionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deal27
Det är som många skriver här,ska man gå ut med kostym så gäller det att man har pondus och vet att man passar i det och tvekar man på det så kan det lätt gå fel (se dumt ut).Jag ska själva gå ut på krogen imorgon och ha på mig en underbar vit skjorta med svart slips.Pondusen är alltid med mig

Skjorta och slips går alltid hem! =)
Citera
2011-12-02, 00:03
  #63
Medlem
Tramlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Snygg och VASS kostym funkar faktiskt på de flesta ställen.

Kontors-kostym=beige

Kostym+jeans=beige, värsta varianten.

Köp en riktigt snygg en, förminska inte intrycket med jeans och skit, det ser inte uppklätt ut- det ser tråkigt ut. Ger direkt-från-jobbet-vibbar.

http://shop.tigerofsweden.com/se/item/T41861002/?partner=5322&t_type=src&t_type=cat

Funkar på ett fint ställe som den är, med upprullade ben, bakåtlutad hatt, 60-talsdoja intar du coola rockstället, med en liten slips får du lönepåök och friar till flickvännen. Lagom neutral och användbar utan att vara tråkig

Gillar att du länkade kostymen som jag köpte i helgen! Fast mörkblå dårå!

Och förövrigt kan man självklart ha kostym ute om man vet hur man bär den!
Citera
2011-12-02, 00:09
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
http://www.stayhard.se/ProdImages/fdc22220-041a-4471-81e8-d1cffa07888e.jpg
Fest kavaj

what! riktigt snygg. vart finns den att köpa?

OnT: Jag tror att fullsuit inte riktigt passar ute på krogen/dansgolvet etc... Det beror ju helt klart hur gammal man är osv. Men kanske ett par snygga jeans (ljusa kanske?), Svart snygg T-shirt (det skall vara en snygg jävla svart tshirt, ingen jävla b tshirt) och till sist en snygg svart kavaj..


Svart på svart blir skitsnyggt tro mig!
__________________
Senast redigerad av Simpeel 2011-12-02 kl. 00:11.
Citera
2011-12-02, 00:20
  #65
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hombo
Jag hoppas att du skojar. Annars är det det mest korkade inlägget i denna tråd.

Traditionellt är svart kostym något man enbart bär på begravningar. Det är sant, det är du som framstår som dum. Visserligen är det modernt att bära svart kostym nu för tiden, men det betyder ju inte att man måste framstå som helst stillös och bära den vid andra tillfällen än begravning.
Citera
2011-12-02, 00:20
  #66
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grooblle
Kan du länka till själva plagget?
Citat:
Ursprungligen postat av Simpeel
what! riktigt snygg. vart finns den att köpa?

OnT: Jag tror att fullsuit inte riktigt passar ute på krogen/dansgolvet etc... Det beror ju helt klart hur gammal man är osv. Men kanske ett par snygga jeans (ljusa kanske?), Svart snygg T-shirt (det skall vara en snygg jävla svart tshirt, ingen jävla b tshirt) och till sist en snygg svart kavaj..


Svart på svart blir skitsnyggt tro mig!
Märket heter Morris och plagget kostar cirka 2,5.
Citera
2011-12-02, 00:22
  #67
Medlem
svulles avatar
Självklart ska du gå ut i kostym! Folk som säger att det är "alldeles för uppklätt" är de som springer runt på krogen i Campions-tisha och trasiga jeans. Man kan självklart byta ut kostymbyxorna emot ett par snygga jeans om man vill känna sig lite ledig.

Men det beror helt och hållet på. Ska du ut på en krog för att kolla på fotboll, så kan du skippa kostymen, och klä dig ledigare. Ska du ut på ett lite finare ställe á la nattklubb eller ett hak där du kombinerar middag med lite drinkar - absolut! Jag brukar själv göra ungefär som ovanstående. Ska jag ut med ett par vänner och kolla på sport i någon bar, då kör jag lite ledigt med jeans och en skjorta eller en piké. Vankas det middagsbjudning, resturangbesök eller utgång med det lite finare gardet - då kör vi på kostym.

Kostym är stiligt och ska bäras av personer som vet hur man bär en kostym. Man ser direkt när en person bär kostym "bara för att". Inte okej.
Citera
2011-12-02, 00:24
  #68
Medlem
Judeschweins avatar
You're trying too hard nigga.





Citera
2011-12-02, 00:25
  #69
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hombo
Jag hoppas att du skojar. Annars är det det mest korkade inlägget i denna tråd.
Han har antagligen bara blandat ihop det med slips.

Usch kavaj och jeans, inte snyggt. Det känns lite för casual friday... Man ska inte ta efter amerikanerna i deras klädstil då till och med de tycker att den är ful.

Kavaj till chinos ser jag som helt okej, det känns tillräckligt avslappnat. Annars är kostym snyggt om den sitter bra. Oroa dig inte om att du inte har pondus,vem har pondus första gången? Det är bara att börja använda kostym så kommer du se det som en självklarhet. Jag hade haft kostym på mig när jag går ut oftare om det inte var för att det är aningen varmt när det dansas.

De som påstår att det bara är "okej" för äldre att ha kostym/kavaj är bara inte vana vid att använda kostym och se andra använda det. Vilket troligen beror på en viss socioekonomisk skillnad. Precis som de tittar snett på folk i kostym tittar vissa snett på de som går ut i t-shirt.

Men för att runda av är väl en illa sittande kostym bland det värsta som finns rent klädesmässigt, men en välsittande snyggast.
Citera
2011-12-02, 00:26
  #70
Medlem
Som tidigare sagt, beror ju helt på om du "manages to pull it off."
I say; Suit up!
Citera
2011-12-02, 00:27
  #71
Medlem
vet inte riktigt vad ni tycker, men jag brukar nästan jämt gå runt i kavaj och en öppen ziphood och en snygg T-shirt i skate stil tycker själv att det ser riktigt bra ut.

Och nej det är inte overkill att dra på sig en kostym när man går ut, händer i bland att jag använder hela kittet
Citera
2011-12-02, 00:27
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Självklart ska du gå ut i kostym! Folk som säger att det är "alldeles för uppklätt" är de som springer runt på krogen i Campions-tisha och trasiga jeans. Man kan självklart byta ut kostymbyxorna emot ett par snygga jeans om man vill känna sig lite ledig.

Men det beror helt och hållet på. Ska du ut på en krog för att kolla på fotboll, så kan du skippa kostymen, och klä dig ledigare. Ska du ut på ett lite finare ställe á la nattklubb eller ett hak där du kombinerar middag med lite drinkar - absolut! Jag brukar själv göra ungefär som ovanstående. Ska jag ut med ett par vänner och kolla på sport i någon bar, då kör jag lite ledigt med jeans och en skjorta eller en piké. Vankas det middagsbjudning, resturangbesök eller utgång med det lite finare gardet - då kör vi på kostym.

Kostym är stiligt och ska bäras av personer som vet hur man bär en kostym. Man ser direkt när en person bär kostym "bara för att". Inte okej.

Kostym är väl ändå överdrivet om man ska ut på klubb? Kanske lite beroende på åldern också, en 18-25 åring skulle mest verka malplacerad. Däremot har man väl kostym om man tänkt sig middag fast jag skulle definitivt byta om, om planerna att senare gå ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in